Siculo   2015.08.23. 22:39          Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás       1028  

Hálás vagyok ezekért az infokért és köszönetképpen ugyan ez a templom, 2014-ből mikor erre jártam.
.
Csatolmányok
DSCF0812.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0809.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0804.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0802.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0799.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0798.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0796.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0795.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.

DSCF0794.JPG
------------------------
Megtekintve 14528 alkalommal.


 Siculo   2015.08.23. 22:26          Válasz pipi32 (1017) hsz.-re     Olvasás       1027  

Valóban mesés város. Éltél ott vagy csupán egy utad képei? Milyen emlékeid fűződnek oda? :)

 Spoli   2015.08.23. 22:20           1026  

Tom, és Hungarosiculo, és kedves látogatók, mindenkinek a szokásos jókívánságom. Hátha ma aludni is tudok. Remélem.

 Spoli   2015.08.23. 22:18          Válasz Spoli (1023) hsz.-re     Olvasás       1025  

Nos, ha már a XIX.-ik század. Kevesen ismernének rá a ma is álló Belvárosi Plébániatemplomra, pedig ez a templom az. Mellette, mögötte a régi és igazi belváros, ami 1865-ben a Belváros volt. Eltűnt, lebontották, hogy "helyet csináljanak" az Erzsébet hídnak. Az első Erzsébet hídnak, ami függőhíd volt ugyan, de nem kábelhíd, hanem lánchíd. A templom ma is áll, mellette szemben jobb oldalon az Ersuébet híd van, minden más körülötte eltűnt, csak a bal oldali épület maradt meg. Később - kiegyezés után - a templom előtt volt az Eskü domb, majd Eskü tér, ami ma - többé-kevésbé - a Március 15-e tér. A második képet még mindig nincs Erszébet híd, de már a kiegyezés utáni templom, és környezete látható.

Belvárosi plébániatemplom 1865.jpg
------------------------
Megtekintve 14494 alkalommal.



belvarosi_plebania_templom.jpg
------------------------
Megtekintve 14494 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 16:33          Válasz Spoli (1023) hsz.-re     Olvasás       1024  

No, bis abend, ahogy a művelt japán mondja, ha franciához szól... :-D

 Spoli   2015.08.23. 16:31          Válasz Spoli (1022) hsz.-re     Olvasás       1023  

Last but not least... Ki ismerne rá a Városligetre??? Mert én nem ismertem rá. Klösz György képen az akkori Aréna nevű színjátszó hely áll, amely kb. a mai Dózsa György út, és az Ajtósi Dűrer sor kereszteződésétől kicsit a liget felé volt. Színházi előadások, és minden más előadás volt benne, néha cirkuszi is.. A kép szintén az 1890-es években készült. Akkor még Dózsa György nem volt akkora Gyuri, a mai Dózsa György út neve Aréna út volt a második nagy háború végéig..

Aréna Klösz György képe Városliget...jpg
------------------------
Megtekintve 14424 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 16:24          Válasz Spoli (1021) hsz.-re     Olvasás       1022  

Az már csak furcsaság ma, hogy az urak szigorúan öltönyben, van aki nyakkendővel - és teljes úri öltözetben vállalták a csónakásást.. Ja kérem, vizesnek lenni lehet, de slendriánnak lenni, na azt nem! Kérem: ez 1877

 Spoli   2015.08.23. 16:22          Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás       1021  

1877-ban a Fővám ház előtt - a későbbi Marx Károly Közgazdaságtudomyányi egyetem, ma a pesti rakpart eleje, a lehajtó után - még csónakházaké, és a vizisporté volt a terep! Na kérem, akkor azért a Duna közelebb állt a Strauss komponálta "Kék Dunához.."...

