gergerg   2019.04.09. 16:53          Válasz kedvescimbor (3716) hsz.-re     Olvasás       3718  

Nem. Szinte megegyezik a friss paprikából sütött ízével.

Nyersen fagyasztani, és nyersen felhasználni fagyasztás után, már egészem más. Mi is kipróbáltuk a paradicsomot fagyasztani, az termászetesen egy plöttyedt valami miután kienged. A paprikát régen nyersen fagyasztottuk, és főként főzéshez, melegszendvicshez használtuk. Van egy 310 ás egy 260 literes fagyasztószekrényünk. A kisebbik a régi, azt csak nyáron, rövid idejű fagysztásra használjuk. A 310 literes pedig önmagába nem olyan nagy hogy ne kelljen takarékoskodni benne. Szóval lesütve kevesebb helyet foglal, és az íze is jó. Pláne ha azt nézzük hogy én minden nap amikor itthon reggelizek, ezt eszek, az év szinte minden napján. Januárban is. Sőt, már a munkahelyemre is vettem egy sütőt, hogy ott is tudjak néha csinálni.
Csatolmányok
kaja.jpg
------------------------
Megtekintve 11758 alkalommal.


 Ragadozo   2019.04.09. 03:10          Válasz kedvescimbor (3716) hsz.-re     Olvasás       3717  

Az íze nálam lefagyasztva is megmarad ... :)
Viszont ha paradicsomot lefagyasztasz, azt csak közvetlen feldolgozásra lehet.
Közvetlen fogyasztásra, vagy például salátának a kiolvasztás utáni állaga nem alkalmas.

Én az utóbbi években "már szinte mániákusan" fagyasztgatok szinte mindent különböző dobozokba.
Külön vásároltam dobozokat, melyek az általam igényelt adagok lefagyasztására pont alkalmasak.
Ezek általában teljesen konyhakész ételek, csak kiolvasztom, és már fogyasztható.
De szoktak lenni főzésre összekészített "félkész" adagok is.
És van erre egy külön hűtőszekrényem, ami teljes egészében fagyasztó, csak nem "láda".

A tavalyi nektaring termésből közel 10 kg például hónapokig pihent a legalsó fiókba, mire dzsem készült belőle.
Olyanok voltak, mint a billiárd-golyók ... :D

20190409_040624[1].jpg
A legfelső polc
Megtekintve 11824 alkalommal.



A hátsó dobozokba most amolyan "mindent bele zöldségleves" van.
A kis dobozokba készre főzött rizs-adagok.
A képen nem látható, de mellettük ugyanolyan kis dobozokban pár adag sertéspörkölt ...
Csak kiveszem, mikróba kiolvasztom, tányérba velük, jól megmelegítem, és kész. :)
A többi fiók kihúzogatós, és nem igazán fotogén forma.

 kedvescimbor   2019.04.08. 20:55          Válasz gergerg (3715) hsz.-re     Olvasás       3716  

Nem fagy ki az íze? Régebben próbálkoztam paradicsom, paprika lefagyasztásával, de kiolvasztás után olyan lötty-pötty lett. Azóta paradicsomban megfőzzük a paprikát, mint ha lecsó lenne, de csak kevés hagymával és üvegbe dunsztolva a spájzban tároljuk.

 gergerg   2019.04.05. 17:52          Válasz kedvescimbor (3714) hsz.-re     Olvasás       3715  

A lesütött paprika úgy néz ki, hogy én nagyon szeretem a paprikát úgy, hogy egy kis zsíron pirítok hagymát, arra rászórom a felvégott paprikát, majd ütök rá pár tojást. Hogy ezt télen is ehessük, a karikézott paprikát el szoktuk tenni a fagyasztóba. Aztán rájöttünk, hogy sokkal kevesebb helyet foglal, ha nyáron egy jó nagy lábasban elősütjük a karikázott paprikát, és úgy tesszük a fagyasztóba kis téglalap alakú dobozba, zacskóba. Fagyás után a dobozból kivehető a tégla forma, és a doboz mint sablon, újra felhasználható. Télen, csak elő kell vennem egy kockát, mehet egyenesen a serpenyőbe, csak a tojást kell ráütni.

 kedvescimbor   2019.04.05. 17:14          Válasz gergerg (3713) hsz.-re     Olvasás       3714  

