Spoli   2018.11.29. 23:22           18717  

Ez is olyasmi, ami nem lesz már! Kis földalatti a föld felett, az Állatkertnél.

Állatkert fvv megálló.jpg
------------------------
Megtekintve 13275 alkalommal.


 Spoli   2018.11.28. 23:34           18716  

Pest ill. Budapest első Nemzeti Színháza. A sarkon lévő épülettől bal kéz felé, az az oszlopokkal díszített épület.
Statikai okokból bontották le, majd költözött innen a Nemzeti Színház a mai Blaha Lujza téren volt épületbe. Ez utóbbi volt a legendás "Hétra ma várom a Nemzetinél, ott ahol a hatos megáll..! helyszíne, a képen lévő az elődje.

A legelső Nemzeti Színház Pesten.jpg
------------------------
Megtekintve 13324 alkalommal.


 Spoli   2018.11.28. 23:30          Válasz Ragadozo (18714) hsz.-re     Olvasás       18715  

Köszönöm szépen Ragadozó!

 Ragadozo   2018.11.28. 08:24          Válasz Spoli (18713) hsz.-re     Olvasás       18714  

A probléma megoldva. :)

 Spoli   2018.11.28. 00:27           18713  

Megtelt a fórum csatolmányainak fenntartott terület.

Ma ezt üzente!

Majd lesz később, most csak Sziasztok van!

 Spoli   2018.11.27. 00:05           18712  

Ez a kép Klösz György felvétele. A kép a Walser Ferenc gépgyárban készült, ami a Váci úton volt. Az ipartörténet ezt jegyezte fel róla:
-Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt, ezelőtt Walser Ferencz, Budapest Külső Váczi út 45. 1858-ban alakult. 1870-ben a Rottenbiller utca 66 alá költözött. 1893-ban részvénytársasággá alakult Walser Ferencz-féle Első Magyar Gép-, Tűzoltószergyár, Harang-, Ércöntöde Rt. néven. 1894-ben költözött a Külső Váczi útra. 1896-tól használta a Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt. ezelőtt Walser Ferencz nevet. 1904-től a gyár veszteségesen működött majd 1918 nyarán meg is szűnt.

De 1895 - ben még ilyen ivókút féle csodát gyártottak ott! Ez nagyon igényes kivitelű munka, és ismerve a technológiákat, csak a kalapot lehet emelni!

1900 Walser Ferenc gépgyár Vávci út Klösz.jpg
------------------------
Megtekintve 13431 alkalommal.


 Spoli   2018.11.26. 00:12           18711  

Ez a kép 1877-ben készült! A Fővám ház előtt a Duna parton csónakázó egyesület működött. A Szabadság hídtól Buda felől nézve jobb kéz felé. Prsze akkor még a Ferenz József híd - a Szabadság híd elődje - sem volt meg, mert az a híd 1896-ban lett meg!

1877_Fovam_rakpart_csonakazo_egyesulet.jpg
------------------------
Megtekintve 20939 alkalommal.


 Spoli   2018.11.26. 00:08          Válasz délkelet (18709) hsz.-re     Olvasás       18710  

Most magamban magamon vihogok, hogy meglehet, nekem a kétpengős meccs is öt pengőbe kerülne, mert hát ki kéne várni azt az egyet is! :lol: :lol:

 délkelet   2018.11.24. 23:41          Válasz Spoli (18708) hsz.-re     Olvasás       18709  

:D Én már spórolós vagyok, beérném a 2 pengős opcióval is :cicik: Bár elnézve...

 Spoli   2018.11.24. 23:22           18708  

No, hogy ne csak technológia legyen, de az időutazás megmaradjon, ez alábbi egy 1927 ből való lényeges hatósági kiírás egy garniszállóban! Tényszerű, és szakszerű, a korabeli rendőrkapitány adta ki! :lol:

1927. A kéjelgés ára plusz szobadíj..jpg
------------------------
Megtekintve 20989 alkalommal.


 Spoli   2018.11.24. 00:39           18707  

31-es utoljára a Borároson 1973 október 10.jpg
------------------------
Megtekintve 20997 alkalommal.