1877_Fovam_rakpart_csonakazo_egyesulet.jpg
------------------------
Megtekintve 14382 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 16:18          Válasz Spoli (1019) hsz.-re     Olvasás       1020  

Na mopst persze így joggal szólt a nóta, hogy ""havi kétszáz fixxel az ember könnyen viccel..".. 20-25 pengőből kijött hetennte egy teljes éji hacacáré.. ;)

 Spoli   2015.08.23. 16:15          Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás       1019  

Ezt a képet kérem szépen nem moderálandónak tekinteni, mert ez a kép történelem. Ez egy 1927-beli nyilvános, publikus dokumentum, afféle szogáltatás, és ártájákoztató:

1927. A kéjelgés ára plusz szobadíj..jpg
------------------------
Megtekintve 14352 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 16:09          Válasz Siculo (1003) hsz.-re     Olvasás       1018  

Hungarosiculo, ez a Józsefvárosi plébánia templom a Horváth Mihány tére. A kép kb. 1900 körül készülhetet. A Baross utcában - ami akkor már Baross utca volt, előtte kb. 5 évvel még Stáczió utca láthatod a villamos vágányokat. Ez a Főváros első igazi menetrendszerinti villamosa volt, az Egyetem tértől járt az Orczy térig, amit akkor még a temető útja keresztezett. Ne csodálkozz, hogy nincs felsővezeték, az a villamos akkor még alsóvezetékes villamos volt. A templom ma is áll, csupán jó Pázmány ÍPéter szobra költözött eléje a Ferencziek teréről.. (Apponyi térről).. A kép a legendás, és akkor és azóta is talán a legnagyobb, Klösz György felvétele.. Én hozzá foghatót csak Erdélyi Mór személyében és képeiben láttam..

Baross u L védő 1900 Klösz.jpg
------------------------
Megtekintve 14339 alkalommal.


 pipi32   2015.08.23. 11:46           1017  

Kép

Kép

Kép

Brugge mesés kisváros

 pipi32   2015.08.23. 08:53           1016  

 pipi32   2015.08.23. 08:49           1015  

Kép
Craco az egyik legismertebb elfeledett város. A középkorban még egyetemi központ volt, de aztán pár földrengés, földcsuszamlás és lakosság tömeges elvándorlása miatt a 20. századra teljesen elnéptelenedett.

Kép
Szicíliai Gangi község

 pipi32   2015.08.23. 08:09           1014  

Kép
Szevasz wogi!

 Spoli   2015.08.23. 01:55          Válasz Spoli (1012) hsz.-re     Olvasás       1013  

A Luca Pagani ne tévesszen meg senkit, ős a fotós. Hát Hungarosiculo, ez csak skicc az autósportból. Lét és életforma. Mint kivénhedt huszárló a Radeczky marsra, úgy kapom fel a feje, és remegve tágulnak az orrcimpáim, amikor meghallom hogy felbőgnek a lovak, és együtt rezeg minden atomom a géppel. Pedig én csak egy vén hülye vagyok, aki épp csak a szélét, és a szelét érezhette meg ennek a világnak. Igaz, viszont jó 30 éve amikor csak lehet, megyek. No, aludj Spoli, talán sikerül!

 Spoli   2015.08.23. 01:50          Válasz Spoli (1010) hsz.-re     Olvasás       1012  

A Scuola Piloti Henry Morrogh iskola korábbi tanítványa és versenyzője volt ez a fiatalember is, aki azóta Indycar világbajnok, Indy 500 nyertes, és Forma1 világbajnok volt, most a z Elektromos autók Forma1-ében versenyez. Mi optt nem talákozhattunk vele, akkor ő már az F1.ben járt, de sok nyomát találtuk neki. A nagy elődök az iskolában: Jacques Villeneuve

MintKisLacus.jpg
------------------------
Megtekintve 14168 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 01:41          Válasz Spoli (1010) hsz.-re     Olvasás       1011  

Megtapasztaltam én is ezt. Igaz, amatőrként, igaz csak kontrolláltan, de amikor ez volt, akkor már 40-50 között voltam. és nem monoposto autóban, csak bukóteresben. Mert hülye azért nem vagyok. A fiatalok tönkreveztek, kanyaronként 3 tizeddel jobbak a reflexeik, utcahosszal vertek. De én elsősorban magammal versenyeztem, magamnál akartam körről körre jobb lenni. Ez azért összejött. Jó kaland volt. És részben visszahozó kaland. Márciusban zúztam össze a fejem - koponyalapi törés, agyzúzódás, stb.. - életben maradtam, elkezdtem felgyógyulni, munka, munka - mármint sport. Szeptemberben egy orvos barátom, aki versenyezgetett a Hungaroringen a kezembe nyomot egy sisakot, mutatta az autót, amibe beleüljek, és azt mondta: "Indulj, és kész! Én tudom mit beszélek, te meg tudd, mit csinálsz!". Felvettem a sisakot, beültem, beszíjaztak, és annyi mondtak: "go, go...". Aznap 10 körre voltam jó. Haza úgy mentem, hogy meggyógyultam. Mindent teljesen jól csináltam, és a mai napig nem emlékszem miként, és hogyan. A totális koncentráció, a gép, és az út mindig csak a következő pillanatot figyelte, ami megvolt, eldobta.

