laca12   2019.05.19. 16:14          Válasz atifoci2 (8683) hsz.-re     Olvasás       8689  

Hogy állsz az őszik ritkításával neki álltál már?A kajsziknál írtad,hogy unalmas na az őszire ez többszörösen igaz, hétvégén nekiálltam a kerti fáknak ,hát van idő gondolkodni pl: azon kell ez nekem? a vége mindig az kell.A "nagy" barackosnak még neki se álltunk de ott legalább hárman esetleg négyen leszünk...

 Ragadozo   2019.05.19. 15:48          Válasz atifoci2 (8680) hsz.-re     Olvasás       8688  

Igazad van! Bocsi! :)
Nem vettem észre, de ezt mondd a mobilomnak ... :D

 atifoci2   2019.05.19. 14:57          Válasz Laca9876 (8684) hsz.-re     Olvasás       8687  

Nekem is van ilyan , pl a vérbarack...minden éven csinálja. Sztem nem betegség, vmi élettani dolog lehet...asszem Mozo írt régebben róla az indexesben.

 Misimanó   2019.05.19. 14:18          Válasz Laca9876 (8685) hsz.-re     Olvasás       8686  

A hangya hordja fel a levéltetűt. Ha szétnyitod a levelet, nem láttál benne?

 atifoci2   2019.05.19. 13:49           8683  

Ma végigfújtam a barackokat, a kajszik Folicur+Merpan+Amalgerol+Damisol Káliumot kaptak , az őszik Folicur +Trainer tápot . Gombaölőzni valszeg már nem fogok , inkább csak tápozni...ill. majd gondolom jönnek a bogárkák :twisted: :twisted: :twisted: ....

 atifoci2   2019.05.19. 13:01          Válasz délkelet (8678) hsz.-re     Olvasás       8682  

Kb felénk is így volt , minimális különbséggel nyíltak...csak előbb, mint nálad...ami viszont lehet hogy neked előny :)

 atifoci2   2019.05.19. 13:00          Válasz Jana11 (8676) hsz.-re     Olvasás       8681  

Kösz , de én nem :) ...nekem idén terem először.

 atifoci2   2019.05.19. 12:59          Válasz Ragadozo (8679) hsz.-re     Olvasás       8680  

Ne kötekedésnek vedd, de nektarin....g nélkül ;)

 Ragadozo   2019.05.19. 11:03           8679  

Nálam most ilyen a nektaring (ismeretlen fajta, örököltem).

20190519_112805.jpg
------------------------
Megtekintve 11633 alkalommal.


 délkelet   2019.05.18. 21:29          Válasz Jana11 (8676) hsz.-re     Olvasás       8678  

Köszönöm, de ez nyilván nem így van ... a valóságot inkább az fedi, hogy nekem volt meg elsők között ez a fajta. Egyelőre nem vettem észre, hogy a MC hamarabb virágzott volna a többinél. Így volt ez az idén is és tavaly előtt is. Ezt a két évet tekintve elmondható, hogy gyakorlatilag alig volt különbség a kajszik virágzása között itt délkeleten (két, max. három napos ablakon belül valamennyi fiatal fám virágba borult)

 laca12   2019.05.18. 18:08          Válasz Jana11 (8676) hsz.-re     Olvasás       8677  

Igaz nem nekem szólt a kérdés de a Magic az nagyon korai virágzású itt somogyban már március 15-én teljes virágzásban volt..Rá egy hétre fagyott -3 körül volt és szinte semmi baja nem lett ,hogy milyen tendencia várható azt nehéz megjósolni ,ha nem lesznek hideg telek akkor nagyon korán fognak virágozni a korai fajták és nagyon ki lesznek téve a tavaszi fagyoknak.. Egyre inkább az a véleményem ,jó-jó a korai kajszi ,de Én a későbbi virágzásúakban jobban bízok nagyobb a termés biztonsága .

 Jana11   2019.05.18. 16:40           8676  

délkelet, hát ugye Magic cot kajszi tekintetében téged tartunk a legjobb szakértőnek. Meg Attila. Ugyan nem maradt sajnos termés rajta, de van egy idei megfigyelésem. Mégpedig az, hogy valamennyi leírás olasz és francia honban nagyon
korai virágzásúnak írja le. Nálam meg inkább közép, közép-kései idejű, több magyar fajta hamarabb virágzott tőle.
Ez tendencia, várható, vagy valami rendkívüli év volt?

 imre53   2019.05.16. 20:20          Válasz Misimanó (8674) hsz.-re     Olvasás       8675  

A csonthéjasok produkálnak ilyen jelenséget. Oka, a hideg miatt bekövetkező megtermékenyülési hiányosság. Vágd ketté a gyümölcsöt.
Ha a magkezdemény nem fejlődött rendesen, csökevényes, akkor ez a hiba. Ha a levél is sárgul, akkor a sok eső miatti gyökérzóna levegőtlensége okozza.

