délkelet   2019.04.12. 16:09           19418  

Biztosan nem fogtok megharagudni, hogy egy kép erejéig megbontom az összhangot. A napokban lettem rá figyelmes (már mint a képen szereplő fára) abban a ligetben, ahova időnként kiviszem a tanítványaimat. Adok hozzá egy címet is, amit persze egyáltalán nem szükséges betartani, elég, ha megnézitek a fotót:
Csatolmányok
001.JPG
Képaláírás kerestetik!
Megtekintve 11162 alkalommal.


 Spoli   2019.04.11. 22:50           19417  

Ez megint hibás dupla lett! Bocs!

 Spoli   2019.04.11. 22:50           19416  

Ilyen volt tavaly is. De tavaly előtt nem. Ez biztos. Valahogy ilyen lett! :o :o


Csillagtuli 2010.jpg
------------------------
Megtekintve 11184 alkalommal.


 Spoli   2019.04.10. 22:02           19415  

A kerítés melletti ágyásban a cirmostulik.. Vitézkednek már...

Cirmostulik.jpg
------------------------
Megtekintve 11224 alkalommal.


 délkelet   2019.04.10. 22:00          Válasz Spoli (19412) hsz.-re     Olvasás       19414  

Profi munka, bravó! :thumbup:

 Spoli   2019.04.10. 21:56          Válasz délkelet (19408) hsz.-re     Olvasás       19412  

Köszönöm szépen a véleményt Délkelet, úgy legyen, ahogy írod! Holnap meg is nézem, hogy vannak e kis zöld barackok, referálok. A monília ellen háromszor szórtam, kétszer Chorussal - 8 nap volt a két szórás között, és egyszer Topas-al. (Ezeket javasolták a mezőgazdasági Boltban.) Topassal akkor, amikor a fénykép készült. Bízom benne, hogy elegendő lesz, mert már két fámat vitte el, a permetezés ellenére. Igaz, a nagy cseresznyefát csak alul tudtam permetezni. Reménykedem. Persze tudom, elfagyhat még májusban is, meg lehet vele száz más baj is, de hát csak bízom benne.

 Spoli   2019.04.10. 21:56          Válasz délkelet (19408) hsz.-re     Olvasás       19413  

Köszönöm szépen a véleményt Délkelet, úgy legyen, ahogy írod! Holnap meg is nézem, hogy vannak e kis zöld barackok, referálok. A monília ellen háromszor szórtam, kétszer Chorussal - 8 nap volt a két szórás között, és egyszer Topas-al. (Ezeket javasolták a mezőgazdasági Boltban.) Topassal akkor, amikor a fénykép készült. Bízom benne, hogy elegendő lesz, mert már két fámat vitte el, a permetezés ellenére. Igaz, a nagy cseresznyefát csak alul tudtam permetezni. Reménykedem. Persze tudom, elfagyhat még májusban is, meg lehet vele száz más baj is, de hát csak bízom benne.

 Spoli   2019.04.10. 21:52          Válasz gergerg (19409) hsz.-re     Olvasás       19411  

No, ez pazar magyarázat! :lol:

 Spoli   2019.04.10. 21:51          Válasz hozzaszolo (19407) hsz.-re     Olvasás       19410  

Szia Hozzászóló!

Ha jól tudom azért nem túl sokára meg kell már jöjjön, felhívjuk a figyelmét, véleményezze az esetet! :lol:

 gergerg   2019.04.10. 18:45          Válasz hozzaszolo (19407) hsz.-re     Olvasás       19409  

Nem, szerintem az zavarta meg őket hogy itt rossz irányba örvénylett. Beleöntötték a jobbmenetes húst a balos lefolyóba.

 délkelet   2019.04.10. 18:36          Válasz Spoli (19404) hsz.-re     Olvasás       19408  

A kép alapján - ami ugye egy hetes - nagyon bizakodó lehetsz, mert azon a kis ágon a virágok szinte mindegyike kötött. Mostanra ugyanitt elvileg kis zöld barackoknak kell lenniük, remélem, hogy nem kiabálom el. Azért a moníliára - főleg a mostani időjárást tekintve - nem árt vigyázni, mert sok hajtásvéget tönkretehet. Bőséges termést kívánok! :)

 hozzaszolo   2019.04.10. 17:08           19407  

Szia!

