tgwh   2017.01.09. 21:05           288  

 tgwh   2016.12.09. 20:16          Válasz Ragadozo (286) hsz.-re     Olvasás       287  

Kínában már jót is gyárthatnak, rengeteg márkás cucc onnét jön.
Én csak a lument szoktam nézni, meg hogy mennyit fogyaszt. Konyhán van egyedül 1100 lumenes, máshol talán 900, a szobába érdekes, mert a 19m2-esbe kicsit sötétebb falnál gyengének tűnik, ami egyáltalán nem baj, mert nem szeretem ha vakít a hálóban a lámpa, míg a kisebb szobában, ami 17m2-es, világos falnál már jóval erősebbnek tűnik ugyan az az izzó. Sőt, tovább megyek, a 15m2-es szobában, ahol szintén sötétebb a fal, megint gyengébbnek tűnik :D
Viszont a kamrában, ami pár négyzetméter, szinte vakít. A budiba pont ezért van hidegfehér, mert nem találtam gyengébbet, vagy nem is akartam, nem tudom.

 Ragadozo   2016.12.09. 20:11          Válasz tgwh (285) hsz.-re     Olvasás       286  

Elég "baráti" ár, és egész jók az adatok.
A kérdés csak az, hogy mennyi igaz belőle.
De ez csak akkor derül ki, ha veszel belőle, és berakod a másik helyére.
Nekem lassan mindenhol már LED-es égők vannak (még az asztali lámpában is), kipróbáltam pár fajtát.

Négy dolgot szoktam figyelembe venni:
  1. Milyen teljesítményűt vált ki.
  2. Mennyi a teljesítmény felvétele.
  3. Mennyi a fényáram értéke.
  4. És természetesen mennyibe kerül (összehasonlítva hasonló adatokkal rendelkező égőkkel, amiket más helyeken árulnak)

Ezt érdemes figyelembe venni, ha nem akarsz "homályba" maradni (és persze ha a megadott adatok valósak).
A fényáram (új kifejezés) = a régi általános köztudatban lévő fényerősség kifejezéssel (lumen értékben).
      Normál hagyományos átlátszó üvegű ízzó
        fényáram érték
    • 25W
        cca. 375 lm
    • 40W
        cca. 600 lm
    • 60W
        cca. 900 lm
    • 75W
        cca. 1125 lm
    • 100W
        cca. 1500 lm

Ezt sem árt megnézni az égő (általában) foglalatán:
(bár a kínaiak is elismerik, hogy erősen (megtévesztően) hasonlít az európai szabvány jelzésre az általuk használt jelzés, de szerintük az övéké egyértelműen a China Export jelzés - ami persze sok visszaélésre ad lehetőséget)

Kép

Az első jelzésen (EU szabvány) azért van hálórács, hogy a különbség jobban látszódjon.

 tgwh   2016.12.09. 18:32           285  

Sziasztok szakik! :D
Ismét szembe jött egy körte! :D
https://lumenet.hu/philips-corepro-ledbulb-9w-827-e27-ww-led
Ha ilyenből rendelnék párat tartalékba? Azért jobb, mint az energiatakarékos, nem? Vagy lennének azok a tartalékok, aztán idővel szépen lassan, ahogy égnek ki, kicserélem őket ledesre :alvaka:

 Alibá   2016.07.26. 12:03          Válasz nzozz (283) hsz.-re     Olvasás       284  

Negfogadom a tanácsod!

 nzozz   2016.07.26. 08:47          Válasz gergerg (282) hsz.-re     Olvasás       283  

Lehet jobb lenne hívni egy villanyszerelőt. :D Amúgy ha színes, akkor is bőven megérett a cserére, mert az szerintem minimum 20 éves, Bakony Művek által gyártott megszakító.

 gergerg   2016.07.25. 20:03          Válasz Alibá (281) hsz.-re     Olvasás       282  

Nem lényeges, az egyik 6A, a másik 16A. Az egyiknek valószínű piros, a másiknak szürke a billentyűje. Ha a zöld (6A) szokott lemenni, óvatosan le lehet cserélni 10A-re. Lehet hogy világítási áramkörnek szánták, aztán mégis csak rákerült egy dugalj az évek során, amibe meg be van dugva valami olyan ami majdnem ki is használja a 6A-t. Persze nem árt megnézni hogy milyen vezeték megy belőle, de szerintem a 10A-rel nem lesz még gond.

