Ragadozo   2019.07.17. 02:22          Válasz edit (3807) hsz.-re     Olvasás       3809  

Nálam minden évben van (már talán 3. - 4. éve, amióta ezek a magok megjelentek a Magcsere akcióban).
Ez az egyetlen fajta, amelyiknél én csak nagyon mérsékelten szoktam kitördelni a hónalj-hajtásokat.
A család nagy kedvence lett nem csak a kellemes íze miatt, hanem mert nem kell szeletelgetni, egy szem - egy falat.
Az idén ültettem Patvarci szőlőszemet, nálam az is ilyen hatalmasra nőtt. Kíváncsi vagyok, milyen lesz.
Mindegyik paradicsomomnál most az alján-közepén szép fürtök vannak, a teteje meg sárgállik a sok virágtól. :)

 Jani71   2019.07.16. 19:16          Válasz edit (3807) hsz.-re     Olvasás       3808  

:thumbup: Nálam is pirosodik. Egyszerűen nem bír nem megtermékenyülni... :nahat: Nekem még nem volt ez a fajta, kíváncsi vagyok az ízére, állagára.
Érdekes, hogy valamiért az ugyanarra a területre ültetett növények némelyike valóban koktél mérethez közeli termést hoz, néhány méterrel arrább viszont látványosan nagyobbakat.
Még nem néztem meg egész pontosan, hogy melyik hol van, de az biztos, hogy a terület egy része kapott fahamut és valamilyen zsákos trágyát (talán Siforga), a másik nem.
A fahamuson emlékszem a kisebb szemekre (de mondom, még meg kell néznem egész pontosan, hogy nincs-e esetleg kivétel).

 edit   2019.07.16. 17:09          Válasz edit (3806) hsz.-re     Olvasás       3807  

Gépről írom a leírást, mert telefonon alig látom, de a fényképet telefonról tettem fel. Nem sikerült olyan látványos fotót készíteni mint amilyen a növény, de azért talán látszik a lényeg.
Somoskői tájfajta, két éve itt kaptam talán a magcsere programban.
Hihetetlen méretű bokorrá növekedett, tele bogyókkal. Miközben a paradicsomjaim több mint harmada kipusztult, ezen nyoma sincs a betegségnek. Bár koktélméretű, a bogyói kemények, elég finomak. Tavaly már az aszalt paradicsomjaim fele ebből készült, mert a Roma fajta amiből aszalni szoktam elég kényes, tavaly és idén is elkapta a vész, csak egy tő maradt talpon.
Ja, és nálam az egyik legkoraibb.

 edit   2019.07.16. 17:02           3806  

IMG_20190716_164418.jpg
------------------------
Megtekintve 11799 alkalommal.


 firpolino   2019.07.13. 20:06          Válasz Jani71 (3804) hsz.-re     Olvasás       3805  

Próbálkozom még magnézium utánpótlással, nekem sincs jobb ötletem.
Mindenesetre az Amish, Körtealakú sárga, Ökörszív paradicsomokon látszódik a leginkább ez a probléma.

 Jani71   2019.07.13. 18:08          Válasz firpolino (3803) hsz.-re     Olvasás       3804  

A pillanatnyi tudásom és a netes keresgélés alapján úgy gondolom, hogy kizárható a gombafertőzés.
Ezt úgy első ránézésre is valamilyen tápanyag borulásnak véltem. Ezen belül egyből a magnézium hiányára tippeltem. Remélem, nem tévedtem nagyot.

 firpolino   2019.07.13. 15:26          Válasz Jani71 (3802) hsz.-re     Olvasás       3803  

Gombabetegség kizárva?
Adtam nekik egy hete beöntözéssel és levéltrágyázással keserűsót.

 Jani71   2019.07.13. 11:23          Válasz firpolino (3801) hsz.-re     Olvasás       3802  

Magnéziumhiánynak gondolom.

 firpolino   2019.07.13. 09:02           3801  

Már megint bajban vagyok a paradicsomokkal. Egy hete még semmi bajuk nem volt, erre ezen a hétvégén néhány fajtánál ez a látvány fogadott. Vajon milyen betegség lehet ez?
Csatolmányok
D9BA60C1-8E35-406A-A7DB-3F5A9BCBD639.jpeg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.

C7332BFE-BF7C-4866-A39C-5170CBA7E9D4.jpeg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.