Kár, hogy Wogy nincs itt, mert inkább neki lett volna érdekes a múltheti "élményünk". Van egy lakásunk a belváros közepén amit szálláskiadással foglalkozó irodákon keresztül apartmanként kiadunk túristáknak. A múlt héten ausztrálok voltak benne és eldugították teljesen a konyhai mosogató csap lefolyóját. Szét kellett szedni és akkor kiderült, hogy tömve volt darált hússal. A feleségem unokahúga élt egy ideig Ausztráliában és ő mondta, hogy ott a konyhai lefolyó össze van kötve a konyhamalaccal ami automatikusan beindul és ledarálja, ha nem víz kerül a lefolyóba. A mi vendégeink nyilván azt hitték, hogy itt is így működnek a dolgok.

 Spoli   2019.04.09. 22:19          Válasz hozzaszolo (19403) hsz.-re     Olvasás       19404  

Tán egy hete volt ilyen a kajszi virágja. Egy fa van a kertben. Vagy lesz rajta, vagy nem, tertium non datur...


attachment=0]Barackvirág2.JPG[/attachment]
Csatolmányok
Barackvirág2.JPG
------------------------
Megtekintve 11317 alkalommal.


 Spoli   2019.04.09. 22:19          Válasz hozzaszolo (19403) hsz.-re     Olvasás       19405  

Hibás ismétlés volt.

 Spoli   2019.04.09. 22:19          Válasz hozzaszolo (19403) hsz.-re     Olvasás       19406  

Szia Hozzászóló!

No, erdei túrát már az én lábaim sem bírnának. Perifériális érszűkület, ki lehet bírni, de csak sík terepen működik jól. Úgyhogy a hiúz marad a moziból, vagy képről, oszt kóc! DE valóban, jó, ha honos arra.

 hozzaszolo   2019.04.09. 09:09           19403  

Szia Spoli!

Szerintem nekem vadászat kérdésben nem is veled van vitám. Éppen ma reggel olvastam a helyi újságban, hogy már hiúz is él a Bükkben. Remélem velem együtt örült az újságolvasók többsége. Kár, hogy én már nem láthatom, mert a lábaim már nem bírnának komolyabb erdei túrákat. Nem is beszélve arról, hogy kivételes szerencse is kell ahhoz, hogy valaki megpillanthasson egy ilyen ritka vadat.

 Spoli   2019.04.08. 22:40           19402  

Ezt Wogboynak - Tomnak - hoztam, rükvercben parkolni jó vele! :lol:

Leghosszabb busz.jpg
------------------------
Megtekintve 11393 alkalommal.


 Spoli   2019.04.08. 22:35          Válasz hozzaszolo (19399) hsz.-re     Olvasás       19401  

Volt egy jó ismerősöm, aki egyszer magával vitt egy vadászatra. Két napig. Egyetlen szarvasbikát keresett. Profi vadász volt. Megtalálta, lelőtte. Azért kereste, és azért lőtte le, mert nyárs agancsa volt. Nagy példány volt, és azt mondta, azért kell mindenképpen kilőni, mert a hibás aganccsal sokkal könnyebben sérti meg, vagy akár öli meg a szépen fejlett egészséges bikát. Értem én, nem ez ellen pofázok.

 Spoli   2019.04.08. 22:30          Válasz hozzaszolo (19399) hsz.-re     Olvasás       19400  

Szia Hozzászóló!