 Alibá   2016.07.24. 22:12          Válasz gergerg (279) hsz.-re     Olvasás       281  

Végig olvastam amit írtál, egy dolog eszembe jutott, az egyik biztostékon ez is ott van 6/380 a másikon 16/230. Az előbbi nem a
3 fázisra utal? (Nem benyomósak, hanem felnyomósk a biztosítékok. Előzőleg rosszul írtam.) Az 42W E27 halogén izzót kipróbálom.

 tgwh   2016.07.24. 17:42           280  

Pedig vannak szép dolgok, pl. több lakásos bérház, ha nálunk ledobta az egyik biztosítékot, akkor a fél lakásban nem volt áram, meg a fenti két lakás felében sem :D több gép simán mehetett egyszerre, viszont ha máshová dugtad be őket, akkor kevesebb is egyszerre levágta a biztosítékot. Nem nagy dolgok, ment a 450w-os pc - ennyit sosem vesz fel gyakorlatilag -, a tv, és ha elfelejtettük kikapcsolni a 600w-os hősugárzót mielőtt használjuk a vízforralót, akkor puff :D de ha máshová dugtuk át őket, akkor még a sütő, porszívó, rádió, akármi mehetett, nem volt gond :D

gergerg, nekem egy ilyet kössél már be légyszives :D nagyon hasznos tudna lenni :D
Kép

 gergerg   2016.07.24. 16:52          Válasz Alibá (278) hsz.-re     Olvasás       279  

Sok ilyen esetet hallok, de aztán mindig megoldódik magától. Ha az automatát benyomni kell és nem felnyomni, akkor már megérett a cserére. Mikor egy hagyományos izzó kiég, előfordulhat hogy az izzószál nem csak elszakad, hanem kiszakad belőle egy darab, ami bepottyan az izzószálat tartó lábak közé, ez okozhat zárlatot. A gyakori izzókiégések oka lehetne túl magas feszültség. Ennek szintén lehetne több oka is. Az egyik, hogy a szolgáltató eleve többet küld, de egyáltalán nem jellemző. Lehetne egy szakadt nulla vezető a társasházban, ami miatt a terheléstől függően a 3 fázis csillagpontja eltolódna, és egyes fázisokon ilyenkor megemelkedhetne a feszültség, de ezt már más is érzékelné a házban. Lehetne a lakáson belüli nulla szakadás, de csak ha van 3 fázis a lakásban, de ezt is ki lehet zárni. Szóval az izzókiégés lehetne feszültség többlet miatt, de teljesen biztos vagyok benne hogy nem erről van szó, tápláltam már normál izzót közel 300V-ról (tévedésből) azt még elviselte, bár messziről látszott hogy valami nem jó, viszont más háztartási eszközök messze nem olyan toleránsak a túlfeszültséggel mint egy normál izzó. Szóval igen csak lenne már hibás eszköz a lakásban mire az izzók túlfeszültség miatt kiégnének. Az esetek nagy része megoldódik magától. Mégpedig azért, mert a hiba oka maga az izzó minősége szokott lenni. A jó gazda egyszerre 10 db-ot vesz, hogy legyen későbbre is, aztán addig cserélgeti amíg el nem fogy. Én küldtem már vissza komplett karton 75W-os Tungsram izzót (nem 10db-os kartont) mert 10-ből 8 db 2 percig sem működött mire elfüstölt. Meg lehet próbálni egy műszerrel megmérni a feszültséget a lakásban, de nem hinném hogy fog bármi rendelleneset mutatni. Előfordul hogy más fogyasztó mikor indul "megrántja a hálózatot" de olyankor pont hogy kisebb a feszültség az izzón, ami nem okoz kiégést. Ilyenkor a fénye is elhalványodik kicsit. Ha ilyet lehet tapasztalni egy hűtő indulásakor is, akkor ott lesz valahol egy kötéshiba. Ha minden izzónál elhalványul, akkor a lakáselosztóban, a villanyórában, vagy a ház fővezetékében kell keresni a hibát. Ha csak egy szobában, akkor a 80-as dobozokban. Ha nem halványodik el sehol pl a hűtő indulásakor, csak gyakran égnek ki, akkor venni kell egy másik gyártmány izzót próbára. Pl 42W E27 halogén izzót. Ez megfelel a 60W-os normálnak, a kinézete is haszonló, a fénye is, nem is drága, és az biztos hogy nem ugyan az a termék mint a kiégős hagyományos, csak más néven.