Családi méretben ez szép mennyiség. Amikor még együtt volt a családunk, mi is olyan 200 paradicsomot ültettünk ki és el is fogyott. A lesütött paprika mi? Hogyan sütöd le?

 gergerg   2019.04.05. 11:40          Válasz Mariska néni (3712) hsz.-re     Olvasás       3713  

Én nem szeretnék őrleményt, de majd meglátjuk. Az édeset ízfokozónak szánom a lesütött fehér paprikákhoz, a csípősnél meglátjuk, a az eret kivágva tudom tompítani a csípősségét akkor egy része szintén lesütve lesz, egy nyagyobb részéből pedig nyersen darálva szeretnék eltenni. Aztán ha marad, akkor szépen felfűzöm és elajándékozom azoknak az ismerősöknek aki szeretik a levesbe beleszaggatni.

 Mariska néni   2019.04.05. 05:47          Válasz gergerg (3711) hsz.-re     Olvasás       3712  

Nálam is kb ez a mennyiség fűszerből évek óta. Most édes Palotás 80 tő, csípős Hírös 35, ez elég őrleményt szokott adni a családnak (3 háztartás).

 gergerg   2019.04.04. 19:24          Válasz Mariska néni (3710) hsz.-re     Olvasás       3711  

Többféle folytonnövő paradicsom 81db
Kecskeméti 549 25 db
Tereza F1 59 db

Kápia paprika (Csángó F1 és Alexander) 32 db
Senator 96 db
Szegedi 178 64 db
Kalocsai merevszárú 40 db

Szóval azért volt már több is, de ha minden jól megy, akkor elégnek kell lennie.

 Mariska néni   2019.04.04. 17:32          Válasz gergerg (3709) hsz.-re     Olvasás       3710  

A nem túl sok az hány tövet jelent?

 gergerg   2019.04.02. 10:03           3709  

Hétvégén sikerült kipoharaznom a fűszerpaprikát is, így idei évre meg is vagyok.
Nem lett túl sok, de ha Isten is úgy akarja, pont elég lesz.

 kedvescimbor   2019.03.28. 21:35          Válasz Ragadozo (3706) hsz.-re     Olvasás       3708  

Az utolsó mondatodon jót derültem. Én a skorpival próbálkozok. SHU-ra 2 000 000-t írnak. Két zacskóval vettem, mert csak 15 mag volt egy zacskóban. Még nem kelt ki, mert később vetettem, mint a többi paprikát.

skorpió csili.jpg
------------------------
Megtekintve 12474 alkalommal.


 Jani71   2019.03.28. 19:25          Válasz Ragadozo (3706) hsz.-re     Olvasás       3707  

:hiha: :nahat: Egy zsíros kenyérrel jobban jártál volna... Bár ha elmélyedtél a témában, akkor nyilván tudod, hogy a kapszaicint a zsír oldja.
Sokan nem tudják és csak nyelik rá a vizet. :fetreg:
Ettől függetlenül azért gondolom, meghatározó élmény volt... :remulet:

 Ragadozo   2019.03.28. 10:43          Válasz Jani71 (3705) hsz.-re     Olvasás       3706  

Nálam a gyerekek rendeltek.
A lányom kifejezett kérése volt az Erdélyi szőlőfürt, ez most a második kanyarba került pohárba.
Szintén ment a Banán, és kipróbálom a Bolíviai vad paradicsomot is kíváncsiságból.
Sajnos valószínű több hely nem is lesz, így most más nem kerül vetésre.

Egy ágyást meghagyok a vejemnek, mert kapott valami baromi eről chili magokat.
Ő nagyon szereti az igazán csípős paprikákat, így elszórakozik majd velük.
Tavaly előtt tettem el én is chilit. Numex Twilight chilit és Black Pearl chilit.
A Black Pearl chili csípőssége: 20.000 - 30.000 SHU, ami nem tartozik a kifejezetten erős chilik közé.
Egyet nagyon óvatosan azért csak megnyaltam kíváncsiságból.
Másfél liter tea után tudtam suttogva kinyögni, hogy: - Baromi erős! :fetreg:

 Jani71   2019.03.27. 18:07          Válasz Ragadozo (3703) hsz.-re     Olvasás       3705  

