Olvasatlan
      Terra-kert Fórum
    
    Fák, bokrok, virágok, és ami közöttük van! Terra Lotto Jackpot:
1510 terra    
  Ma, 00:39  Hozzászólás  Válasz wogboy (18731) hsz.-re     Olvasás  
  •   18739   


 
No, örülök, hogy megjöttél, és sikerrel jártál! Sok a munka, ez jó is, meg nem is, de ha kedvvel teszed, akkor jó!

A kpeket megnézegetem, most sokat nem locsogok hozzá, majd inkább holnap!

Wellcome back mégegyszer, és hát hajrá otthon, sikeres napokat otthon is, van mit tenni a dühöngő nyári Karácsonyban!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  Ma, 00:36  Hozzászólás  Válasz wogboy (18729) hsz.-re     Olvasás  
  •   18738   


 
Én is tudom, csak nem szeretem. Mondjuk ez a pasi jóval ügyesebb, és a kése is jobb.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  Tegnap, 19:15  Hozzászólás
  •   18737   


 
Sziasztok!

Wogy örömmel üdvözöllek otthon! Minden elismerésem, hogy még képes vagy tartósan napi 11 órát dolgozni.
 


  Tegnap, 10:48  Hozzászólás
  •   18736   
Avatar

 
A banán is tollászkodik! :-D

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:47  Hozzászólás
  •   18735   
Avatar

 
Ez az új, és majd felnő! :-D

Kép

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:46  Hozzászólás
  •   18734   
Avatar

 
A kerekes hozott pár virágot, de – szerintem – nem fog termést adni! :-D

Kép

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:45  Hozzászólás
  •   18733   
Avatar

 
Ez lett belöle! A tévé antenának túl durva! :-D

Kép

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:44  Hozzászólás
  •   18732   
Avatar

 
A mai fűvágás mellett a dragon fruitot is szaporítottam, mert nem akar termést hozni!

Ez volt a terv – nem kereket készítettem –, és a szerszámok!

Kép

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:43  Hozzászólás
  •   18731   
Avatar

 
spoli

Odaérve már várt a lakókocsi, és a külön álló konténeres budi, és a lakókocsiban volt a tusoló is! :-D

Azt is megkaptam, hogy minden reggel jött a „food van” - étel szállító – és délben meg az ebédet is hozta! Ezt is vállalta a tulaj, és nagyon köszönte a mukámat, aminek híre is ment! :-D

Reggel 5-kor keltem, és 6-kor kezdtem, majd estefelé 7 körül fejeztem be! Már 8-kor lefeküdtem, és mivel ott délen van óraállítás, így lehetett korán dolgozni. Sok volt a napi 11 óra munka, de élveztem a gazok elfekvését! :-D


Majd holnap mesélek, mert ma kevés időn lett! :-D
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:40  Hozzászólás
  •   18730   
Avatar

 
Ma ilyen volt a délelőtt, és délkörül már az árnyékos 30 is adva volt! A napon a 38-at tudta, és nyár közelben vagyunk már! :-D

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:39  Hozzászólás  Válasz Spoli (18726) hsz.-re     Olvasás  
  •   18729   
Avatar

 
Szia spoli!

"Ezt az alábbit kellett szétszerelni, relatíve szakszerűen."

Erről jut eszembe, megkértek tegnap a mobil telefonon, hogy tudnék-e hozni pontyot a karácsonyra? Bevállaltam, és azt nem értették meg, ha én megígérem, akkor biztos hozok is! :-D

"Hát ez nekem lassan megy. Főképp, ha olyan hosszú, mint a konyhaasztal "

Én kitudom a pontyokat filézni, és sok százat megfaragtam már! :-D

A ponty filézés és szálkátlanítás

 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 10:29  Hozzászólás
  •   18728   
Avatar

 
Ma készült el ez is! Egy kislány szülinapjára! :-D

Kép

Kép
 
"There is no easy way from the earth to the stars”


  Tegnap, 01:17  Hozzászólás
  •   18727   


 
No, térjünk vissza a régmúltba, egy kicsit tekerjük vissza az idő kerekét... Mégpedig 1926 ba, helyileg konkrétan a mai Blaha Lujza térre, a hajdanvolt EMKE kávéházhoz, és amit látunk, az Budapest első közlekedési lámpája. A lámpát avval a rúddal, a földön állva állították át, erre, vagy arra...