 Alibá   2016.07.24. 16:24          Válasz gergerg (276) hsz.-re     Olvasás       278  

Nincs valami ötleted? Van olyan, hogy egy kapcsoló felkapcsolásakor vagy ha a hűtő bekapcsol, valami áramlökés keletkezik és kiégeti a körtét?

 Alibá   2016.07.23. 21:14          Válasz gergerg (276) hsz.-re     Olvasás       277  

Teljesen komoly. És a szomszédoknál nincs gond. A Papa elég rosszul lát, nem tudom mit csinál rosszul, azt mondja semmit.

 gergerg   2016.07.23. 21:04          Válasz Alibá (275) hsz.-re     Olvasás       276  

Ez komoly?

 Alibá   2016.07.23. 20:54           275  

Tíz emeletes panel 6. emeletén (Édesanyáméknál) rendszeresen kiégnek a hagyományos villanykörték és időnként lecsapódik a biztosíték is. Jön a telefon, 20 km, biztosíték benyom, égő kicserél, de már unom! Nincs valami jó ötletetek?

 Ragadozo   2016.07.09. 10:47           274  

Nem tudtam, hogy itt volt már róla szó, de azért berakom .... :)

ledvasar.jpg
------------------------
Megtekintve 13951 alkalommal.


LedVásár.hu

Azért írom ezt, mert bár közvetlenül nem sok köze van a kertészethez, viszont nem csak a szobában, a lakásban használunk világítást, hanem a legkülönbözőbb helyeken, így még a kertben is, sőt láttam már olyant is, hogy késő este a kivilágított fóliasátorban dolgoztak.
Nincsen semmi érdekeltségem benne, és semmilyen anyagi előnnyel nem jár számomra!
Tisztában vagyok vele, hogy ezt számtalan oldalról körül lehet csámcsogni, viszont vásároltam én is, és ezért leírnék pár gyakorlati tapasztalatot ezzel kapcsolatban.

A Közlekedésin végeztem villanygépész szakon, így természetesen az volt az első dolgom, hogy pár "házi" tesztet végeztem vele hagyományos, de megfelelő műszerek segítségével.
A leglényegesebb dolog a villanyszámla szempontjából az égők áramfelvétele.
    Valóban azt tudják, ami a reklámban szerepel!
Egy 60W-os hagyományos izzónak megfelelő LED-es égő áram felvétele valóban 7W körüli értéken van.
Beraktam a nappaliban lévő csillárba 5 db. LED-es égőt, és az idáig cca. 300W-nak (5x60W) megfelelő áramfelvétel helyett nagyjából egy darab hagyományos 40W-os égő áramfelvételi értékét kaptam.

Hogy élettartamban meddig bírják, azt még nem tudom megmondani, mivel közel egy hónapja vettem.
Viszont eddig egyetlen LED-es égővel sem volt még semmilyen problémám. Ellentétben azzal, amikor megvettem a hagyományos ízzót (teljesen mindegy, hogy az olcsóbb, vagy a drágább típus volt), kicseréltem, és előfordult, hogy 5 perc után egy halk pukkanás, és sötétség ....

Azt sem tudom egyenlőre megmondani, hogy mennyi áramot takarítok meg vele, mivel átalánydíjat fizetek. Ez majd valamikor az ősz végén derül ki, amikor jön a leolvasás, és az éves elszámolás. De már most biztos vagyok benne, hogy összességében kevesebb lesz.

Egy dolog, amit a vásárláskor el kell dönteni, mielőtt kicsit csalódottnak érzi magát az ember.
Jelenleg kétféle típusú égőt lehet kapni, "melegfényűt" - "hidegfényűt".
Mindkettő fényereje egyforma, csak a szemünk másképpen érzékeli, így a "hidegfényű" világosabbnak tűnik.
Viszont én a saját tapasztalatom alapján azt tudom javasolni, hogy aki szemüveges, annak inkább a "melegfényűt" LED-es égő a jobb, kellemesebb a szemnek, nem annyira "vakító" a fénye.
A "melegfényű" LED-es égők enyhén sárgás fényt adnak, amitől adott esetben kicsit halványabbnak érzi az ember az égő fényerejét.
A "hidegfényű" LED-es égők enyhén kékes színt adnak, ami nem nagyon érzékelhető, viszont világosabbnak tűnik a helység.