 Misimanó   2019.05.16. 19:55          Válasz laca12 (8673) hsz.-re     Olvasás       8674  

Az én fáimnál eddig nem tapasztaltam hasonló problémát.

 laca12   2019.05.16. 16:56           8673  

A Faralia és a Farbaly kezd kiakasztani dobálja el a barackokat kicsit besárgul és már esik is le ..Túlterhelve nincs "szerintem",külsérelmi nyom nincs rajta hűvös volt az igaz de annyira ,hogy ettől bármi bajuk legyen.A fák látszólag jó kondiba vannak szépen növekednek ez valami fajtára jellemző tulajdonság lehet vagy csak engem szívatnak vele.?Még nem vészes a mennyiség ami lepotyog ,de azért már kezd b......ni.. :O..
Fénykép0461.jpg
------------------------
Megtekintve 11662 alkalommal.

Fénykép0422.jpg
------------------------
Megtekintve 11662 alkalommal.


 délkelet   2019.05.15. 18:19           8672  

Kis nézegetni való kajszikról (remélem, még nem volt):
A 7. oldaltól érdemes olvasgatni

 Jana11   2019.05.15. 06:47          Válasz CAMROM (8670) hsz.-re     Olvasás       8671  

Diszkréten, Camrom.

 CAMROM   2019.05.14. 21:41           8670  

Azt szeretném diszkréten megkérdezni, hogy Rougecot van-e valakinek?

 laca12   2019.05.14. 18:12          Válasz zsolti (8666) hsz.-re     Olvasás       8669  

Nekünk olaszból vannak a csemeték még Csarli hozta ,szemzéshez ágat? ,,,augusztus elején írj és akkor megsúgom hol van szemzőág , ;) ..A fája nem túl erős növekedésű ez elején felfele irányuló majd szét terülő,elég hülye koronája van folyamatosan metszést igényel ,porzó jó ha van hozzá.Teremni azt nagyon szeret erős ritkítást igényel, közepes méretű és ízű és nekem elég keménynek tünt a termése igaz akkor termett először tavaly nem volt termés a fagy miatt idén kiderül mit is tud igazából,de lehet,hogy vannak nála jobb fajták is..Elég korán virágzik ez nem tetszik benne ,viszont bőségesen ,volt rajta fagyás de így is ritkítani kellett.
Fénykép0533.jpg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.

Fénykép0330.jpg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.

Fénykép0343.jpg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.

Fénykép0083.jpg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.


 Misimanó   2019.05.14. 17:27          Válasz baby-lon (8667) hsz.-re     Olvasás       8668  

Ok. Viszont a Summerset, a Fairtime, Calred, Flaminia és Tardired akkor jó lehet. Több fajtából is tudok adni oltóvesszőt, a nem általam említettekből is.
Ha érdekel beszéljünk privátban.

 baby-lon   2019.05.14. 14:11          Válasz Misimanó (8661) hsz.-re     Olvasás       8667  

Igen, azt nem mondtam, hogy hagyományos (nem gumi, nem lapos és nem nektarin) fajtát keresek.

 zsolti   2019.05.14. 13:54          Válasz laca12 (8345) hsz.-re     Olvasás       8666  

Hol tudnék beszerezni lilly cot facsemetét? Esetleg ágat szemzéshez... üdv

 Misimanó   2019.05.14. 13:47          Válasz baby-lon (8660) hsz.-re     Olvasás       8665  

A táblázatukból kimaradt, de Flaminia és Tardired is van nekik. Azok is a Tardibelle előttiek pár nappal.

 délkelet   2019.05.14. 13:40          Válasz baby-lon (8660) hsz.-re     Olvasás       8664  

Itt van az a bizonyos 5 nap:
Zanzi
(10. oldal)

 zsolti   2019.05.14. 13:37           8663  

Tud valaki véleményt mondani a Lilly cot kajsziról? Esetleg hogy hol tudnék beszerezni? Jókat olvastam róla... köszönöm

 délkelet   2019.05.14. 13:35          Válasz baby-lon (8660) hsz.-re     Olvasás       8662  

Igen, itt kicsit nagyobb a különbség, de határozottan emlékszem, hogy valahol csak pár (4-5) napos eltérést említettek.