A négyből nálam kettő szintén Somoskői és a Camone (a többi Banán és Black krim).
Alapvetően az egyik legfontosabb az Orkado lett volna, erre a vetéskor derült ki, hogy csak üres zacskó van. :@ :lol:
Totál meg voltam győződve róla, hogy van ebből a fajtából tavalyról. Persze, hogy nem ellenőriztem időben. Ma pedig persze, hogy nem láttam a gazdaboltban (még időben lenne a vetése). Még keresgélek a többi helyen,hátha ráakadok. Egyébként a már említett vetéskor 'elengedtem' az Orkadot, amikor láttam, hogy nem tudok vetni, csak ha találnék valahol a közeljövőben, akkor próbálkoznék az idei nevelésével. Ha nem megy hamar, akkor is beszerzem,
csak az már a jövő évi projekthez megy.

gergerg: Erre a beelőzésre gondoltam a 'lelkivilággal'. ;)

 gergerg   2019.03.27. 18:01           3704  

Szerintem semmi okotok aggodalomra, tavaly március 15 után vetettem paradicsomot, és simán beérte a vásárolt palántákat, sőt, ha jól emlékszem még előbb is termett.
A paprikákkal már más a helyzet, szeptemberben szinte az összes paprikát kipucoltam a kerből, mert virágzott ugyan, de olyan termés már nem volt rajta amiről azt gondoltam volna hogy meg is nő. Tévedtem, november végéig jó volt az idő. De! Ha szeptemberben nem virágok hanem 1-2 cm-es paprikák lettek volna rajta, akkor tuti nem szedem ki. Ehhez viszont korábban kell ventni.

A paradicsomokkal szerintem bajban leszek, mert majd kiültetni nem merem május előtt, el meg majd nem férek velük. De majd lesz ami lesz.

 Ragadozo   2019.03.27. 17:56          Válasz Jani71 (3702) hsz.-re     Olvasás       3703  

Én még csak egy jó hete ültettem el az első adag magokat (éppen tegnap raktam el a második adagot).
A Somoskői ... és a Camona már kibújt, a többi még csak bújkál .... :)

 Jani71   2019.03.27. 16:44          Válasz baby-lon (3701) hsz.-re     Olvasás       3702  

Nálam meg most bújnak ki a földből... :oops: Kb. bő felénél tartok.
De mivel saját célra lesz és ismerem a paradicsom lelkivilágát, nincs mitől tartani. :thumbup:

 baby-lon   2019.03.27. 15:01          Válasz gergerg (3696) hsz.-re     Olvasás       3701  

Nagyon szép, egészséges palánták!

Én még csak most tervezek pikírozni...

 gergerg   2019.03.26. 08:46          Válasz Laca9876 (3698) hsz.-re     Olvasás       3700  

Nem, a konyhában voltak vetve, aztán poharazás után kikerült egy nem fűtött helyiségbe, mostmár kapnak némi természetes fényt is az ablakon keresztül, de a lejjebb említett lámpával világítok még most is nekik.

 gergerg   2019.03.26. 08:45          Válasz Alibá (3697) hsz.-re     Olvasás       3699  

Nem olxan sok az, talán 200-200. Meg 100 körül lehet még fűszerpaprika ami poharazásra vár. Szeretjük. No meg úgy hallottam hogy a vantól nem kell félni. ;)

 Alibá   2019.03.25. 21:27          Válasz gergerg (3696) hsz.-re     Olvasás       3697  

Ez rengeteg! A fél falut Te látod el palántával? ;)

 gergerg   2019.03.25. 19:10           3696  

Most jut eszembe, hogy idén még nem is mutattam nektek képeket!
Csatolmányok
IMG_20190325_190030.jpg
------------------------
Megtekintve 12649 alkalommal.

IMG_20190325_190055.jpg
------------------------
Megtekintve 12649 alkalommal.

IMG_20190325_190212_766.jpg
------------------------
Megtekintve 12649 alkalommal.

IMG_20190325_190428_555.jpg
------------------------
Megtekintve 12649 alkalommal.


 gergerg   2019.03.17. 20:32           3695  

Ma egy kicsit poharazgattam. Még 200 se lett. :fejvaka: Világvége! :remulet:


 Zoli bácsi   2019.03.10. 20:19           3694  

Nekem van, szívesen küldök. Sőt vannak ennél jobb koktélparadicsom fajtáim is, ha érdekel.

 Kenderice   2019.03.03. 11:00           3693  

Üdv.
Nem lenne valakinek pár szem bolíviai vadparadicsom magja?
Válaszborítékot küldenék.
Köszönöm.