Nem vagyunk egyformák, ezzel tisztában vagyok, ráadásul én még szemüveges is vagyok a javából, de amit én tapasztaltam még a LED-es égőkkel kapcsolatba:
  • Asztali lámpába tökéletes!
  • Kisebb helységben (például kisszobában, étkezőben) önmagában egy darab égő szerintem nem adja vissza azt a világítási hatást, mint egy darab hagyományos 60W-os égő.
    Viszont 2 db. LED-es égővel már tökéletes!
  • Nagy szobában, nappaliban, stb. viszont érdemes 3-4 db. LED-es égőt működtetni
Természetesen itt még sok függ a bútorozottságtól, a bútorok színétől, a fal (vagy tapéta) színétől, stb, stb.
De ha emeljük is némileg az égők számát, az áramfogyasztás még így is jelentősen kevesebb, mint a hagyományos izzókkal!

Még egy apróság, a reklámmal ellentétben, mint minden elektromos készülék, így a LED-es izzók is melegszenek.
Természetesen azért a reklámnak is van igaza, mert ha 1-2-több órát bekapcsolva van az izzó, lassan ugyan, de felmelegszik. Viszont lekapcsolás után akár azonnal is kicsavarható, nem sül oda a kezünk, de azért eléggé meleg.

Összegezve én úgy érzem, hogy érdemes vásárolni ilyen égőt.
Ráadásul ha tényleg ilyen sokáig bírja, hosszabb távon mindenképpen megéri.
Hogy aztán ki hogy dönt, az mindenkinek a magánügye.
Tisztában vagyok vele, hogy az ilyen reklámozott dolgok sok esetben szívással érnek véget, nekem is voltak ilyen fenntartásaim, de valamiért a kíváncsiságom erősebb volt. Egyenlőre nem bántam meg.
Ezt a hozzászólást csak azért írtam, mert az eddigi tapasztalataim alapján ez a dolog valósan működőképes, főleg azok számára, akik viszonylag sok világítást használnak (elsősorban kisgyerekes szülők).

 tgwh   2016.05.21. 22:02          Válasz gergerg (272) hsz.-re     Olvasás       273  

Érdekes egy reklám, az egyszer biztos :D

 gergerg   2016.05.21. 19:56          Válasz tgwh (271) hsz.-re     Olvasás       272  

Már megvolt.

 tgwh   2016.05.21. 19:53           271  

 gergerg   2016.04.17. 20:59          Válasz nzozz (269) hsz.-re     Olvasás       270  

Akkor meg is érkeztünk. Egy 600 Ft-os kompaktfénycső ugyan ezt tudja és még az Rda értéke is jobb. 8W-tal fogyaszt többet, ami napi 3 óra üzemidővel számolva kb 400 Ft többletfogyasztás évente. De 2100Ft-tal olcsóbb mint a led, tehát ha a led 5 évet kibír, akkor indul a megtakarítás. Ha kibír 10 évet, akkor spórolt neked 2000Ft-ot.

 nzozz   2016.04.17. 16:26          Válasz gergerg (267) hsz.-re     Olvasás       269  

A 8-10W -os ledek 800lm környékiek (60W -os izzó), a 10-13W -osok 1100lm körüliek (75W -os izzó), 13-16W -osok 1500lm körüliek (100W -os izzó). Ilyen pl. a GE BriteStick, 2700Ft -ért. Úgyhogy nem csak gyenge ledes lámpák vannak...

 nzozz   2016.04.17. 16:26          Válasz gergerg (267) hsz.-re     Olvasás       268  

A 8-10W -os ledek 800lm környékiek (60W -os izzó), a 10-13W -osok 1100lm körüliek (75W -os izzó), 13-16W -osok 1500lm körüliek (100W -os izzó). Ilyen pl. a GE BriteStick, 2700Ft -ért. Úgyhogy nem csak gyenge ledes lámpák vannak...

 gergerg   2016.04.15. 18:56          Válasz gergerg (266) hsz.-re     Olvasás       267  

A kedvencem:

"83%-kal kevesebb
energia fogyasztás!"

"Fizess 48%-kal kevesebbet
az áramért!"

Matek 1*

gergerg írta:

De majd mindjárt megnézem az említett üzletben mennyiért lehet kapni egy 1400 lumenes 360°-ban világító ledes izzót és az mennyit fogyaszt. Mert ez kompakt fénycsővel 1000 forint alatt megoldható, és nem fogyaszt többet 23w-tól.