Nekem nem a professzionális vadgazdálkodással van gondom, avval soha nem is volt. Azt is tudom, hogy a vadász dolga az, hogy a szakmáját jól ismerve egy területen a populációk egyensúlyát fenntartsa. Mivel a mai körülmények között nem nagyon lehet a természetre bízni az egyensúly fenntartását - túl hosszú idő - ebben a vadászatnak közre kell működnie. Avval sincs bajom, ha ebben természetesen benne rejlő üzleti lehetőséget kihasználják, és felhasználják. Ugyanakkor tudom, hogy vannak "úrvadászok" - nem külföldiek, hazai parvenűk - és a brancsbeliség és sok minden más - üzletek, projektek - ilyeneken dőlnek el, és itt kerül amibe kerül.

Eszemben sincs a professzionális vadgazdálkodás ellen szólni, hisz azt is tudom, hogy a vadkárok megelőzésére külön területeket vetnek be, hogy a vad oda menjen, ne a mezőgazdasági területre. Azt is biztosra veszem, hogy miként annak idején a biztosítónál a jégkárt, itt is még a bevetetlen területre is követelnek vadkárt.

Szóval azért én árnyaltabban látom a dolgokat, mint a fotelből "de cuki" "természetvédő", aki a dilettantizmusával lényegében rombol. De azt a nézetemet tartom, hogy a farkas a természet része, itt is az, és a túlszaporodás megelőzése a feladat, a kordában tartás, és nem az elűzés, vagy kipusztítás.

 hozzaszolo   2019.04.08. 14:00          Válasz Spoli (19397) hsz.-re     Olvasás       19399  

Szia Spoli!

Nem szeretnék nagyon belemenni abba a természetvédelembe amelyet nálunk minden hozzáértés nélkül, emócionális alapon, többnyire fotelből folytatnak az emberek. A nem vadászok többsége ellenszenvvel figyeli a vadászokat és valós információk hiányában teljesen tévesen ítélik meg a tevékenységüket. Magyarországon a vadgazdálkodást egyetemen oktatják és elismert szakmai munka folyik a vadásztársaságok többségében.
Erdész, vadász család nem vadászó tagjaként teljesen másként látom ezt a kérdést mint egy teljesen kívülálló.
Véleményem szerint a társadalom outsider többségének nyomására mára meglehetősen eltúlozva értelmezik a természetvédelmet. Ezért történt az Erdélyben, hogy hagyták túlszaporodni a medveállományt, amely már nem találva elég élelmet a saját életterében, bemerészkedik a falvakba is és az okozott riadalmon túl, súlyos, nem ritkán halálos balesetek történnek. Ez természetesen nem normális dolog, még akkor sem, ha többségünkben pozitív érzések keletkeznek, ha meglátunk egy igazi mackót. Csakhogy az igazi medve nem játék, és óriási tévedés hagyni, hogy megnövelje életterét az ember rovására.
A magam részéről egyáltalán nem tartom normálisnak azt sem, ha Miskolc és akár Budapest egyes belterületein mindennapossá válnak az utcán csatangoló vaddisznók.
Közeli rokonom olyan vadásztársaságnak a tagja akik már nem is nagyon vadásznak, hanem a kilőhető vadakat drága pénzért külföldi vadászoknak rendezett vendégvadásztatás során lövetik ki. Erre azért kényszerültek, mert minden évben olyan súlyos vadkárokat kell kifizetniük, amelyre más módon nem tudnak pénzt teremteni. Ráadásul azok a mezőgazdászok akik elszenvedik a vadkárt, minden évben olyan növényeket ültetnek az érintett területekre amelyekért jó sok pénzt kell fizetnie a vadásztársaságnak. Így őket lényegében semmi kár nem éri, csak a vadászok szívnak, mint a torkosborz.
Csak érdekességként említem, hogy az édesanyám testvére 92 éves koráig járt vadászni. Unokaöcsém szerint az utolsó két évben egyszer sem sütötte el a puskáját. Már nem akart lőni semmit, csak látni akarta azt a csodát amit úgy hívnak, hogy az erdő és a vadásztársak hiányoztak neki.

