Spoli 2018.10.24. 22:50
Válasz wogboy (18598) hsz.-re
Olvasás
18606
Tom, nekifutok mégegyszer, ha nem megy, akkor hagyjuk. Ausztráliában zömében az a jellemző, hogy van terület, és a házak a nagyvárosokat kivéve nem többszintesek, és a farmok - mert van hely - széles horizonton terülnek el. A városi közlekedésben - mivel az egész sehol nem volt akkor, amikor Párizs, vagy London már nagyváros volt - ha elterjedt valami, az legfeljebb a talajszint, vagy a magasvasút, mert semmi nem kényszerítette őket arra, hogy a föld alatt keressenek megoldást. Európa nagyvárosainak a szerkezete évszázadokkal ezelőtt kialakult. Csak a teljesen rommá bombázott városok - Varsó, Drezda pld. épülhettek úgy, ahogy a közlekedésük megkívánta. Ráadásul az urbanizáció során a lélekszám is nagyon felduzzadt. Budapesten a lakosság száma kb. 2 millió fő (egyes vélemények szerint 1,7 millió), de a városban a naponta megforduló emberek száma közel áll a 3 millióhoz. Mindezeken felül hatalmas az átmenő forgalom. Ez csaknem minden európai nagyvárosra igaz. Brisbane város területe 1350 négyzetkilométer, Budapest területe 520 négyzetkilométer. Ha Brisbane városára napi egymilliós népesség menne rá az kocsijaival, elég nagy gondban lennének ők is. Bár ahogy néhány webkamerát most megnéztem, nincs mindenütt röhögőgörcs a nagy suhanástól.