Ja, semennyiért mert nincs. Vagyis ahová nem volt elég a 40-es izzó, oda nincs led helyette. :clap:

 gergerg   2016.04.15. 18:49          Válasz tgwh (265) hsz.-re     Olvasás       266  

Először is meglehetősen reklám szaga van. Érdekes hogy van egy olyan gomb hogy tovább a led....hu-ra, mikor maga a cikk is ott van.
Ami lényeges egy led izzónál.
Színhőmérséklet.
Watt/lumen érték
Lumen érték
Garancia

Úgy érzem a cikk olvasása közben, hogy úgy szeretnék beállítani mintha csak az említett üzlet tudná a tutit.

Nos, ha valaki autót vesz, tájékozódik előtte. Ha valaki kazánt cserél, akkor is. Ugyan ezt kell tenni ledre váltáskor is.

Ami nem igaz, hogy a kukorica izzó nagyobb fényerőt tud. Nem az izzó kialakításán múlik, bár lényeges dolog az is. Hagyományos "körte" alakúban is van olyan ami tud 360°-ban világítani.

Garancia mindenhol van, nem csak az említett üzletnél. A másik. Vajon az említett üzlet 4-év múlva is meg lesz még? Vajon ha egy izzód tönkremegy, hogyan tudod a garanciát érvényesíteni? Visszaküldöd saját költségeden, ők meg küldenek egy másikat? Csak mert akkor kifizeted a led árát csak nem izzóra, hanem fuvarra.

Az hogy ők melegfehéret küldtek, csak a véletlen műve. Minden üzletben kapható meleg és hideg fehér, a vásárlónak kell tudnia milyet szeretne.

Megtakarítás. Egy hagyományos izzó esetében, egy halogén izzó esetében valóban nagy a megtakarítási lehetőség, de egy kompaktfénycsőhöz képest már nem annyira. De majd mindjárt megnézem az említett üzletben mennyiért lehet kapni egy 1400 lumenes 360°-ban világító ledes izzót és az mennyit fogyaszt. Mert ez kompakt fénycsővel 1000 forint alatt megoldható, és nem fogyaszt többet 23w-tól.

És elég sok még a kozmetika a cikkben.

 tgwh   2016.04.15. 18:33          Válasz gergerg (264) hsz.-re     Olvasás       265  

Hanemhogy?

 gergerg   2016.04.15. 17:29          Válasz tgwh (263) hsz.-re     Olvasás       264  

Azért nem teljesen így van.

 tgwh   2016.04.14. 21:23           263  

 tgwh   2016.02.06. 21:07           262  

Segítsetek létszi párosítani a színeket.
BK
RD
WH - fehér, gondolom
OG
PK
GY

Aztán vannak ilyen vezetékek: fehér, zöld, sárga, barna.

 Imre   2016.01.26. 10:58          Válasz nzozz (260) hsz.-re     Olvasás       261  

Egyértelmű :D . Nálam anyámnak a több mint 40 éves vízvezeték rendszerével vagyok így. Amikor valamit cseréltetni akar, vagy javítani kell már rosszul vagyok. Ha valamit megbontok tuti borul minden, mint a dominó és még jó pár dolgot kell cserélni javítani. Legjobb 2 éve volt december 24-én este 10 óra körül szólt, hogy csőtörése van. Ismerős vízvezeték szerelő kölcsönzött hozzá szerszámokat, meg alkatrészt, mert anyámnak azonnal kell minden, szerelő meg karácsonykor nem hajlandó dolgozni. Így 25-én véstem és csövet cseréltem a falba. De minden nyáron mondom neki, hogy cseréljük ki az egészet, mert már szét van rohadva, de nem engedi.
Szerintem nem rossz megoldás ez a hőcserélős bojler. Egyébként is mindig azon agyalok, hogyan csökkenthetném a rezsit. Gáz nincs bevezetve, de nem is baj. Ismerősömmel a napokban beszéltem azt mondja havi szinten kb. 40000 Ft-ot fizet most a fűtésre és csak 21 C fok van nála. Sokkal több gáz fogy most neki, mint évekkel ezelőtt. Azt mondja a gáz fűtőértéke csökkent de sokat. Pörgeti az órát, de nem nagyon fűt.

 nzozz   2016.01.26. 09:49          Válasz Imre (258) hsz.-re     Olvasás       260  

Én nagyszüleimhez akartam volna a bojlerba egy hőcserélőt, amit télen fűthetne a vegyes tüzelésű kazán, de aztán lemondtam róla, mert kb. 40 éves vascsöves fűtés van ami ha nem bírja a hegesztést, mert az évek folyamán elvékonyodott, akkor én nyakig leszek a sz@rban... :D