 Misimanó   2019.03.01. 15:30          Válasz gergerg (3691) hsz.-re     Olvasás       3692  

Igen, ezt olvastam. A palántanevelő blogon, te is megtalálod ezt az értéket a leírásban.
Az ábra alapján 40-50%-át tudja a maximumnak ezen az értéken. A csúcs olyan 445 nm körül látszik.
Persze, ha korrekt az ábra, és nem csak küldtek valamit, hogy letudjonak. Ezt csak a sok kamu, összeollózott ábra mondatja velem...
Szerintem ez nem is rossz, de ezt neked kell eldöntened. ;)

 gergerg   2019.03.01. 09:22          Válasz Misimanó (3654) hsz.-re     Olvasás       3691  

Megérkezett a forgalmazó válasza. Küldött egy ábrát.

Te korábban azt írtad, a szakemberek szerint 460-470 nm-es tartományt használják a növények a növekedéshez.

Az alábbi ábrát kaptam.
image002.png
------------------------
Megtekintve 12977 alkalommal.


 gergerg   2019.02.26. 19:33          Válasz Jani71 (3689) hsz.-re     Olvasás       3690  

Ez valami olyasmi lehet mint az embernél az ikrek. A kérdés az hogy a természet csinálta, vagy én.

 Jani71   2019.02.26. 19:31          Válasz gergerg (3687) hsz.-re     Olvasás       3689  

Én biztos azt tenném hasonló helyzetben (gondolom, nálad is nagyobb figyelmet fog kapni). Sose lehet tudni...

 gergerg   2019.02.26. 19:30          Válasz Jani71 (3686) hsz.-re     Olvasás       3688  

A legnagyobb az lenne, ha kétféle paradicsomot teremne.

 gergerg   2019.02.26. 19:29          Válasz Jani71 (3686) hsz.-re     Olvasás       3687  

Mégcsak hasonlóról sem hallottam. Lehet hogy érdemes lenne külön kezelni, és figyelni mi történik.

 Jani71   2019.02.26. 19:28          Válasz gergerg (3685) hsz.-re     Olvasás       3686  

Király! A Természet megint bealakított... :nahat:

 gergerg   2019.02.26. 19:03           3685  

Íme egy négyszikű paradicsom:
Csatolmányok
IMG_20190226_190130.jpg
------------------------
Megtekintve 13067 alkalommal.


 gergerg   2019.02.26. 18:58          Válasz Jani71 (3683) hsz.-re     Olvasás       3684  

Olyasmi... Vagy nem!

 Jani71   2019.02.26. 18:48          Válasz gergerg (3682) hsz.-re     Olvasás       3683  

Ez most valami beugrató, csalafinta kérdés? :)

 gergerg   2019.02.26. 18:38           3682  

Szerintetek a paradicsom hányszikű és miért?

 gergerg   2019.02.23. 16:55          Válasz gergerg (3680) hsz.-re     Olvasás       3681  

Szépen keleget minden, a paprikákból a Csángó F1 1 hétre kikelt. A paradicsomok és a paprikák kb 60%-ka kelt ki mára. A lámpa egyenlőre teszi a dolgát, 1-2 hét múlva a palántákon kívül az igazságra is fény derül.

 gergerg   2019.02.17. 16:38          Válasz gergerg (3677) hsz.-re     Olvasás       3680  

Jelentem: Isten is úgy akarta.

 gergerg   2019.02.16. 19:30          Válasz Misimanó (3678) hsz.-re     Olvasás       3679  

Néztem én is, de egyrészt pár hónapja vettem új telefont, ami nem volt olcsó, ellenben nekem nagyon jó, de nem almás. Másrészt nem szánnék rá ennyi pénzt sem hogy megmérjem a megmérendőt. Tudom hogy működni fog a lámpám, mert sokkal gagyibb lámpákkal is neveltem már, a kérdés az az hogy ez mennyivel lesz jobb. 1-2 hónapon belül pedig mindenre fény derül. (papírformától függetlenül)

 Misimanó   2019.02.16. 17:47          Válasz gergerg (3676) hsz.-re     Olvasás       3678  

https://www.ebay.com/itm/Lumu-Power-Light-Flash-and-Color-Meter-for-iOS-Devices-Lightning-Connector/153377246844?hash=item23b5ff0e7c:g:luAAAOSwvjtcZHQr:rk:4:pf:0