 Spoli   2018.11.22. 23:58           18706  

Ez egy kissé becsapós kép, mert ne lepődjön meg senki, de ez "villamos". A lóvasút már nincs, a villamos vezeték még csak kevés időkből az 50-es vilamps vonalán járt ez a járat, ez a kép azon készült! Kb. Pestlőrinc magassága.

50-es villamos Mukival.jpg
------------------------
Megtekintve 21007 alkalommal.


 Spoli   2018.11.22. 23:53          Válasz Ragadozo (18704) hsz.-re     Olvasás       18705  

Szervusz Ragadozó!

A két képed igen ötletesen jellemzi az ember napjait időnként! Jót mosolyogtam, bár valószínű a te mosolyod kissé fanyar lehetett este!

Wogi most a lakóhelyétől távolabb dolgozik, az én kb. 10 nappal ezelőtti információim szerint jól van, és hát ha befejezi akkor újra lesz a topikon. Az a helyzet, hogy feléjük a távolságok mások, mint minálunk, és hát 1000-nél is több kilométerről, ahova a mostani melója köti, nem áll módjában esténként hazamenni. Így amíg ez a melója tart - tán még két hét, nem tudom pontosan - addig nincs internet elérési lehetősége.

 Ragadozo   2018.11.22. 11:26           18704  

Ha már technika, és közlekedés, akkor egy furcsa hasonlat ... :)

A bal oldali kép, ahogy tegnap reggel elterveztem a napom! :)
A jobb oldali kép, ahova már délbe eljutottam ... :(

mainapom.jpg
------------------------
Megtekintve 21068 alkalommal.




Amúgy hol van wogboy?
Lassan egy hónapja, hogy nem írt semmit ...

 Spoli   2018.11.21. 23:09           18703  

Természetesen tudom, hogy a technika és a technikával szemben támasztott követelmények teljesen mások, mint 50 éve, a forgalom is, és egyáltalán, minden más, de én nem tehetek róla, hogy nekem ezek a régi villamosok a VILLAMOSOK!

31-es a Közvágóhídon NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21056 alkalommal.


 Spoli   2018.11.20. 22:57           18702  

Most egy nagyobbat ugrunk vissza. 150 évet. Ez a kép 1868 ban készült, és a Déli pályaudvar látható rajta, a mai Márvány utcai felüljáró felől!

Déli pu 1868 kicsit jobb.jpg
------------------------
Megtekintve 21077 alkalommal.


 Spoli   2018.11.19. 23:16          Válasz Ragadozo (18700) hsz.-re     Olvasás       18701  

Ez való igaz, ezt több forrás megerősíti, így volt!
Rövid, de kalandos léte során legendássá vált!
Köszönjünk el tőle egy képpel, ami a Kőbánya hizlalónál készült, a 70-es évek végén...

13 - as villamos Kőbányán.jpg
------------------------
Megtekintve 21099 alkalommal.


 Ragadozo   2018.11.19. 07:59          Válasz Spoli (18699) hsz.-re     Olvasás       18700  

Még egy kis pletyka a 13-as villamosról:
Valahol azt hallottam, hogy eredetileg a "beszkárt" sehol nem indított járatott 13-as számmal babonából, és a babonás szerencsétlenségtől tartva.
Úgy gondolták, hogy a 13-as jelzésű járatra majd az emberek sem fognak felszállni babonából.
A II. világháború után viszont megváltozhatott a vezetőség összetétele kevésbé babonásokra.
Mert a régebben azon az útvonalon járó 86/A jelzésű autóbusz az újra indításkor már megkapta a 13-as számot.
Aztán, amikor 1955 környékén az útvonalat villamosították, a buszt kiváltó villamos is megkapta a 13-as jelzést, mivel az eredetileg még mindig szabad volt. :)

 Spoli   2018.11.18. 23:59          Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás       18699  

13 - ból én most hirtelen egy kicsit későbbit találtam, ez már a 70-es éveből lehet! Az Örs vezér tér már szerintem metrósnak tűnik rajta. Hátul a Füredi úti lakótelep, bár Sugár nem látszik, Ikeának naná, hogy se híre, se hamva. Naná.