 Imre   2016.01.26. 09:00          Válasz tgwh (254) hsz.-re     Olvasás       259  

Nekem is ilyen van az udvaron. 2 db 20 w-os és 3 db. sima 15 w-os led égős. Teljesen jól meg van vele világítva az udvar. Kb. 1 évesek múltak, még nem égtek ki. Piacon árulták a 20 w-ost (volt nekik nagyobb is) 5000 Ft.-t kértek volna érte darabjáért. Mondtam az árusnak a neten 1600-1800 Ft.-ba kerül. Ha 2000 Ft-ért darabját odaadja, akkor elviszek kettőt. Természetesen azt mondta nem, erre ott hagytam, hogy akkor rendelek én is Kínából. Visszahívott és odaadta, de mondta másnak ne mondjam mennyiért adta.

 Imre   2016.01.26. 08:49          Válasz tgwh (253) hsz.-re     Olvasás       258  

Nem közvetlenül kapcsolódik a villanybojlerhez, de azért leírom hátha valakinek hasznára lesz. A bojlert én indirekt tárolóval oldottam meg. Ilyenkor amikor fűteni kell a kazánnal, akkor a kazánról megy a fűtés a bojlerre is. Amikor nem kell fűteni, akkor megy elektromos árammal. Későbbiekben tervben van, hogy egy ismerősöm által már elkészített napkollektorhoz hasonlót gyártok én is és nyáron majd azzal fűtöm az indirekt tárolót. Most télen már tökéletesen bevált, semmi áramot nem fogyaszt (ki is húztam a dugót a konnektorból) és mégis mindig van meleg víz.
[url]http://www.kazanwebaruhaz.hu/concept-neptun-indirekt-tarolo-1-hocserelovel-elektromos-futobetetel-100l-balos?tab=description[/url] Nekem ennél nagyobb van, de szerintem kisebb családoknak ez is megteszi. Árakat érdemes több helyen megnézni, mert 10-15000 Ft. eltérés is lehet boltonként!

 tgwh   2016.01.23. 13:25          Válasz Alibá (256) hsz.-re     Olvasás       257  

Igen, az egyen meg a váltóáram is ugyan úgy néz ki, csak más a fogása :D

Konkrétan nem erre gondoltam, csak megláttam, meg hogy egyik helyen is ilyen van, na meg a cégben is, de azok annyira nem jók, meg 10-15 ezer volt / db.
Szóval valami hasonló kéne ami jól világít, és hordozható kivitelben is meg tudom oldani, tehát nem kényes. Egy kampó mindenképpen kerülne rá, hogy fel tudjam akasztani a kijelölt helyekre. Az udvart nem világítanám ki, mert még a 60w-os hagyományos izzó is elég sétálni. Esti munkára kéne valami, az állvány azért nem jó, mert egyszer fordulok oda, aztán fél óráig nem látok :D
A hagyományos búra kivitelt maximum szigetelés után cserélném le, de oda szigorúan energiaspórolós kivitel kerül majd.

 Alibá   2016.01.22. 22:08          Válasz gergerg (255) hsz.-re     Olvasás       256  

A villásdugónak nem jó a fogása! :thumbdown: :nahat: Én inkább egy fogantyút javaslok, úgy könnyebb 'hordozni'. ;)

 gergerg   2016.01.22. 20:59          Válasz tgwh (254) hsz.-re     Olvasás       255  

Teszel rá egy villásdugót és már hordozható is.

 tgwh   2016.01.22. 19:56           254  

Az ilyenekhez mit szóltok? Egyik háznál minden este fényárban úszik a fél kert, valami ilyesmik lehetnek fent. Bár nekem inkább hordozható kivitelben kellene :D

http://www.megveszed.hu/50_w_os_fenyveto_reflektor_kb_500_w_fenyerovel_285 

 tgwh   2016.01.17. 18:26          Válasz gergerg (252) hsz.-re     Olvasás       253  

15öt rezsicsökkentéssel együtt nagyon soknak tartom.
A villanybojler többet eszik, mint a ház többi része együttvéve :D röhej, kb. 2-2 vagy 3-3 ezer a fogyasztás, a maradék 8 meg ilyen-olyan díjak...
Gázbojlertől meg eleve fél az ember, a végén még vágatnak egy 40*40cm-es likat a falba :D persze érthető az is.

 gergerg   2016.01.17. 17:53          Válasz tgwh (251) hsz.-re     Olvasás       252  

Csak kezditek belakni a házat. Nyugi, olyan 15 körül be fog állni.