 Spoli   2019.04.07. 22:51          Válasz Spoli (19397) hsz.-re     Olvasás       19398  

Akár farkas, akár ember, meggondolná a találkozást evvel a kuvasszal. A farkas ellen lehet védeni még szöges nyakörvvel is, az ember csak fegyverrel tudja megállítani, lőfegyverrel bizonyos, szúró vágó fegyverrel már kevésbé biztos, bottal meg csak a profi rabló. Aranysakál meg a közelébe se jöhet, mert reggelire eszi, bármennyire is kemény jószág a toportyán!


Kuvasz Amazon.jpg
------------------------
Megtekintve 11538 alkalommal.


 Spoli   2019.04.07. 22:45          Válasz hozzaszolo (19396) hsz.-re     Olvasás       19397  

Szia Hozzászóló!

A farkas mifelénk nagyragadozónak számít, és része a természetnek. Legalább is akkor jó, ha része a természetnek. Az teljesen természetes, hogy a birkanyáj körül semmi keresnivalója, és valóban, erre való a kuvasz! Ez nagyon jó gondolat! Bár megvalósítanák, az aranysakál ellen is kellett volna már. Ez 2016-os cikkből van: Hozzáfűzte: a nyolcezer magyarországi juhtenyésztő egyharmadát érinti az aranysakálok károkozása: mintegy tízezer bárányt ragadnak el évente, ami csaknem kétszázmillió forintos kárt jelent.

Vajon ki a fene akadályozta meg a juhászt, hogy kuvasza legyen?

A farkas nyilvánvaló módon enni akar, és ő ragadozó. Hát vadászik. Ezer éve áll vele harcban a kuvasz, most is azonnal csatasorba vethető.

A vadászok "védelmével" már nem értek ily módon egyet. A farkas a természet része, az életteréhez a vadonban joga van. Ő az életéért vadászik, a vadász meg a haszonért - a hivatásos - vagy úgymond: "sportból". (Baszom egy sport magánvéleményem szerint.). Ha a vadász a saját haszna vagy passziója miatt kipusztítja a farkast, az természetkárosítás. Ha védi az ökológiai egyensúlyt, az szakma, és az jó. Nem vagyok előítélettel, de én azt hiszem, hogy ez a kevesebb.

Mindenesetre bár kerülne a nyájak mellé kuvasz. Akkor a legnagyobb kárt okozó ember, a tolvaj se tudna pusztítani.

A legnagyobb kárt a honi juhállományban a galád emberek okozzák lopásaikkal – jegyezte meg az érdekképviselet alelnöke. Hozzátette: minden egyes juhász átélte már, hogy több felnőtt anyajuhhal megritkították az állományát. Egy felnőtt anyajuh értéke 35 ezertől százezer forintig terjed, ezért nem ritka a két-háromszázezer forintos kárérték. Juhász szerint emelni kellene a büntetési tételeken, javítani kellene a felderítési mutatókon, hogy a főként az alföldi és az észak-magyarországi régiókban jellemző lopásokat megfékezzék. Az így okozott kár évente megközelíti az ötszázmillió forintot.

 hozzaszolo   2019.04.07. 17:49           19396  

Szia Spoli!
Most hallottam a tv-ben, hogy " kuvasz őrprogramot " akarnak csinálni a Bükkben. Arról van szó ugyanis, hogy a nagy természetvédelmi buzgalomban elég rendesen elszaporodtak a farkasok. A média igyekszik agyonhallgatni, illetve elbagatelizálni a dolgokat, de az érintettek tudják mi az igazság és most már valamit lépni kellett, mert állítólag vannak komoly károk. Úgy tudom, hogy elsősorban a birkanyájak mellé akarnak kuvaszokat rakni. A vadászok is elég ingerültek, mert ne a farkas egye meg azt aminek a kilövéséért ők fizetik a bérleti díjat.