DA4C8B09-DCF6-4C7E-A7B5-DAB6C0125719.jpeg
------------------------
Megtekintve 11677 alkalommal.


 edit   2019.07.07. 18:42          Válasz Ragadozo (3799) hsz.-re     Olvasás       3800  

Én ebben nem hiszek. Ha valós lenne, akkor nem ez az egyetlen fotó járná be a netet már évek óta.

 Ragadozo   2019.07.06. 10:24           3799  

 Jani71   2019.07.02. 14:48          Válasz Garamond (3797) hsz.-re     Olvasás       3798  

Jogos. Köszönöm, hogy rávilágítottál erre a dologra. Őszintén szólva nem gondoltam erre, nekem a keserűsó eddig a gazdaboltos, 16 %-os cuccot jelentette.
Egyéb területeken természetesen én se vagyok a magam ellensége, ha lehet, igyekszem spórolni (az elmúlt évek néhány növényvédelemmel kapcsolatos itteni és indexes
hozzászólásomat olvasva láthatod, hogy mennyire így van ;) ).
Kicsit átnéztem ezt a témát és látom, jelentős különbségek vannak a fajlagos hatóanyag árral kapcsolatban. Azt hiszem, ezután a tiszta keserűsót igyekszem majd beszerezni. ;) :wave: :udvozlet:

 Garamond   2019.07.02. 13:54          Válasz Jani71 (3796) hsz.-re     Olvasás       3797  

Nem mindig, ennek elsősorban azaz oka, hogy az agráriumon kívül máshol is használják. (pl. e.ü., kozmetika.) Ennek az anyagnak adagolási, felhasználási kérdése nagymértékben hasonlít a konyhasóra. Éveken át görög sót használtunk a családban, elfogyott és nemrég német sót vettünk. Eredmény: eleinte több dolgot elsóztunk, mert jelentősen magasabb a NaCl tartalma egységnyi mennyiségnél. Remélem ez a hasonlat meggyőzött, a témát több érv hiányában lezártam. Köszönöm a hozzászólást, hogy napi példán vett hasonlattal is érvelhettem.
Az előnézet megtekintése után jutott eszembe, hogyha valaki növényvédőszeres boltban vesz keserűsót, természetesen nem tévedhet nagyot az adagolással. De én maradok a 100 gr hashajtónál és készítek nagyon sok hasonló arányú, oldatot fillérekért. Én nyugdíjas vagyok, feleslegesen nem dobok ki pénzt ablakon. Az internet arra is jó, hogy nem kell vegyészmérnöknek lenni ezekhez a felismerésekhez, ráadásul nem ez az egyetlen ilyen lehetőség...
Csak szeretetből illetve karitatív célból támogatok anyagilag bárkit.

 Jani71   2019.07.02. 10:22          Válasz Garamond (3795) hsz.-re     Olvasás       3796  

A csomagolásra nincs ráírva minden esetben az adagolás? ;)

 Garamond   2019.07.02. 07:45          Válasz Jana11 (3793) hsz.-re     Olvasás       3795  

Mindkettőnknek igaza van. Egy kulcsszitut hoztunk felszínre. Nagyon fontos, hogy azon kertbarátok, akik csak a terméknevek alapján dóziroznak, tudják és vegyék figyelembe, hogy sokszor a kívánatos komponens százalékos tartalma jelentősen eltér az előállító cégeknél. Van, ahol mást is tartalmaz...
Pl. keserűsónál: 1x Gazdaboltnál 16%, Bittersalz/német 49%, másnál 99%, másnál ismeretlen, feltehetően az én termékemnél is 99%. Ebből kifolyólag ilyen termékeknél célszerű az egyedi adagolás. Mindegyik jó lehet, de ... Javasolnám először, mint írtam a próbát. 1 liternél – egy-két növény – este beönteni –
majd kontroll, stb. Az elsőnél valóban nehéz túltolni.

 délkelet   2019.07.01. 20:41          Válasz baby-lon (3792) hsz.-re     Olvasás       3794  

Szerintem meg teljes biztonsággal tudod ;) Hát a Sungold...