 tgwh   2016.01.16. 12:05           251  

Gyerekek, létezik az, hogy az áram ,,elfolyik''? :D a víznél még megértem hogy nő a számla, főleg ha csőtörés van, de a havi 10m[sup]3[/sup]-t két főre ott is sokallom. Villany: augusztus; 7eFt, szeptember közepén vettünk egy kb. 8 éves fagyasztóládát, akkor 6,3eFt, októberben 8,6eFt, november 8,2eFt, december 9,9eFt, ok, itt dolgoztunk a házon, sokat mentek a gépek, majd most január 11eFt. A mennyiségeket még nem írtuk össze, de létezik, hogy létezik, hogy indokolatlanul kúszik feljebb minden hónapban a fogyasztás? Tv, mosógép, ennyit dobna? Hidegben többet eszik a fagyasztó meg a hűtő, vagy mi? A nyári locsolás meg sem látszik szinte, igaz 10 percet ment két napont az 500w-os szivattyú. Vagy a bojler zabál többet?
Vagy csak fogy el a rezsicsökkentés ereje?

 tgwh   2015.10.06. 19:55           250  

Köszi Imre, ezek jó hírek :D

Igen, kéne, a kazánnál egy röfi működik, a többi három halott, de a szivattyúnak ez pont elég :D
Igazából 6-8 méter lenne kihúzni a külső lámpából, meg akkor külső kábelcsatornával vagy 10 méter, meg a falba egy konnektor, most egy kb. 25 méteres elosztón megy a fagyasztó :D
Ráállok az ügyre, meg a szigetelésre is.

 gergerg   2015.10.06. 17:14          Válasz tgwh (247) hsz.-re     Olvasás       249  

A hűtőnek semmi baja nem lesz földelés nélkül, téged viszont érhetnek kellemetlen meglepetések. Ki kell húzni oda is. Nem olyan nagy meló az.

 Imre   2015.10.06. 16:49           248  

Szia!
Nekem is melléképületben vannak a fagyasztók. 10 cm, vastag beton válaszfalelemből van rakva. Télen röpködnek ott a mínuszok, de üzemel mind a két fagyasztó szekrényünk, egyik gorenje 10 éves, másik snaige 17 éves. Snaige-t majd lecseréljük most már, mert kicsi és most már a gumija is vacak. Egyébként, ha nem csak használt érdekel, akkor érdemes körülnézni outlet akciókon, ahol új, de külső sérüléses hűtőket, fagyasztókat, stb-t árusítanak. Némelyik outlet bolt már nagyon pofátlanul drágán adja, de akad jó árban is 1-1 áru. Nekem a szárítógép 90000 Ft, helyett 50000 Ft-ba került és ugyanúgy érvényes volt rá a 2 év garancia! Tetején lévő műanyag lap szakadt be rakodásnál. Vágattam bele egy műhelyben másik műanyag lapot (2000 Ft) és kicseréltem. De a mellékhelységben lévő fagyasztóval ennyi gond sincs, mert azon nem cseréltem semmit, jó az úgy csak működjön.
Földeléshez én mindig ragaszkodom! Lehet zárlatos és közben leolvad, tócsa lesz körülötte, odamegy valaki és esetleg jól megrázza.

 tgwh   2015.10.05. 19:04          Válasz kedvescimbor (245) hsz.-re     Olvasás       247  

Nagyon szépen köszönöm, ezt még nem hallottam. Akkor a rácsos részt nem burkolom be. A fogyasztását szerintem hamarosan meglátjuk a villanyszámlán.

Izé, nagy baja lehet, ha nincs földelés a melléképületben?

 gergerg   2015.10.05. 17:54          Válasz kedvescimbor (245) hsz.-re     Olvasás       246  

Annyival azért kiegészíteném, hogy a hőcserélő fűtő oldalát azért ne burkoljuk be hungarocellel.

 kedvescimbor   2015.10.05. 17:48          Válasz tgwh (244) hsz.-re     Olvasás       245  