Astra.jpg
------------------------
Megtekintve 14139 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 01:28          Válasz Spoli (1009) hsz.-re     Olvasás       1010  

És bizony van, amikor nem sikerül. Magioneban az egyik egyenes kb. 700 méter hosszú. Ha ott nyomják az 1600-as-t, ahogy a csövön kifér - és nyomni kell, mert ha nem nyomod, otthagynak - a végén a sebesség kb. 230 Km/ h. Ott veszel egy mély féktávot egy satufékkel, és le kell jönni 50 km/h-ra, mert abban a kanyarban 55-el már leesel az útról. No, hát ez megtörténik, mint látható a képen, a kocsi elég sáros - hálistennek nem tört - és fejvakarás és az instruktor elmagyarázza, hogy mi is volt a baj. Nem a sebesség, nem. Hanem az, hogy a versenyzőnek az esze a fenekében kell legyen. Meg kell éreznie merre akar kitörni a gép, és az ellenkormányzással korrigálni.. Hát ez most nem ment... (Azért - nem panasz - de egy apa a pálya szélén állandóan be van szarva - sorry a szóhasználatért, nincs jobb - viszont tudnia kell, hogy a versenyzőnek amikor lecsukja a sisak ellenzőjét, már nem létezik más, csak a gép, a sáv, és az ellenfél...

Lackó4.jpg
------------------------
Megtekintve 14136 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 01:18          Válasz Spoli (1008) hsz.-re     Olvasás       1009  

Érezni a támadó elszántságát és dinamikáját, még a képen keresztül is. Egy elég jó kép elhúzásos technikával a versenyben lévő Jr. I. ről elhúzásos technikával.

Lackó3.jpg
------------------------
Megtekintve 14144 alkalommal.


 Spoli   2015.08.23. 01:14          Válasz Spoli (1007) hsz.-re     Olvasás       1008  

Aludni kéne, de nem megy. Valamiért - nem tudom az okát - nem megy. Ma Hungarosiculo eszembe jutatta az autós világt, a versenyautózást. Nem csak a F1-et, mert a versenyautózás nem csak az F1. Az autóverseny kőkemény test-test elleni küzdelem. Az autó a versenyző testkiterjesztése, és minden porcikájával használnia kell. Még a legifjabbaknak is. Spoli junior 1 éveken keresztül egyetlen Európában is elismert végzettséggel rendelkezett, az olasz formula Ford versenyeire való licenccel. Miután a magyar iskolai végzettségeket sokáig még nem ismerték el Európában.Az alábbi kép Umbriában készült, Magioneban, az Autodromo di Magione nevű versenypályán, Henry Morrogh versenyistállójában. Ez egy versenyen volt, a hátul lévő autóban ül Jr. I. és támad. Támadja az előtte lévőt, mert tudja, hogy gyorsabb, elszántabb, és fejben eldöntötte, hogy "leveszi". Mert szinte minden fejben dől el. Az egyenes végén a Formula Ford 1600 - ez az autó típusa, Van Diemen karosszériával, a végsebessége kb. 240 km/h. Jr. I. ennek az egyenesnek a végén feljött az előtte lévőre, kb. 200 km/h körül vett egy mály féktávot, és víz ide, víz oda, belül tartotta a kocsit az ideális íven, egész pici ellekormányzással. Így a másiknak nem volt esélye a gyorsabb ívre menni, és a kanyar utáni kigyorsításnál megelőzte. A kanyarban kb. 80 Km/h a sebesség, és a két gyerek között kb. 3-5 centiméter hézag volt. Ez test test elleni harc, nem vitás.

előzés.jpg
------------------------
Megtekintve 14098 alkalommal.


 Spoli   2015.08.22. 22:15          Válasz Siculo (1003) hsz.-re     Olvasás       1007  

Most szépen végignézem ennek a városnak a képeit, aztán lépek!
Tomnak eredményes hasznos de pihenős napot kívánok, neki ma vasárnap van már, Hungarosiculo, neked kellemes estét, a látogatóknak jó pihenést!