 Misimanó   2019.05.14. 13:27          Válasz baby-lon (8655) hsz.-re     Olvasás       8661  

Az említetteken kívül még a Summerset, Babygold 9, Fairtime, illetve Platerina 741 (laposbarack) és Granada (nektarin), Fairlane ( nektarin). A Calred is szóba jöhet még.
Itt is nézelődhetsz. Több mint 2 hetet adj hozzá időben.

https://www.provedo.com/es/categoria/arboles-frutales/melocoton-nectarina/

 baby-lon   2019.05.14. 13:24          Válasz délkelet (8659) hsz.-re     Olvasás       8660  

Itt egy kicsit más:

Battistini

 délkelet   2019.05.14. 13:08          Válasz baby-lon (8658) hsz.-re     Olvasás       8659  

Régebben azt olvastam róla, hogy -5 nap a Tardibelle-hez képest.

 baby-lon   2019.05.14. 12:51          Válasz délkelet (8657) hsz.-re     Olvasás       8658  

Igen, ő is benne van a pakliban, csak jó lenne tudni, hogy mikor érik pontosan...

 délkelet   2019.05.14. 12:39          Válasz baby-lon (8655) hsz.-re     Olvasás       8657  

Sweet Juana?

 Alibá   2019.05.14. 12:31          Válasz baby-lon (8655) hsz.-re     Olvasás       8656  

A MICELINI-t ajánlom még. Gyümölcs érés 41 nappal a Redhaven után kezdődik.

 baby-lon   2019.05.14. 09:44           8655  

Legyetek szívesek ajánljatok nekem kései, szeptember közepe után érő őszibarackokat. Eddig Tardibelle, Extreme 486 van célkeresztben.

 baby-lon   2019.05.14. 09:23           8654  

Nagyon kellene már a meleg a barackoknak, hozzánk úgy néz ki, hogy megérkezik a hét második felében. Ha így lesz, akkor kiváló lehet az idei minőség!

 Misimanó   2019.05.13. 11:17          Válasz Szeri (8652) hsz.-re     Olvasás       8653  

Hát én biztos fognék egy slagot és megnézném azokat a pajorokat, biztos ami biztos. Ha nem hoz föl egyet sem a víz, akkor legalább megnyugodnék...
De persze a te döntésed. ;)

 Szeri   2019.05.12. 23:00          Válasz Jani71 (8651) hsz.-re     Olvasás       8652  

Misimanó, Z.Szilárd és Jani: Köszönöm a hozzászólásokat, tippeket!
Tápanyag-utánpótlás ma megtörtént, most megfigyelő álláspontra helyezkedek,
s ha valamilyen irányú változás történik, jelezni fogom. :)

 Jani71   2019.05.12. 19:08          Válasz Misimanó (8645) hsz.-re     Olvasás       8651  

Ez lett volna a másik tippem (akármi is, de rágja a gyökeret). A harmadik mondjuk atka, de az egy kicsit aprólékosabb vizsgálódást igényel.
A fitoplazmára gondolni se merek... :thumbdown:
A felvetődött seb körüli gombásodásra azt mondanám, hogy ha egészséges és erős egy ilyen fa, akkor egy visszavágásra nem így kellene reagálnia.
Orrán-száján hajtana, tolná a vesszőt, mint a vaddisznó. :nahat:
Általánosságban (ahogy én látom a pillanatnyi tudásommal), ha egy kajszi így néz ki, akkor azt valami szipolyozza.
Hogy pontosan mi, az további kutakodás eredménye lehet.
Nem okoskodásként: a kajáról nem szabad megfeledkezni! Élőlények, táplálkoznak. Nem várhatjuk el, hogy ontják a sok szép,
egészséges termést évtizedeken át.
Természetesen értem a folyamatot, eddig nem volt gond vele, ment az ügy tápozás nélkül is (csak halkan: lehet, hogy ezután is így lett volna,
ha valami el nem kezdi rágni...), ezért nem gondoltál rá.
Az én Jonagoldom is ilyen. Amióta elültettem, gyakorlatilag semmit se kellett adni neki, bármiféle alternancia vagy visszaesés nélkül ontotta a vesszőt
és termést. Az utóbbi években kezdte a hülyeséget... Most már trágyázom gyökérre és lombra is. Úgyhogy megértem az álláspontod... ;)

 Darorr   2019.05.12. 18:51          Válasz laca12 (8635) hsz.-re     Olvasás       8650  

'16 februárjába ültettem 2őt,'17-ben 1-1,5kg/fa,tavaly egyiken 2 a másikon 3 szem élte túl a hideget.Nagyságát tekintve nálam tavaly a golflabda méretét érte el.Ízre kajszi íz,nincs nagy összehasonlítási alapom.Amit hátránynak említett a feleségem,hogy a napos oldala majd elfolyt addig a másik oldala kemény volt.Lehet még várni kellett volna az evéssel,nem tudom.'17-ben szeptember 15.-én fogyott el az útólsó.Gyümölcs salátába jó lenne az akkori érési időben de hogy ilyen folyós oda nem lehet.Lekvárnak-pálinkának meg ne kelljen már szeptemberig várni,ez a két fa ellesz de már nem venném ezt a fajtát.

 atifoci2   2019.05.12. 17:04          Válasz laca12 (8619) hsz.-re     Olvasás       8649  

Hát nálad színesebbek, mint nálam, de a méret kb stimmel...

 atifoci2   2019.05.12. 17:03          Válasz baby-lon (8637) hsz.-re     Olvasás       8648  

Nem arra gondoltam, hogy mindjárt levágni az egészet , csak visszacsípni , hogy ne mindkettőt nyomja erősen.Egy darabig megmaradhat biztosítéknak , ha a másikkal történne vmi...