13 as villamos Örs v tér 1985 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21111 alkalommal.


 Spoli   2018.11.18. 00:30          Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás       18698  

Valóban, legendás járat volt a 13-as!

A megszüntetésének az égvilágon semmi értelme nem volt. Most a 3 jelzésű villamos megy a Határ úttól a vonalon.
Képet holnap keresek egyet az Éles sarokról, az is legendás helye volt a 13-asnak!

 Ragadozo   2018.11.17. 06:42          Válasz Spoli (18696) hsz.-re     Olvasás       18697  

Ilyen busszal már én sem utaztam, nem is láttam forgalomban. :)
Az a fajta busz volt a legrégebbi emlékem, amelyikről a csuklós változat képét is felraktam.
Kisgyerekként imádtam a csuklós elejébe utazni, mert akkor azt hihettem, hogy én vezetem .... :)

Villamosból meg a legrégebbi emlékem a 60'-as években a 13-as villamos az Örs vezér téren.
Az meg ha jól tudom, valamikor 2000 - 2001-ben szűnt meg ... :(

villamos13.jpg
------------------------
Megtekintve 21148 alkalommal.



Most így nagy hirtelen nem találtam régebbi képet, de emlékszem még, hogy azokon is volt olyan rács a két villamoskocsi között, mint a csuklós buszon, amit pár napja beraktam.
De a képen látható újságost biztos, hogy soha sem fogom elfelejteni.
Hosszú éveken keresztül mindig ott vettem meg a havonta megjelenő Rádiótechnika újságokat. :)

 Spoli   2018.11.16. 23:24           18696  

Ha már belekezdtünk az időutazásba - igaz, össze-vissza ugrálva - megint egy elég régi busz, a harcsabusz! (MÁVAG N26/38).
Ragadozó, ezen a fajta buszon már nem nagyon utazhattunk, mert bár a háború után még járt belőlük pár - még sínautóbuszként is, mert nem volt gumiabroncs - de aztán kivonták őket a forgalomból.

Harcsa busz.jpg
------------------------
Megtekintve 21164 alkalommal.


 Spoli   2018.11.15. 23:18           18695  

Ha valaki ismeri Békásmegyert, akkor azért azt hiszem - ha nem elég öreg, vagy akkor nem arra lakott - meglepődik e kép láttán. Ez a kép 1966 - ban készült. Aki nem ismerős erre, az a google map segítségével konstatálhatja miért írtam a fentieket!

Békásmegyer 1966.jpg
------------------------
Megtekintve 21181 alkalommal.


 Spoli   2018.11.14. 23:41           18694  

Időutazás:

Ferencz József gyalogsági laktanya, valaha volt épülete (1898). A Népligettel szemben, ahol most a buszpályaudvar van, a mellett, a volt Zalka Máté Katonai Műszaki Főiskola, korábban Egyesített Tiszti Iskola épülete. Nagy sietve felrobbantották, no nem háborús időben, hanem olyan ingatlan biznisz időben. Besülhetett az üzlet, mert ma gazzal benőve rohad az egész terület. Ez van.

Ferenc József gyalogsági laktanya.jpg
------------------------
Megtekintve 21145 alkalommal.


 Spoli   2018.11.13. 23:17           18693  

És menjünk vissza a Hűvösvölgybe, az 56-os villamossal. Ez már csak a második nagy háború után járt arra, előtte a számozása 81-es volt.

56-os villamos Hűvösvölgy.jpg
------------------------
Megtekintve 21146 alkalommal.