 Spoli   2015.08.22. 22:10          Válasz Siculo (1002) hsz.-re     Olvasás       1006  

Ezen a három képen a valódi rajt három pillanatát látod. Az első képen még mindenki áll, mert elől fenn a hat lámpából kettő még piros. Az előző kép azért tudható, hogy felvezető kör, mert a lámpák zölden égnek. Az éles rajtnál a piros lámpák sorra kihunynak, és amikor az utolsó is kihunyt, akkor lehet indulni. A második képen ennek a pillanatát láthatod. Látható, hogy az eredetileg harmadik helyről induló kocsi kitűnő rajtot vett, és már betört az első kettő közé. (Ez persze még itt csak részleges siker, sikernek akkor válik teljessé, ha az első kanyar után is tudja tartani a pozícióját, és nem esik le az aszfaltról. A harmadik képen már padlógázzal, jóval 110-150 km/h sebességgel zúdulnak a gépek, ezek az autók 2-3 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/h sebességre. Mindenki igyekszik előzni, jó pozíciót fogni, és olyan helyre kerülni, ahol a célegyenes utáni kanyarban, ami egy 180 fokos visszafordító, a számára tökéletes íven tudjon maradni, ne csússzon ki, ne essen le az útról. A célegyenes végén az első kanyar előtti féktáv kezdeténél legalább 250 km/h már a sebességük, akkor kell satufékkel mély féktávot venni, az úton maradni, befordulni, és a helyet tartani, vagy előzni.

DSCN3975.JPG
------------------------
Megtekintve 14048 alkalommal.



DSCN3976.JPG
------------------------
Megtekintve 14048 alkalommal.



DSCN3977.JPG
------------------------
Megtekintve 14048 alkalommal.


 Spoli   2015.08.22. 21:41          Válasz Siculo (1002) hsz.-re     Olvasás       1005  

Még az előző képhez annyit, hogy a fekete autó az arany betűkkel, az egy Lotus nevű csapat, a zöld autós csapat sajnos azóta megszűnt, a költségeket nem bírták, a neve Caterham volt, a Piros pedig egy Ferrari, akkor még Fernandó Alonsó ült benne. Az alábbi kép ugyan az úgynevezett GP2 mezőny - ezek is nagyon komoly autók, 4 literes 8 hengeres kb 6000 lóerős motorral - a valaha volt Formula 3000 helyébe lépett sorozat. Többnyire innen - ebből a versenysorozatból - kerülnek ki a fiatal F1-es pilóták, úgy nevezik, hogy a Formula 1 előszobája. Nagyon kemény, és jó versenyeik vannak, az idei is az volt. A képen a felvezető körre indulnak el, szépen sorban, a rajtnál mindenki előre, pedal to the metal...

DSCN6251.JPG
------------------------
Megtekintve 13961 alkalommal.


 Spoli   2015.08.22. 21:30          Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás       1004  

Igen Hungarosiculo, ez a verseny, azaz a futam rajtprocedúrájának a kb. végefekl van. A csapatok autói felállnak a rajtrácsra, ki-mindenki abba a pozícióba, ahanyadik lett az időmérő edzésen, a szerelők nyüzsögnek, még sok dolguk van ilyenkor, apró, de fontos dolog, őket látod a körülállókként, felkészítik még az utolsó simításokkal a kocsikat a rajtra. Először elindul a mezőny, a felvezető körre, mennek egy kőrt, és újra beállnak a rajtrácsra, de akkor már senki más, és semmi más nem lehet ott, csak a versenyautók. Aztán kialszik a pirios lámpák sora, és felüvölt a 20000 lóerő, és kizúdul a ménes a karámból.
Keresek egy képet, ahol már felsorakoztak a rajzhoz, és csak a start jelet várják!

 Siculo   2015.08.22. 19:09           1003  

Modica......

A város UNESCO világörökség
Csatolmányok
Sicily 4 3 244.jpg
utcarászlet
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 251.jpg
diadalív a 15. századból
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 225.jpg
A Szent Péter székesegyház Modica
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 161.jpg
Utcakép
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 107.jpg
Szent György ereklyetartója
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 088.jpg
A főoltár
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 076.jpg
Cattedrale di San Giorgio (Szent György katedrális)
Megtekintve 13891 alkalommal.