 Spoli   2019.04.06. 21:50           19395  

Holnap megyek a Dunára. Ott lesznek már, néhány maradt télen is. Nem fagyott be, enni tudtak...


Gém a stégnél.jpg
------------------------
Megtekintve 11673 alkalommal.


 Spoli   2019.04.05. 22:42           19394  

Kedvencem a Kis Dunáról a barna kánya!

Barna kánya.jpg
------------------------
Megtekintve 11712 alkalommal.


 Spoli   2019.04.04. 22:09           19393  

No, még egyet a kuvaszokról! Olyan erős némelyükben az ősi ösztön, hogy nem egy szuka van, amelyik ősszel téli fészket ás a családnak. Akkor is, ha nincs kölök, és akkor is, ha magában van. Mert ez a gének parancsa. Jön a tél, a fészek kell!

Kuvasz Lajosmizse téli fészket készít a családnak 2016.jpg
------------------------
Megtekintve 11755 alkalommal.


 Spoli   2019.04.03. 23:14          Válasz hozzaszolo (19391) hsz.-re     Olvasás       19392  

Szia Hozzászóló!

Valóban, a német juhászt nem képzik jószágőrzésre, legalább is mifelénk nem. Elvileg ugye juhász kutya, de hát nem tudom mennyire őrzik ezt a gének. A kuvasz területvédő és őrző, és mindig a jószág őrzése volt a dolga, ezer éve van a génjeiben. Sajnos az életterük beszűkült, nem tudom létezik e még valahol, hogy reggel elindul a gulyás, kinyitják a kaput, és a marha kiballag a gulyával a legelőre, majd délután visszaballagnak, és minden jószág megy a saját kapujához. Az én gyerekkoromban még a konda is így ment, ma már nem hinném,hogy létezik a kondás, és a szabadon lévő konda. A juhászat ugyan van, olvastam, hogy az aranysakál - toportyán - milliárdos károkat okoz a gazdáknak, de azok igazából leszarják, mert a vadgazdaság kifizeti nekik. Szerintem azt a bárányt is kifizettetik, ami meg sem született. Szarnak azok a kuvasszal bajlódni, pedig egy nagy akol tájékán ha 3 kuvaszt tartanának, onnan egyetlen bárányszőrt sem vinne el a toportyán. De hát manapság állatgyárak vannak, és sok helyen karvastagon szarnak mindenre, meg mindenbe. Nem egy öröm, ez rossz világ a kuvaszra. Talán külföldön - Erdély, Németország - jobb soruk van, és a számuk is több, mint ennem az országban. Elég nagy baj ez, szomorú. Ők egy német tenyészet kölkei, jobb soruk van, mint a fajta hazájában.

Kiskuvaszok szigor.jpg
------------------------
Megtekintve 11803 alkalommal.


 hozzaszolo   2019.04.03. 11:52          Válasz Spoli (19390) hsz.-re     Olvasás       19391  