 Z.Szilárd   2019.05.12. 13:57          Válasz Szeri (8639) hsz.-re     Olvasás       8647  

Ne legyen igazam, de ez a kajszi nekem inkabb a fitoplazma fertozes tuneteit mutatja.

 Misimanó   2019.05.12. 13:54          Válasz laposbarack (8641) hsz.-re     Olvasás       8646  

Nagyon halványak és kicsik voltak, így nem vettem. Pénzkidobásnak éreztem...

 Misimanó   2019.05.12. 13:51          Válasz Szeri (8644) hsz.-re     Olvasás       8645  

Ha a vakond feltúrta a fa környékét annak oka van. Lehet, hogy maradt ott még pajor bőven, és azok rágják a fád gyökerét. Bár amiket a vakond megtalált, azok is károsították a gyökérzetet.

 Szeri   2019.05.12. 09:52          Válasz Jani71 (8640) hsz.-re     Olvasás       8644  

Köszönöm a tippet, Jani!

Ma belocsolom a gyökérzónát oldott műtrágyával alaposan, mert valóban nem kapott rendszeres tápanyagot.
Eddig nem is éreztem igazán szükségét, mert szó szerint "kirobbanó" formában volt a fa, évente többször kellett metszenem,
hogy valahogy kordában tartsam, így nagyon erős ez az idei váltás...
Két dolog még felmerült bennem közben...
- A képen látszanak még a "foltok" az aljnövényzetben - késő ősszel egy(-két) vakond alaposan feltúrta a fa környékét (is),
visszaegyengettem/tapostam, de úgy éreztem, ekkora fánál már ez nem okozhat problémát... Talán mégis?
- Ifjításon átesett fa, mindkét fő ágát visszavágtam, azokból 2-2 hajtást kinevelve. Ezek a csonkok viszont elkezdtek gombásodni,
főként a vágás körül, de lassan húzódnak lejjebb... Bár ennek szerintem nem hirtelen, az egész fára lenne hatása...

 Totya   2019.05.12. 09:33          Válasz baby-lon (8636) hsz.-re     Olvasás       8643  

Egyetértek veled, idén vágre úgy tűnik bemutatkozik sok fajta.
Éjstakától 80-100-as szelet mondank, tegnap ki karóztam mindent-is, ritkítottam még egy kört, reménykedem nem lesz komolyabb baj. :wave:

 laposbarack   2019.05.12. 04:22          Válasz Szeri (8639) hsz.-re     Olvasás       8642  

Egy hete esik az eső.. Hogy lehetne száraz?

 laposbarack   2019.05.12. 04:19          Válasz Misimanó (8638) hsz.-re     Olvasás       8641  

A Colorado milyen? :)

 Jani71   2019.05.11. 20:43          Válasz Szeri (8639) hsz.-re     Olvasás       8640  

Tipp: tápanyaghiány (hacsak nem kapott minden évben rendszeresen a lombja - vagy akár a gyökere oldott műtrágyát).
A környezet is ezt támasztja alá (egyelőre, amíg nem mondasz mást).
Nem látok túl sok felületet, ahol megkaphatta a gyökér a kaját (a plusz vízzel is csak a nitrogént mosod ki).

 Szeri   2019.05.11. 19:17           8639  

Este fényképeztem a kertben ezt a kajszit, ami eredetileg talán magonc lehetett, telekkel együtt vettem, azóta viszont van rajta már szinte minden, nektarintól a manduláig... Már rügyfakadásnál kicsit gyanús volt, éreztem némi késést, ami azóta csak növekszik...
Barack van rajta, de kisebbek, mint kellene, illetve az apró leveleken sem látom, hogy frissek lennének, mintha némi nedv hiányozna belőlük...
Pluszban is kapott vizet, de nem ezzel lesz a gond szerintem. Tippek? :)
Csatolmányok
20190511_190412.jpg
------------------------
Megtekintve 10588 alkalommal.


 Misimanó   2019.05.11. 11:26           8638  

Ma a Tesco-ban vásároltam és a zöldségosztályon láttam Colorado sárgabarackot. Természetesen nem hazai, hanem spanyol. Aprók voltak, 30-40 gramm körül saccolom a barackokat, 899 forintért. Volt nektarin és őszi is, de azokat nem néztem meg. Egy pár hét és kellene már nekünk is a fáinkról valamit kóstolni...