 Jana11   2019.07.01. 17:04          Válasz Garamond (3789) hsz.-re     Olvasás       3793  

Garamond, biztos, kipróbáltam. A magnézium-szulfát / keserűsó/ a gazdaboltokban kapható változat, maximális adagja egyébként 5 %, azaz akár 50 dkg/10 liter víz is lehetne pl. szőlőnél vagy gyümölcsnél. Ehelyett javaslom én inkább az 1 %-os ,10 dkg/10 liter adagot 2-3 alkalommal, max 2-3 naponta. Nekem ez a kisebb dózis, két- három alkalommal alkalmazva bevált.Késő este vagy kora hajnalban használva nem perzsel.

 baby-lon   2019.07.01. 12:28          Válasz délkelet (3773) hsz.-re     Olvasás       3792  

Hát nem igazán...

 Jani71   2019.07.01. 12:17          Válasz firpolino (3788) hsz.-re     Olvasás       3791  

Pl. itt  írnak róla. Egyébként én annak idején, amikor elkezdtem a paradicsomozást ( :H :lol: ), majd jöttek a tünetek, akkor a Fitohorm termékét vettem, azóta is azt használom, ha kell.
Nem minden évben jön elő. Idén pl. a talaj egy részére tettem fahamut, egyelőre kíváncsian várom, hogy mi lesz. Még nem szórok semmit, csak a gombák ellen permetezek.
Egyébként látványos a hatása egy ilyen kezelésnek. Ha jól emlékszem, azonnal leállt a folyamat, nem volt több barna végű termés. Na, persze gondolom, itt is bölcsebb a megelőzés.

 Garamond   2019.07.01. 11:57          Válasz Alibá (3782) hsz.-re     Olvasás       3790  

Általában a beöntözésnél és a permetezésnél is más-más a jó dózis. (Tudom egyszer paradicsomról volt szó egyszer meg szőlőről.) Én egy literrel kipróbálnám 1-2-3 tőkénél. Az sem mindegy mennyit szórsz egy tőkére. Fiatalabb koromban gyorsabban mentem a sorok között a permetlével a hátamon, most azonban már lelassultam. Ez azt jelenti, hogy valamivel többet szórok egy-egy szőlő tőkére.

 Garamond   2019.07.01. 11:45          Válasz Jana11 (3781) hsz.-re     Olvasás       3789  

Biztos ez a 10 dkg/10 liter? Főleg 2-3 naponként. Nekem soknak tűnik, gyógyszertári minőségben 10 literhez 5dkg-ot használtam eddig és csak egy hét múlva ismételtem meg egyszer. Kipróbáltad már ezt az adagot így ismételve, olvastad valahol?

 firpolino   2019.06.30. 22:00          Válasz Jani71 (3787) hsz.-re     Olvasás       3788  

Még nem. Milyen gyakran kell kalciumozni?
Viszont ma Amalgerollal lefújtam őket, hátha segít valamit.

 Jani71   2019.06.30. 20:37          Válasz firpolino (3785) hsz.-re     Olvasás       3787  

Adtál már neki kalciumot? Ha még nem, akkor javaslom a lombtrágyás pótlást (ha egyébként rendelkezésre is áll, a nagy hőség miatt nem feltétlenül tudja felvenni, ezért kell a lombra).

 Ragadozo   2019.06.30. 20:00          Válasz firpolino (3784) hsz.-re     Olvasás       3786  

Kiültettem pár hete a vejem chili paprikáit.
Reggel, és este mindegyiknél a levelek olyan kókadtan lógnak, mintha össze akarna omlani az egész, pedig van locsolva rendesen.
Napközben viszont a dög meleg kánikulai napsütésben olyan gyönyörűen állnak a levelek, hogy szinte öröm rájuk nézni ... :)

 firpolino   2019.06.30. 19:09           3785  

Már megint bajban vagyok a paradicsomokkal. Néhány lepottyant.Ez is az UV miatt van?
Csatolmányok
5DAD4AE1-29C9-45A1-952A-04D2DB03040C.jpeg
------------------------
Megtekintve 10725 alkalommal.

2D19F2E6-8830-4B33-A1BF-0822B2677C90.jpeg
------------------------
Megtekintve 10725 alkalommal.


 firpolino   2019.06.30. 14:41           3784  

Megprópálom keserűsóval enyhíteni a problémát, köszönöm a segítségeteket.
Érdekességként jegyzem meg, hogy az Amish paradicsomon kívül a Körtealakú sárga koktélon is vannak ilyen tünetetek. A Piccolino viszont nagyon jól bírja a napsütést, környezet megpróbáltatásait: az összes levele egészséges, majd kicsattan az erőtől.