 Spoli   2018.11.12. 23:14           18692  

A klasszikus 20-as autóbusz

20-as autóbuszok 1958 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21151 alkalommal.


 Spoli   2018.11.11. 22:00          Válasz Spoli (18687) hsz.-re     Olvasás       18691  

Kettes villamos alagút, hatvanas évek árvize..

Árvíz kettes alagút 6a-as évek.jpg
------------------------
Megtekintve 21188 alkalommal.


 Spoli   2018.11.11. 21:58          Válasz hozzaszolo (18689) hsz.-re     Olvasás       18690  

A malackák.. :lol: :lol: :lol:

 hozzaszolo   2018.11.11. 12:37           18689  

 Spoli   2018.11.10. 22:47           18687  

Volt már Hűvösvölgy 1900-ból! Most nézzük meg 1970-ből. A helyek állandóak, csak az idő múlik. Ha ránézel a két képre, a különbségként nem az jut az ember eszébe, hogy a két kép közben volt 2 világ és két polgárháború..

Hűvösvölgy 1970.jpg
------------------------
Megtekintve 21116 alkalommal.


 Spoli   2018.11.09. 23:13          Válasz Ragadozo (18685) hsz.-re     Olvasás       18686  

Bizony jogos! Valamikor 1955-ben állították forgalomba őket, és talán - főképp a MÁVAUT-nál - a 60-as évek végéig még forgalomban is voltak. Az első csuklós buszok talán 1960-ban jelentek meg. Egy pótkocsiról, ami a MÁVAUTNÁL volt, még képem is van! :)

Pótkocsi 406_mavaut.jpg
------------------------
Megtekintve 21123 alkalommal.


 Ragadozo   2018.11.08. 23:07           18685  

Én még gyerek koromban utaztam ilyen busszal is! :)

oldcsuklos.jpg
------------------------
Megtekintve 21201 alkalommal.


 Spoli   2018.11.08. 23:01           18684  

Maradjunk még az időutazásnál kicsit.. Ez is Hűvösvölgy. A buszvégállomás, és a régen híres nevezetes Balázs vendéglő.. (elherdálva, ma már poros nyoma sincs... :angry-banghead: )

Hűvösvölgy buszvégállo,ás és Balázs vendéglő 1959.jpg
------------------------
Megtekintve 21190 alkalommal.


 Spoli   2018.11.07. 23:23           18683  

De ma még csak az időben utazunk.. Ismét "belebotlottam", a villamos végállomás Hűvösvölgyben, 1899-ben...

Hűvösvölgyi végállomás 1899.jpg
------------------------
Megtekintve 21185 alkalommal.


 Spoli   2018.11.06. 23:34           18682  

Budapest Pesterzsébet vasútállomás 1910 (Holnap elutazunk valahova, vagy mégse? Meglátom.)

Erzsébet vasútállomás 1910.jpg
------------------------
Megtekintve 21231 alkalommal.


 Spoli   2018.11.06. 01:36           18681  

Van ebben a cikkben egy video! Érdemes meghallgatni! Komolyan!

A cikkben a videot meghallgatni!

 Spoli   2018.11.04. 23:03           18680  

Ez kétszer ment volna, ezt kivettem.

 Spoli   2018.11.04. 23:03           18679  

No, szóval a nagyon dolgos embereknek pár jótanács.. :lol:

Duma angol de jó Lukács Laci.jpg
------------------------
Megtekintve 21208 alkalommal.


 Spoli   2018.11.04. 00:50           18678  

Ez ugyanő, csak másfelé kószált a hotel előtt..

Gólya a Hotelnál 2016 aug 24.jpg
------------------------
Megtekintve 21166 alkalommal.


 Spoli   2018.11.02. 23:18           18677  

Ez a madár viszont elég ritka egy budapesti szálloda lépcsőjén. Bár nagy utazó, de megszállni nem szokott, legfeljebb elszállni, azaz elrepülni. Aztán ő is elrepült, Szerencsére nem volt beteg, vagy nem tűnt annak, csupán eltévedt talán.