Szia Spoli!
Biztosan említettem korábban, hogy apám erdész volt és mi közvetlenül a város szélén laktunk egy erdészházban, amihez még tartozott egy külön kert és mintegy másfél hold kukoricaföld. A kert és a kukoricás végében már az erdő kezdődött. Később aztán a város terjeszkedett és beépítették azt a területet is. De amíg csak mi laktunk ott, addig egy legalább 800 négyszögöles léckerítéssel körbekerített udvarunk és almáskertünk volt. A telken gazdasági épületek is voltak istállóval és disznóólakkal. Még iskolás koromban hozzánk került egy kis őz amit cumisüveggel felneveltünk és ő is családtagként élt velünk, bejárt a lakásba is. A kuvaszunk első perctől kezdve tudomásul vette az őz jelenlétét és soha nem bántotta, jóban voltak egymással. Egyszer aztán máig nem tudom hogyan, de apám egy kiképzett német juhász rendőrkutyával állított haza, gondolván, hogy ekkora portán elfér két kutya is. Mi öcsémmel gyerekként rendkívül boldogak voltunk és állandóan a rendőrkutyát egrecéroztattuk és csodálkoztunk elképesztő fegyelmezettségén. Igen, de ez a fegyelmezettség csak addig tartott amíg a kutya a nyitott ablakon keresztül észre nem vette az őzet az almáskertben. A mi fegyelmezett német juhászunk gyönyörű ívben repült ki a nyitott ablakon és üldözni kezdte az őzet, és egyáltalán nem hallgatott ránk. Az ősi vadászösztön mindennél erősebben előtört belőle. Nagy nehezen megfogtuk az őzet is és a kutyát is. Abban bíztunk, hogy idővel a kutya megszokja az őzet és nem lesz semmi gond. Nem így lett! Fájó szívvel apám visszavitte a német juhászt és soha nem is kísérleteztünk többet. Amikor a Fickó kuvaszunk megöregedett és elment közülünk, ismét kuvasz került a házhoz, és ismét nem csalódtunk.

 Spoli   2019.04.02. 23:38          Válasz hozzaszolo (19389) hsz.-re     Olvasás       19390  

Szia Hozzászóló!

Valóban, idegen jószágot nem tűrt meg az udvarban. Nekünk nem volt abban az időben más jószágunk, így nem tudom ahhoz miként viszonyult volna. Az "átvonuló" macskákat csak elzavarta, soha nem bántotta. Amint a macsek a kerítés tetején volt, már nem volt téme, mehet, amerre lát, nem hajszolta. De a szomszéd két tyúkját, amelyik átjött valahogy, és visszamenni nem tudott, kinyírta. Ha visszamentek volna, békén hagyja, csak elkergeti. A leszálló galambot is elzavarta, sőt, egy későn startolót a levegőbe ugorva le is csapott. Sajnos a sündisznók evolúciós stratégiája a kuvasznál nem jött be. Jött a süni, a kuvasz megugatta, hogy tűnkön el. A süni meg megállt, és összegömbölyödött. A kuvasz odament, és meglökte az orrával, hogy menjen a francba. Az meg megszúrta. A kuvasz pedig széttépte. Tüskéstől, mindenestől. Néhány sünt sikerült megmenteni, mert hamarabb vettem észre, mint Oszi. A görény levadászása azért sportértékes, mert az fürge, jól rejtőzködő kisragadozó!
Szóval a területén kívül mindent szabad, de a területén ő az úr. Ha ezt nem tartja be valaki, a kuvasz ilyen:

Kuvasz támadás előtt.jpg
------------------------
Megtekintve 11881 alkalommal.


 hozzaszolo   2019.04.01. 09:01          Válasz Spoli (19388) hsz.-re     Olvasás       19389  

Szia!

Nálunk is családtagok voltak, és rengeteg emlékünk van a házőrző munkájukról. Biztosan emlékszel rá a régi időkből amikor nem nagyon lehetett húst kapni. Nálunk ezt úgy oldották meg, hogy rengeteg csirkét neveltünk és azt ettük. Egyik nyáron nagy méreg volt, hogy tűntek el a csirkék. Nem nagyon vettünk észre semmit csak a csirkék fogytak. Egyik reggel aztán amikor felébredtünk oda volt téve a bejárati ajtó elé a lábtörlőre egy hatalmas görénytetem. A mi Fickónk egykedvűen szundikált a teraszon, ügyet sem vetve arra a nagy hű-hóra amit a család csapott, de azért a szeme sarkából figyelte, hogy meg lesz-e a dicséret, amely természetesen nem maradt el. Korlátlan úr volt a mi "birtokunkon", annyira, hogy a más macskája sem jöhetett hozzánk, de a miénket és annak kölykeit családtagként kezelte.