Sicily 4 3 083.jpg
A Szent György katedrális
Megtekintve 13891 alkalommal.


 Siculo   2015.08.22. 18:25          Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás       1002  

Spoli,

Segíts, ezen a három képen mit kell látnom? Ebben a sportban nem vagyok otthon.

Amit ki tudok belőle venni:

3 csapat (zöld, feket, piros).
Mindenhol egy egy kocsi. Emberek állják körül. Csinálnak valamit a kocsival?

 Spoli   2015.08.22. 12:20          Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás       1001  

És ez is ugyanígy lesz, ott is, mint mindenütt, miután lecsap a kockás zászló, és a lelátót vendégül látja a pálya aszfaltja.

DSCN2486.JPG
------------------------
Megtekintve 13873 alkalommal.


 Spoli   2015.08.22. 12:15          Válasz délkelet (996) hsz.-re     Olvasás       1000  

Szervusz Délkelet! Nem hogy nem probléma, hanem kifejezetten örülünk neki!

 Spoli   2015.08.22. 12:13          Válasz Siculo (997) hsz.-re     Olvasás       999  

Hungaroring...
Valamikor alig több, mint 70 éve az Ardennekben brutálisan erős motorok zaja verte fel az erdő csendjét. Most és holnap is ez fog történni, de mennyivel jobb ez a tegnapi-mai-holnapi motordübörgés, mint a több mint 70 évvel ezelőtti... Ezek a Mogyoródi völgy pár évvel ezelőtti képei, de hasonló, és szinte ugyenez lesz látható holnap az Ardennekben is...

DSCN2466.JPG
------------------------
Megtekintve 13786 alkalommal.



DSCN2467.JPG
------------------------
Megtekintve 13786 alkalommal.



DSCN2469.JPG
------------------------
Megtekintve 13786 alkalommal.


 Spoli   2015.08.22. 12:04          Válasz Siculo (994) hsz.-re     Olvasás       998  

Tudod, Hungarosiculo, ez amit írsz, engem is szomorúvá tesz, mert személyesen is érint! Valamikor régen Nagyatád- Somogyszob, majd Somogyszob-Kaposvár átszállással jöttem haza a seregből szabadságra, eltávozásra, és a Barcs - Kaposvári vonattal mentem Somogyszobról Kaposvárra, hogy a pesti gyorsra átszálljak. Szerettem azt a vonatot, vissza mindig, de néha még oda is.

 Siculo   2015.08.22. 11:54          Válasz délkelet (996) hsz.-re     Olvasás       997  

"küldök néhány képet is."
.
Ezt nagyon várjuk és bizonyára észrevetted, hogy az egész topik lényege, az otthon, a haza vagy épp az utazás képes megörökítése, saját képekkel és az élmények megosztása a fórumtársakkal kötetlen beszélgetés formájában....

Legyan az akár mezőhegyesi kirándulás, kiskutyák születése, szemét talicskázása a kertben, kerti bográcsgulyás főzése, vasúti hangulat, tavon ringó csónak, virágot látogató légy, Hungaroring... ki hol él, dolgozik, kirándul, utazik.....

 délkelet   2015.08.22. 11:42          Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás       996  

Érdemes a linkeket átböngészni, nem utolsósorban, ha az élet úgy hozza, Mezőhegyesre is ellátogatni! Különleges és szerintem nagyon szép település. Évszázados fák, gyönyörű ligetek és nagyon sok műemlék jellegű épület. Ha nem probléma, alkalomadtán küldök néhány képet is.
http://mamkft.hu/site/hotel-nonius/programajanlo/ 
http://www.menesbirtok.hu/index.php?lang=hu&menu=234&part=2 

 Siculo   2015.08.22. 11:16          Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás       995  

Spoli,

A Vértesben ez nem ritka (Gánton és Tatabányán is tudok magánlovardákat). Főleg külföldi turistákból élnek ezek.