 Jana11   2019.06.30. 14:23          Válasz Alibá (3782) hsz.-re     Olvasás       3783  

Igen Ali-bá barátom, ez a töménység ott is jó, annyi hogy ott egymás után 2-3 nap különbözet legyen, és 2-3 alkalom
elég kell hogy legyen.

 Alibá   2019.06.30. 11:31          Válasz Jana11 (3781) hsz.-re     Olvasás       3782  

Szőlőre is jó ezt ilyen töménységben permetezni? :O

 Jana11   2019.06.30. 09:33          Válasz firpolino (3778) hsz.-re     Olvasás       3781  

firpolino, valóban a nap tehet róla, de tudod enyhíteni a tüneteket. Az oldalsó levelek árulták el, hogy eléggé
magnézium hiánya van a növénynek. 10 liter vízhez 10 dkg keserűsót adva, vagy késő este /napszállta után, vagy
kora hajnalban be lehetne úgy öntözni, hogy levélre és talajra egyaránt mehet. Legalább 3-4 alkalommal 2 naponta.
A magnéziumnak komoly szerepevan a klorofil folyamatában, zöldebb, üdébb lesz tőle a növényed.

 Jani71   2019.06.29. 19:25          Válasz firpolino (3778) hsz.-re     Olvasás       3780  

Védekező mechanizmus az UV ellen.

 délkelet   2019.06.29. 16:08          Válasz firpolino (3778) hsz.-re     Olvasás       3779  

Én úgy tudom, hogy ez valamilyen stresszhatás következménye ... különösebb problémát nem okoz. Várd meg azért mások véleményét is.

 firpolino   2019.06.29. 12:40           3778  

Miért pöndörödik az Amish paradicsom levele?
Csatolmányok
77A15F07-027B-4A09-9FA1-CAB6CCC4BCEA.jpeg
------------------------
Megtekintve 10343 alkalommal.

05755880-625D-4871-B551-A682C3D4F6F2.jpeg
------------------------
Megtekintve 10343 alkalommal.


 délkelet   2019.06.27. 21:10          Válasz gergerg (3776) hsz.-re     Olvasás       3777  

Ezt nem a szomszéd topicba szántad? :D (azért rákerestem a gugliban, nehogy megvezessél valami fiktív névvel ... de nem volt rossz szándék benned!)

 gergerg   2019.06.27. 21:03          Válasz délkelet (3775) hsz.-re     Olvasás       3776  

Már késő, már megsértődem, úgyhogy nem írom le hogy szerintem patvarci Szőlőszem.

 délkelet   2019.06.27. 20:57          Válasz gergerg (3774) hsz.-re     Olvasás       3775  

No jó, bárki, aki felismeri, tippelhet :D Legfeljebb nem árulom el rögtön a megfejtést...

 gergerg   2019.06.27. 20:54          Válasz délkelet (3773) hsz.-re     Olvasás       3774  

Hát... mivel baby-lont kérdezed... :)

 délkelet   2019.06.27. 20:13           3773  

Kvízkérdés baby-lon-nak: a növény ilyen stádiumában tudnál-e válaszolni arra a kérdésre, milyen fajta paradicsom látható a képen?

020.JPG
???
Megtekintve 9920 alkalommal.


 Ragadozo   2019.06.26. 19:08           3772  

Ez "normális", hogy így néznek ki a levelei?
Reggel korán, és este későn locsolom őket.
Vagy csak ettől a brutál melegtől van? :(

20190626_200139.jpg
------------------------
Megtekintve 9764 alkalommal.



Jut eszembe, amennyire eddig nyafogtam a paradicsomjaim miatt, most egy kicsit el vagyok telve tőlük.
Csak fürtös paradicsomot ültettem az idén.
Van olyan fürt, amelyiken már 17 db. kis zöld paradicsom van! :dejo: :banana:
Volt egy-két hónaljhajtás, amit nem vettem észre, és nem szedtem le.
Már azok is tele vannak virággal! :super:

 gergerg   2019.06.18. 15:42          Válasz edit (3768) hsz.-re     Olvasás       3771  

A Cuproxat tudtommal ilyen csemege kategória, szerintem korán tavasszal, bátran lehet felszívódózni.

 edit   2019.06.18. 09:40          Válasz Nyuzilla (3769) hsz.-re     Olvasás       3770  

Már áznak, nekem is eszembe jutott, szoktam így pótolni.