Gólya Hotel Hélia 2016 augusztus 24.jpg
------------------------
Megtekintve 21154 alkalommal.


 Spoli   2018.11.01. 22:33           18676  

Ebből a jószágból viszont elég sok van a városban. Pedig ebből a kevesebb jobb lenne...


Dolmányos varjú.jpg
------------------------
Megtekintve 21099 alkalommal.


 Spoli   2018.11.01. 22:29          Válasz hozzaszolo (18673) hsz.-re     Olvasás       18675  

És valóban, ahogy a lovak élettere beszűkül, beszűkül a kuvaszoké is, és a verebeké is. Kiszorulnak a városokból, majd lassan a falvakból is. Ez nagy kár, de mit tudok ellene tenni.. :(

 Spoli   2018.11.01. 22:27          Válasz hozzaszolo (18673) hsz.-re     Olvasás       18674  

Ennek az embernek - aki Tüzépes, és fuvarozó - az apja is az volt, és ő továbbvitte az apja üzletét, és az apja eszközeit. Lovaskocsival megy, általában két lóval, de megesik, hogy a harmadik ló a kocsi mögé kötve ballag utánuk. Itt a környéken a neve legenda, az apját szinte mindenki ismerte, ő volt az egyetlen szén és egyéb tüzelőszállító, és építőanyag forgalmazó. A fia - tiszteletem érte - vitte tovább a hagyományt. 40 éve még én is az apjától húztam haza a kiskocsin az oltott meszet.

 hozzaszolo   2018.11.01. 20:29          Válasz Spoli (18672) hsz.-re     Olvasás       18673  

Miskolcon Görömbölyön lakom, ami úgy 60-70 éve még önálló falu volt, amelyet időközben lenyelt a város. Állítólag nem is olyan régen itt volt a legtöbb ló Miskolcon. Mára még mutatóba is ritkán látni lovas kocsit. Lovas iskola három is van a környéken, de ott nem ezek a hidegvérű, nehéz testű lovak vannak. A lovak hiányának van egy olyan következménye is, hogy már veréb is alig van.

 Spoli   2018.10.31. 23:01           18672  

Ilyen is van a mi utcánkban ám..

Lópaci Kelep str.JPG
------------------------
Megtekintve 20959 alkalommal.


 Spoli   2018.10.31. 22:58          Válasz hozzaszolo (18670) hsz.-re     Olvasás       18671  

Hát bennem is, és még azt sem tudom, hogy a csodába lehetett ezt ott felépíteni.
Egy dolog tény, létezik. A második képen a kép felső részén mintha egy helikopter rotorjának egy lapátját látnám. De amúgy halvány fogalmam sincs arról, hogy ezt a tornyot miként lehet megközelíteni!

 hozzaszolo   2018.10.31. 10:26          Válasz Spoli (18669) hsz.-re     Olvasás       18670  

DE hogy a búbánatba mennek fel oda akik üzemeltetik? Meg úgy általában felmerül egy rakás kérdés az ott tartózkodással kapcsolatban.

 Spoli   2018.10.30. 23:16           18669  

Ugyanez a világító torony egy másik nézetből:

Bringrangviti 2.jpg
------------------------
Megtekintve 20797 alkalommal.


 Spoli   2018.10.29. 23:21           18668  

Izland, Brigrangiti világítótorony. (Erre nem jártam, nem saját, vagy családi kép, egy képes oldalról van, szerzője nem közölt)

Izland Bridrangiti lighthouse was built 1934.jpg
------------------------
Megtekintve 20785 alkalommal.


 Spoli   2018.10.29. 23:17          Válasz Ragadozo (18666) hsz.-re     Olvasás       18667  

Igen, így van. És ez nem jó, nagyon nem jó. A Ráckeve - Soroksár Dunaágba már tán több hónapja szivattyúval kell a vizet beemelni, mert a nagy Duna szintje jóval alacsonyabb.