 Siculo   2015.08.22. 11:15          Válasz Spoli (988) hsz.-re     Olvasás       994  

Gyerekkoromban ugyan ezt éreztem.... Barcs és Kaposvár között megszűnt a vasút... kissé más volt a kép. Épp vágány nem volt mellette. Talpfák voltak, nem talpbetonok. Korhadtak voltak, alattuk bogarak vertek tanyát, színesek, fürgék, szépek és változatosak. A köveket elborították a pionír növények. Ezek utat törtek, hogy majd, pár évtized és a természetes vegetáció visszahódítsa a vasutat... lepkék, méhek, korhadó talpfák, virágok, illat, nyári meleg, rozsdásodó sínek, a távoli dombok látványa, izzadság, rekkenő hőség, somogyi nyár próbálom valahogy leírni a képet, mert nem vittem magammal kamerát...

 Siculo   2015.08.22. 09:35          Válasz Klenhaser (992) hsz.-re     Olvasás       993  

"én nem leszek jelen ezen a fórumon."
.
Ez elfogadhatatlan, mert mindenkinek van helye és mindenkit szeretettel látunk!

 Spoli   2015.08.21. 21:49           991  

Szia Tom, és Hungarosiculo, szervusztok kedves látogatók!

Tom, sikeres, jóidős napot, Hungarosicilo, kellemes csavargós időt, a többieknek jó éjt!

 Spoli   2015.08.21. 21:47          Válasz Spoli (988) hsz.-re     Olvasás       990  

Igen, a vasút, az egy csodavilág... A rendezőpályaudvarok világa pedig a legrejtélyesebb.

FSCN0543.JPG
------------------------
Megtekintve 13221 alkalommal.


 Spoli   2015.08.21. 21:33          Válasz tgwh (987) hsz.-re     Olvasás       989  

Szervusz Tgwh!

Mifelénk nem jellemző a sport lótartás - Budapest és környéke - de ezek szerint van, ahol igen, és erről nem nagyon tudtam. Abban mindenképpen egyetértünk, hogy a lovaglás az nem az a sport, amit kevés pénzből meg lehet oldani. Sőt, kevés időből sem. A néhány ismerősöm - kevés - aki lovagol, vagy lovagolt, mind-mind azt mondta, hogy a lóval sokat kell törődnie, maga csutakolta, és akkor is kiment a lóhoz, amikor nem lovagolta. Az iskolai lovagláshoz én nem fűznék véleményt, mert minek?

 Spoli   2015.08.21. 21:29           988  

Szeretem a vasutat, sokat csavargok, és a mozdonyokat fényképezem. Meg a vasúti pályát is, különösen akkor, ha a kép, amit meglátok, hoz egy asszociációt. Mint az alábbi kép. A kép a valaha Budapest-Zimony, ma Budapest - Kelebia vonal mellett készült, a hajdanvolt (1900 körüli) Fradi pálya mögött, amely az első pályája volt a Fradinak, befelé a Soroksári úton. A két vágány ami szalad, az a Ferencvárosi pályaudvar felé megy tovább, át a Közvágóhíd déli hídjánál a HÉV felett. Az a vágány, amely véget ér, az valamikor a Nagyvásártelepre vezetett, amely hihetetlen központja volt Budapest élelmezésének. Innen vitték a Nagycsarnokba, és a különböző piacokra a zöldséget, gyümölcsöt, és a szabadföldi termékeket, szinte mindent, a gabonát kivéve. Valaha villamos is kijárt ide a Kvassay úton, a 22-es. Ma halott rom minden, a vágány hármas pedig allegorikus, ha ránéz az ember szinte érzi az élet megtorpanását, és a tehetetlen megálló létezést!

DSCN0257.JPG
------------------------
Megtekintve 13052 alkalommal.


 tgwh   2015.08.21. 21:19          Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás       987  

Nem értek hozzá, de itt nyugaton egy szekeret láttam, és elég sok helyen tartanak lovat. Van ahol hobbiként 20-at, egyszer-kétszer lovagolnak, a többi meg csak legel.
Nagy divat lett manapság, csak azt nem tudom miből, állítólag válság van, és úgy tudom, nem olcsó egy-egy ló. Vagy pont a válság hatására, olyanok vettek lovakat, akik eddig nem tudtak, de ez volt az álmuk.
Meg ugye volt egy olyan terv is, hogy kötelezővé tették volna az iskolákban a lovaglást, legalábbis a lehetőségét... amikor még az úszást sem tudják mindenhol megoldani, tanítani... mondjuk nem tudom hogy képzelték, hogy minimálbéres apuka-anyuka heti egyszer-kétszer mind a három gyerekét elküldi lovagolni, csak mert lovas nemzet vagyunk...