Első közlekedési lámpa 1926 kézzel rúddal.jpg
------------------------
Megtekintve 65 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.09. 01:52  Hozzászólás
  •   18726   


 
Elvileg nekem még tegnap van a hozzászóláshoz, de ha tegnap van, nagyon késő van. Ma meg korán van. De ez tegnapi hozzászólás. Jól elkéstem vele. Mi volt az oka? Ezt az alábbit kellett szétszerelni, relatíve szakszerűen. Hát ez nekem lassan megy. Főképp, ha olyan hosszú, mint a konyhaasztal (Enni egyáltalán nem eszem, a szagát sem bírom, de mindig nekem kell szétszerelni.. :angry-banghead: Ez van.

Hal amúr karácsony.JPG
------------------------
Megtekintve 82 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.08. 01:32  Hozzászólás
  •   18725   


 
Hát kérem, elhisszük, vagy sem - én teljesen hiszem, sőt tudom - ez az épület - ami ma az Újpest területén lévő Angyalföldi remíz - valaha a Budapest - Újpest - Rákospalota - azaz BUR - vasút végállomása volt, illetve telepe is. Ez bizony 1890 es évek, előtte lóvasúti pálya volt erre! Az épület nyilván karbantartva ugyanaz, ráhajtással a Budapest- Esztergom vasútvonalra. Az csak a Sors fintora, hogy a valaha volt Újpesti kocsiszín - ma szupermarket működik az épületben - pedig Angyalföld területén van! :D

BUR telep2.jpg
------------------------
Megtekintve 104 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.07. 00:13  Hozzászólás
  •   18724   


 
És elővettem a másik dagerottípiámat - persze ez nem eredeti, csak fotó az eredetiről - ez a ma ismert legrégebbi, 1844 eleje, és a mai Budapest, Kálvin tér a Kecskeméti utca eleje látható rajta. Akkor még ott volt a város határa, állt a városkapu, és a tér neve egyszerűen széna tér volt, mert a város körül letáborozók itt vettek szénát a lovaiknak.


Kalvin1844vagy1852 az első ismert fénykép.jpg
------------------------
Megtekintve 124 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.06. 00:34  Hozzászólás
  •   18723   


 
Hát elég fura...

faoszlopban1.jpg
------------------------
Megtekintve 148 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.05. 00:16  Hozzászólás
  •   18722   


 
Ez egy 1874-ben készült kép, az akkor Bomba térnek nevezett tér látható rajta. El nem hinnénk, hogy ma Buda egyik legforgalmasabb, és látványos tere, a Batthyány tér, ahol Metró, buszok, villamosok egyaránt járnak. Annak idején azért nevezték bomba térnek, mert a várban lévő katonaság tüzérségi lőszereit ezen a téren lévő épületekben tárolták, hisz a tér közvetlenül a vár északi vége alatt található.

Bomba tér 1874.jpg
------------------------
Megtekintve 172 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.04. 00:56  Hozzászólás
  •   18721   


 
Ez pedig a Széll Kálmán tér 1939-ből. Elképesztően otthonos, és emberi szerintem. (A sors tragédiája, hogy 6 év múlva emberek ezreinek a teteme takarta.:-((( )

Széll Kálmán tér 1939.jpg
------------------------
Megtekintve 196 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.03. 01:00  Hozzászólás
  •   18720   


 
Ez alábbi egy úgynevezett dagerottípia. El nem hittem volna, hogy a keletkezésének az éve 1849! A szabadságharc alatt, vagy után, szinte.
( A degerottípia lényegében egy ezüstfilmmel fényérzékennyé tett lemezre való exponálás, és egy speciális előhívási eljárás volt)
A képen a mai Gellért hegy, és az előtte lévő épületek láthatóak!

Buda 1849 legkorábbi felvétel dagerottípia.jpg
------------------------
Megtekintve 227 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.02. 00:49  Hozzászólás
  •   18719   


 
Ez Budapest belvárosának egy régi térképrészlete. Ráismernénk? Nem hiszem. Talán.


belvaros régi térképrész.jpg
------------------------
Megtekintve 256 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.12.01. 00:43  Hozzászólás
  •   18718   


 
Ez a mai Blaha Lujza tér 1947-ben. (Az 1964-ben lebontott második Nemzeti Színház a háttérben..)