A régi fagyók elsősorban azért fogyaszthatnak sok energiát, mert használtak. A kompresszoruk a sok üzemórától megkopott és hatásfokuk leromolhatott. Ami miatt a hűtő sokkal többet kénytelen járatni a kompresszorát. Amúgy a villanyfogyasztást a töredékére lehet csökkenteni, ha pl +burkolatot teszel rá, amit fagyóládánál nem nehéz kivitelezni. 20cm-s hungarocellt ragasztasz rá és alája, föléje. Ha ezt megcselekeded nem kell foglalkozni a gyári betűjelöléssel. A, B, vagy C energiatakarékossági osztályú, mert a + szigetelés mellett a betű szerinti különbség elhanyagolható. Anyukám gorenje fagyója a nyárikonyhában volt elhelyezve, ahol télen bizony fagypont alá ment a hőmérséklet. Ezt a gépkönyve szerint nem lett volna szabad megengedni, ennek ellenére sohase történt vele probléma. 20 éven keresztül működött, míg anyukám meghalt és a házzal együtt azt is eladtam. No az télen nem sok villanyt fogyasztott.

 tgwh   2015.09.13. 21:47           244  

Estét, újabb kérdés :D
Használt fagyasztókat nézegetünk, azt mondják a régiek annyi áramot zabálnak, hogy meg sem éri lefagyasztani amit szeretnénk...
Szóval van ilyen, hogy 1,04kwh/24h, kb. 8-10 éves kategória, ez jónak számít? Nincs rajta bötűjel, energy class * * * * oszt csókolom... fekete háttéren az első csillag fehér, utána a többi három fehér alapon fekete, na ez a régi szabvány lenne? :D
Másik gond, hogy melléképületbe szánjuk. Tégla, alatta pince, a gép mellett egy szigetelt kémény, elsőnek kipróbáljuk, le fog-e állni, lesz-e olyan hideg. Ha igen, akkor fejvakarás, mert a házban csak az egyik szobában férne el :lol: max 40 négyzetmétert gazdaságos lenne a nagyon hideg napokon a leállás feletti hőmérsékleten tartani?

 tgwh   2015.08.30. 14:36          Válasz gergerg (242) hsz.-re     Olvasás       243  

Fehérre lesz meszelve, amint rendbeteszem :D

 gergerg   2015.08.30. 13:34          Válasz tgwh (241) hsz.-re     Olvasás       242  

Hacsak nincs a pince fehérre festve, fel se szereld.

 tgwh   2015.08.30. 13:12          Válasz gergerg (240) hsz.-re     Olvasás       241  

Te most keversz valamit, a világítás már fél éve készen van :D
Nekem a pincébe kéne egy neonos, mert egy darab hagyományos nem nagyon bírta... 70w-nak sem volt semmi fénye. Na mindegy betesszük, maximum ha nem jó, kicseréljük a 120 centisre :D

 gergerg   2015.08.30. 09:47          Válasz tgwh (239) hsz.-re     Olvasás       240  

Az nagy valószínűséggel 18W-os T8-as csöves lehet. Ez átlagosan 1000 lumen körül van. (vannak jobbak, és gyengébbek, de még az előtét típusa sem mindegy) Ezt az értéket ha átkonvertálod hagyományos izzóra, akkor megközelítőleg a 75w-os hagyományos izzó fényét tudja. Viszont más a sugárzási szög, a fényeloszlás. Én azt mondom, egy hagyományos 60W-os izzótól ne becsüld többre. Ha több cső van benne, akkor nyilván javul a helyzet. Ha veszel bele ledes csövet, akkor szintén javul, de a költségek is mennek. Én még mindig azt mondom, szobákba vegyél nagy méretű 2db E27-es foglalattal rendelkező ufó lámpát, a konyhába egy lehúzható mennyezeti lámpát, folyosóra, wc-be, fürdőbe egy foglalatos ufo lámpát, kamrába, pincébe, tárolókba pedig vega lámpát. Ez is egy foglalatos. Így a legtöbb izzód kompatibilis lesz egymással. Feltöltheted őket energiatakarékos izzókkal, aztán szépen lassan amelyiket kell, lecserélheted akár ledes izzóra is. De ha kiég egyik is, az első vegyesboltban tudsz venni bele izzót. Ha a fénycsöved fénye kevésnek bizonyul, mit csinálsz? Nem tehetsz bele nagyobbat. Egy normál lámpába olyat teszel, amilyent akarsz.
Hidd el, semmi előnye nincs a hagyományos fénycsőnek egy háztartásban. Ahol van, ott az esetek 90%-ban az volt a döntő, hogy ezt lehetett ellopni.

 tgwh   2015.08.30. 08:32           239  

Gergerg, van egy kb. 58 centis neonom. Eszembe jutott, hogy nem muszály a plafonra tenni, jó lesz az a falon is. Mekkora teret képes bevilágítani? Nyilván valami energiatakarékos csövet veszek bele, bár a régi sem zabálhat sok áramot.