 Spoli   2015.08.21. 21:09          Válasz Siculo (983) hsz.-re     Olvasás       986  

Hungarosiculo, Magyarországon sport célra nem nagyon tartanak lovat, illetve ahol igen, ott az a fő profil. Pontosabban az, hogy részben magánszemélyek lovait tartják - helyet adnak neki, ellátják, és a gazda lovagolja, amikor kimegy lovagolni - részben a saját lovaik, amelyek a vendéglovasoknak a rendelkezésére állnak. Háznál csak haszonállatként tartanak lovat, elsősorban, sőt kizárólag teherhordásra, illetve szekér, kocsi vontatására. Az általam fényképezett lovak is lényegében fuvaroslovak, nem sportlovak.

 Spoli   2015.08.21. 21:06          Válasz Siculo (983) hsz.-re     Olvasás       985  

Pazar hely! Kaposújlaknál talán. Ha jól láttam, még lovasklubjuk is van!

 Glifozát   2015.08.21. 17:59           984  

Ugye lezártnak tekinthetjük az egymással foglalkozást?

 Siculo   2015.08.21. 15:56          Válasz Spoli (982) hsz.-re     Olvasás       983  

A lovak a kedvenc állataim. Itt a Nebrodi hegységben hagyomány a lovaglás és nemzeti sport még a városokban is fel felbukkannak nem is ritkán a lovasok, Magyarországon lovaglás helyett szerény tudomásom szerint a bérlovagoltatás dívik. Ez itt ismeretlen vagy én nem tudok róla.

Ezek a lovak Szarkaváron élnek nem messze a Somssich kastélytól. Szarkavár Kaposvár mellett van és 2014 Húsvét tájékán készültek a képek.

.
Csatolmányok
DSCF0974.JPG
A Somssich grófok mauzóleuma Szarkaváron
Megtekintve 12827 alkalommal.

DSCF0973.JPG
A Somssich grófok mauzóleuma Szarkaváron
Megtekintve 12827 alkalommal.

DSCF0972.JPG
------------------------
Megtekintve 12827 alkalommal.

DSCF0971.JPG
------------------------
Megtekintve 12827 alkalommal.


 Spoli   2015.08.21. 14:12           982  

Ők is a szomszédságunkban vannak/voltak, de azért őket nem próbáltam etetni.. Elvannak magukban. Az "öreg" még a farkával is a csikóra figyel, pedig nem is gondolnád...

DSCN0458.JPG
------------------------
Megtekintve 12773 alkalommal.


 Spoli   2015.08.21. 14:09          Válasz Siculo (975) hsz.-re     Olvasás       981  

Ohh.. jeee... Imádom ezt a feelinget. Tenger és háromárbócos...

 Spoli   2015.08.21. 14:07          Válasz Siculo (974) hsz.-re     Olvasás       980  

Valóban, nagyon szép kutya volt. Nem tudom mi lett vele, egy jó darabig jött minden nap, ült, várt, elment, jött, ült várt, elment, utána nem jött. Azóta - ez már pár év - nem láttam. Nem fogadott el ennivalót, rá sem nézett, de nem menekült el, amikor közel ment az ember enni adni. Átnézett rajtam. Nem gorombán, csak egyszerűen nem is mozdult. Nem tudom kit, vagy mit várt, és azt sem, mi lett vele.

 Spoli   2015.08.21. 14:03          Válasz Siculo (972) hsz.-re     Olvasás       979  

Vaklóban Hungarosiculo, többször előfordul az ember életében, hogy valami nem tudni honnan, és miből jövő sugallatra cselekszik valamit. Nyilván velem is megtörtént, ha most konkrét esetet nem is tudnék hirtelen felidézni.

 Spoli   2015.08.21. 14:01          Válasz Siculo (973) hsz.-re     Olvasás       978  

Szia Hungarosiculo.. A Francia. Nem sokkal Saint Tropez után.. Hihetetlen, hogy egyáltalán nem kavicsos. Bár a Földközin azért sok fövenyes rész van, váltakozva. Pld. Nizza és Cannes fövenyes, Antibes köves, kavicsos...