Ezzel szemezgetek továbbra is. Az múltkori linken látott programmal tökéletes lehet. Egy kicsit utaztatnom kell, mert a magyar címemre nem postázzák el.
Sajnos nem minden oldal segítőkész...az ilyenek termékeit nem is szoktam megvenni.
Jó nálad más a helyzet. ;)

 gergerg   2019.02.16. 13:24           3677  

Holnap belevágunk a paradicsomba ( ha Isten is úgy akarja).

 gergerg   2019.02.16. 13:19          Válasz Misimanó (3675) hsz.-re     Olvasás       3676  

Írtam e-mailt a gyártónak, kb 1 hete. Válasz természetesen nincs. :-(. Szóval marad a puding próbája.

 Misimanó   2019.02.12. 14:06           3675  

Volt egy kis időm, és elkezdtem jobban beleásni magam a témába. Gyorsan elment a kedvem.
A grafikonok, amik a neten találhatóak nagy részt saccolt ábrák. A 6500-6000-5500 kelvinre adott spektrumok eltérőek külön-külön is más ábrákon.
Egy képet találtam mindössze, ami hitelesnek tűnik, az alábbit. Itt legalább egy műszeren láthatjuk, hogy a 5661K a kb. 460nm-nek felel meg.
Szóval innentől csak annak hiszek, amit én mértem...vagy a műszeres képnek.

Kép

Még ez is érdekes a számunkra.

Kép

Spektroszkóp házilag:

http://pilath.fw.hu/lapok/efiz.php?LF=k23.htm

 gergerg   2019.02.12. 12:40          Válasz Gyerekvoltam (3673) hsz.-re     Olvasás       3674  

Ez dekorációs szalag, 9,x W, a jobb szalagok 14,x W-ok, de persze ezek a számok se igazak. 50lm/W az méretenként 500lm se lenne, akkor se ha igaz lenne. Pár hozzászólásal lejjebb linkeltem egy korábbi hozzászólásomat amibe leírtam a led szalagos kálváriámat, tanulságos lehet, hogy hogyan trükköznek ezekkel az adatokkal.

 Gyerekvoltam   2019.02.12. 11:19           3673  

Nekem ilyen szalagom van, ezzel lehet palántát nevelni, jó valamire?

Led Szalag

 gergerg   2019.02.11. 19:59          Válasz Misimanó (3671) hsz.-re     Olvasás       3672  

Gondoltam már rá hogy írok a gyártónak, de gyanítom vagy nem válaszol majd, vagy válaszol de nem tud spektrum ügyben nyilatkozni valami beszállítóra hivatkozva, vagy esetleg küld egy netről túrt görbét.

 Misimanó   2019.02.11. 18:03          Válasz gergerg (3668) hsz.-re     Olvasás       3671  

Ezt a képet eddig sem vitattuk, csak azt, hogy melyik tartományban van a fény és milyen erősséggel.
Mivel a csúcs a grafikonon olyan 440nm körül van, ezt látjuk legerősebben.
De találtam a hideg fehér fényű ledeknek több fajtáját, ami a grafikonjukon sokkal jobbat mutat a számodra. ;)
Mivel nincs infónk a te ledjeidről típus és spektrum szempontjából, így még akár sokkal jobb is lehet, mint gondoltam.
Például a CRI és dual ledek esetén. Ott a grafikonokon nincs az a mély "árok" a 440nm-es csúcs után, és a piros tartomány is nagyobb erősségű.
Esetleg írhatsz egy levelet a cégnek, hogy speciális felhasználásra vásárolnál ilyen lámpákat, de kevés az infód a döntéshez...

 gergerg   2019.02.10. 21:07          Válasz atifoci2 (3669) hsz.-re     Olvasás       3670  

Nem tudom, én félteném a fát a hordozóanyag mellékhatásaitól. Nem tudom mennyire jó légmentesen zárni a felületet. Esetleg csak körbevenni valami átitatott hálóval, vagy ilyesmi

 atifoci2   2019.02.10. 21:04          Válasz gergerg (3656) hsz.-re     Olvasás       3669  

Ötlet ? ;)

 gergerg   2019.02.10. 20:55           3668  

Screenshot_20190210-205232.png
------------------------
Megtekintve 13167 alkalommal.