 Nyuzilla   2019.06.17. 18:19          Válasz edit (3766) hsz.-re     Olvasás       3769  

Ha egy hétre egyedül maradtak, jó eséllyel arasznyi hónaljhajtások vannak rajta. Letöröd, pár napra vízbe teszed, vagy ha tudod locsolni, egyenesen a földbe. Hamar megerednek.
(Nagyapám tavasszal mindig korán nevelt a fóliában pár tő paradicsomot. Ahogy nőttek, a hónaljhajtásokat mindig kitörte, ezeket ültette ki később a kertbe.)

 edit   2019.06.16. 21:01          Válasz gergerg (3767) hsz.-re     Olvasás       3768  

Valami Cu kezdetű szer volt, gondolom Cuproxat. Az volt itthon, kapott a szőlő is, de ma láttam a kényesebb fajtákon peronoszpórát, úgyhogy annak se sokat használt. Ha most elvonul ez a front megint kapnak valamit. Indulás előtt lóhalálában kellett még valamit szórni, úgy tűnik nem a legjobb választás volt.

 gergerg   2019.06.16. 20:12          Válasz edit (3766) hsz.-re     Olvasás       3767  

Sajnos komoly esély van rá. Milyen rezet adtál neki? Én Ridomillal szórtam meg a nagy esős időben, láthatóan megérte.

 edit   2019.06.16. 16:41           3766  

Egy hétre kihúztam a lábam, és a gyönyörű paradicsomjaim harmada kinyuvadt. Kihúzgáltam a legproblémásabb 6 tövet, de félek nem sok paradicsomot eszünk idén. Elutazás előtt kaptak rezet, idén volt trifenderes belocsolás is. Még felkötöm őket, kacsolom, levelezem aztán kapnak Amistart. Csak éppen nem birom ezt az időt, nem tudok hosszan kint dolgozni.
Elfeketedik a szára, elfonnyad, ha van termése az is fekete foltos. Lehrt, hogy paradicsomvész?

 Ragadozo   2019.06.08. 20:13           3765  

Jut esztembe.
Jó két hete az egyik kiültetett kicsi gizda paradicsom palánta egyszerűen tőben eltört (lehet, hogy a szél miatt).
Gondoltam egyet, amennyire értelmesen lehetett, lecsupaszítottam a szárát, és ledugtam ebben a pohárban.
Most már így néz ki, Pünkösd után ki is ültetem. :)

20190608_211052.jpg
------------------------
Megtekintve 9814 alkalommal.


 délkelet   2019.06.07. 21:03          Válasz baby-lon (3763) hsz.-re     Olvasás       3764  

Mindkét szem (Sungold) szépen kikelt és növekszik. Ezúton is köszönöm és nagyon kíváncsi vagyok rá! A nagyobbik most kezdett virágozni.

 baby-lon   2019.06.07. 20:17           3763  

 gergerg   2019.06.06. 19:11          Válasz Ragadozo (3761) hsz.-re     Olvasás       3762  

Szépek ezek, semmi bajuk, pont jók!

 Ragadozo   2019.06.06. 18:01          Válasz edit (3760) hsz.-re     Olvasás       3761  

Az én paprikáim és paradicsomaim sem nőnek az égig.
Itt nálunk nem volt fagy, de majdnem folyamatosan hideg volt, napközben is többnyire 8°C - 12°C.
Aztán meg jött a folyamatos esős időszak.

Én úgy látom, talán a múlt hétvégétől kezdtek nekiindulni a növésben.
Már azt sem tudom, hogy melyik tő milyen fajta ... :(
Remélem augusztusig talán lesz belőlük valami. :)

20190606_185345.jpg
Kaliforniai paprika
Megtekintve 9601 alkalommal.

20190606_185359.jpg
Talán Erdélyi mézes
Megtekintve 9601 alkalommal.

20190606_185413.jpg
Ha igaz, ez Camone
Megtekintve 9601 alkalommal.


 edit   2019.06.06. 16:14           3760  

20190606_170247.jpg
------------------------
Megtekintve 9557 alkalommal.

20190606_170355.jpg
------------------------
Megtekintve 9557 alkalommal.

És most a paprika, amiből lehet hogy semmi se lesz.