 Spoli   2019.04.01. 01:08          Válasz hozzaszolo (19385) hsz.-re     Olvasás       19388  

Családtagunk volt! Kopjakövi Agancs néven törzskönyvezték, nekünk leggyakrabban Oszi volt a hívóneve. Kuvasz kan, marmagasság 76 centi, súly 74 kiló. Előszeretettel hevert a bejárati lépcső mögött, a kaputól így nem lehetett látni, mert olyan szögben volt a lépcsőfeljáró takarta.
Egy késő este, úgy 11 felé hirtelen iszonyatos robajt, rohanó léptek zaját, és Oszi nagyon mélyről jövő, torokhangon való ugatását hallottam. Nem is ugatás volt, valami olyan dühödt mély morgás, amit nem lehetett félreérteni. Kivágtattam, persze ajtó kinyit, satobbi, Oszi kb. két méteresre magasodva támaszkodik a kerítésen, áll a hátsó lábain, és eszeveszetten morogva ugat. Percek teltek el, amíg annyira megnyugtattam, hogy lejött a kerítésről, és hozzám jött. Néztem, a szájából valami lógott, és a szőre a pofáján véres volt. Miután megnyugtattam, jobban megnéztem, elemlámpát is kihoztam, ami lógott, a a fogairól lógott, és valamiféle kabátdarabok, véres rongycafatok voltak. Lemostam a pofáját, a kutyán semmi sérülés nem volt, de a fogai véresek voltak. No, kb. 10 perc múlva azt is hagyta megtisztítani. Utána visszafeküdt a helyére, és nyugton volt.
Reggel megnéztem a kaput mégegyszer. Az történt, hogy valaki benyúlt a kapun, a rácsok között, és megpróbálta kiemelni a kapu kitámasztó rudat, hogy így be tudja lökni a bezárt kaput. Az kuvaszt nem láthatta a lépcső miatt. Az alvó kutya kb. 7 méter távolságra odarobbant mielőtt a valaki ki tudta volna venni a kezét - nem volt rá ideje, míg a kutya odaért - és rámart a benyúló kézre. Szakadt ott minden, kabát, ing, és hús, a bejutni akaró csak így tudott elmenekülni. Szóval a kuvasz egy kincs, nagyon meg kell becsülni, de ha munkáról van szó, az a jószág nem viccel!
Ő volt Kopjakövi Agancs, alias Oszi. Családtag!

Oszi.JPG
------------------------
Megtekintve 12002 alkalommal.


 Spoli   2019.03.31. 22:51           19387  

DSCN8759.JPG
------------------------
Megtekintve 12032 alkalommal.


 Spoli   2019.03.31. 22:45          Válasz hozzaszolo (19385) hsz.-re     Olvasás       19386  

Szia Hozzászóló!

Így van, a kuvasz ha őrzésről van szó, nem ismer tréfát. Picit sem.
Sajnos amit írtál, annak komoly alapja van, nagyon beszűkült az élettere, és egy figyelmet igénylő kutya. nagyon elfogyott az élettere! :(

 hozzaszolo   2019.03.31. 09:22          Válasz Spoli (19384) hsz.-re     Olvasás       19385  

Szia Spoli!

Szép emlékeim vannak a kuvaszokról, hiszen a szüleimnek huszonvalahány éven keresztül egymás után két kuvaszuk volt. Nagyon szerettük őket és ők is minket. Feltétlenül engedelmesek voltak és a kapun kívül senkit nem bántottak. Póráz hiányában öcsém egy cukorspárgával vitte el oltásra és semmi baj nem volt vele. De hozzánk bejönni nem lehetett senkinek, ha mi nem voltunk ott. Egyszer még abból is baj lett, hogy apám kollégája késő este jött hozzánk egy üzenettel, és amikor meglátta, hogy kijöttünk a házból, feltette a kezét a kapufélfára. Nagy hiba volt, az addig csak figyelő kutya azonnal megharapta. Behívtuk és bekötöztük a kezét.
Éppen most olvastam itt a neten, hogy annyira lecsökkent a kuvaszok száma, hogy a veszélyeztetett kategóriába kerültek.

 Spoli   2019.03.30. 23:30           19384  

Marmagassága 80 centi, súlya 75 kilogramm
Jámbor, és fegyelmezett, csak a területére ne lépj, mert akkor azt teszi, ami a dolga.
Hisz Kuvasz!


DSCN8757.JPG
------------------------
Megtekintve 12151 alkalommal.


 Spoli   2019.03.29. 23:45           19383  

Szeretem ezeket a villamosokat. A CAF a spanyol villamos.

DSCN6776.JPG
------------------------
Megtekintve 12162 alkalommal.


 Spoli   2019.03.28. 23:16           19382  

Megint rontott duplázás. Bocsánat.

 Spoli   2019.03.28. 23:16           19381  

Arany János verse így kezdődik: Allegoria "Sirt az ég egyik szemével, A másikkal nevetett; Páros ívű szép szivárvány. Koszorúzta keletet:"
No, ez a szivárvány nem páros ívű, nem is keletet koszorúzza, de szép.. (Nyugatii irányú a kép..


DSCN8706.JPG
------------------------
Megtekintve 12226 alkalommal.


 Spoli   2019.03.28. 23:05          Válasz Ragadozo (19379) hsz.-re     Olvasás       19380  

Sajnos evvel nehéz lenne vitatkozni. Ugyanis a tények nem az ellenkezőjét igazolnák.. :( :(

 Ragadozo   2019.03.28. 10:56          Válasz Spoli (19377) hsz.-re     Olvasás       19379  

Mert sajnálatos módon az emberi hülyeségnek, és bunkóságnak nincsen határa ... :(
Pár nap, egy-két hét, és már nem is látszik rajta, hogy valaha is felújították ... :(

 Spoli   2019.03.27. 23:01           19377  

Igen kérem, ez egy felújított kettes villamos, nem küföld, Budapest! Csak azt nem értem, hogy ha ilyen is lehet, akkor miért nem ilyen a többi is... Na jó nem mind talán, de a többség...


DSCN6840.JPG
------------------------
Megtekintve 12330 alkalommal.


 Spoli   2019.03.27. 23:01           19378  

Hibás átvitel volt...

 Spoli   2019.03.26. 23:03           19376  

Fényvillamos, amikor nem fénylik, mert nappal van, és nem világít a hálózat rajta. Csak látszik.


DSCN6830.JPG
------------------------
Megtekintve 12385 alkalommal.


 Spoli   2019.03.25. 23:12           19375  

Tegnap még itt volt, de mára megszökött a Tavasz! Nyári vizinövénnyel csalogatom vissza!


DSCN6598.JPG
------------------------
Megtekintve 12441 alkalommal.


 Spoli   2019.03.24. 23:14           19374  

Ez kérem egy valódi Sombrero Mexicoból! Valóban onnan, és kb. 14000 km.t utazott, amíg hazaért! Nem postán, nem csomagban, a tulaj hátán és a fején!


DSCN6621.JPG
------------------------
Megtekintve 12509 alkalommal.


 Spoli   2019.03.23. 23:03           19373  

Amikor a Nap a vízben kel fel...

DSCN6448.JPG
------------------------
Megtekintve 12549 alkalommal.


 Spoli   2019.03.23. 00:14           19372  

Füge vagyok a Duna partról!


DSCN6454.JPG
------------------------
Megtekintve 12568 alkalommal.


 Spoli   2019.03.22. 16:00          Válasz délkelet (19369) hsz.-re     Olvasás       19371  

Dupláztam!

 Spoli   2019.03.22. 16:00          Válasz délkelet (19369) hsz.-re     Olvasás       19370  

Köszönöm szépen, megnézem!

 délkelet   2019.03.22. 08:14          Válasz Spoli (19368) hsz.-re     Olvasás       19369  

Talán ez:
Cinóbertapló