Blaha 1947.jpg
------------------------
Megtekintve 275 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.30. 00:22  Hozzászólás
  •   18717   


 
Ez is olyasmi, ami nem lesz már! Kis földalatti a föld felett, az Állatkertnél.

Állatkert fvv megálló.jpg
------------------------
Megtekintve 289 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.29. 00:34  Hozzászólás
  •   18716   


 
Pest ill. Budapest első Nemzeti Színháza. A sarkon lévő épülettől bal kéz felé, az az oszlopokkal díszített épület.
Statikai okokból bontották le, majd költözött innen a Nemzeti Színház a mai Blaha Lujza téren volt épületbe. Ez utóbbi volt a legendás "Hétra ma várom a Nemzetinél, ott ahol a hatos megáll..! helyszíne, a képen lévő az elődje.

A legelső Nemzeti Színház Pesten.jpg
------------------------
Megtekintve 307 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.29. 00:30  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18714) hsz.-re     Olvasás  
  •   18715   


 
Köszönöm szépen Ragadozó!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.28. 09:24  Hozzászólás  Válasz Spoli (18713) hsz.-re     Olvasás  
  •   18714   
Avatar

 
A probléma megoldva. :)
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.28. 01:27  Hozzászólás
  •   18713   


 
Megtelt a fórum csatolmányainak fenntartott terület.

Ma ezt üzente!

Majd lesz később, most csak Sziasztok van!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.27. 01:05  Hozzászólás
  •   18712   


 
Ez a kép Klösz György felvétele. A kép a Walser Ferenc gépgyárban készült, ami a Váci úton volt. Az ipartörténet ezt jegyezte fel róla:
-Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt, ezelőtt Walser Ferencz, Budapest Külső Váczi út 45. 1858-ban alakult. 1870-ben a Rottenbiller utca 66 alá költözött. 1893-ban részvénytársasággá alakult Walser Ferencz-féle Első Magyar Gép-, Tűzoltószergyár, Harang-, Ércöntöde Rt. néven. 1894-ben költözött a Külső Váczi útra. 1896-tól használta a Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt. ezelőtt Walser Ferencz nevet. 1904-től a gyár veszteségesen működött majd 1918 nyarán meg is szűnt.

De 1895 - ben még ilyen ivókút féle csodát gyártottak ott! Ez nagyon igényes kivitelű munka, és ismerve a technológiákat, csak a kalapot lehet emelni!

1900 Walser Ferenc gépgyár Vávci út Klösz.jpg
------------------------
Megtekintve 349 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.26. 01:12  Hozzászólás
  •   18711   


 
Ez a kép 1877-ben készült! A Fővám ház előtt a Duna parton csónakázó egyesület működött. A Szabadság hídtól Buda felől nézve jobb kéz felé. Prsze akkor még a Ferenz József híd - a Szabadság híd elődje - sem volt meg, mert az a híd 1896-ban lett meg!

1877_Fovam_rakpart_csonakazo_egyesulet.jpg
------------------------
Megtekintve 390 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.26. 01:08  Hozzászólás  Válasz délkelet (18709) hsz.-re     Olvasás  
  •   18710   


 
Most magamban magamon vihogok, hogy meglehet, nekem a kétpengős meccs is öt pengőbe kerülne, mert hát ki kéne várni azt az egyet is! :lol: :lol:
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.25. 00:41  Hozzászólás  Válasz Spoli (18708) hsz.-re     Olvasás  
  •   18709   
Avatar

 
:D Én már spórolós vagyok, beérném a 2 pengős opcióval is :cicik: Bár elnézve...
 


  2018.11.25. 00:22  Hozzászólás
  •   18708   


 
No, hogy ne csak technológia legyen, de az időutazás megmaradjon, ez alábbi egy 1927 ből való lényeges hatósági kiírás egy garniszállóban! Tényszerű, és szakszerű, a korabeli rendőrkapitány adta ki! :lol:

1927. A kéjelgés ára plusz szobadíj..jpg
------------------------
Megtekintve 423 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.24. 01:39  Hozzászólás
  •   18707   


 
31-es utoljára a Borároson 1973 október 10.jpg
------------------------
Megtekintve 442 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.23. 00:58  Hozzászólás
  •   18706   


 
Ez egy kissé becsapós kép, mert ne lepődjön meg senki, de ez "villamos". A lóvasút már nincs, a villamos vezeték még csak kevés időkből az 50-es vilamps vonalán járt ez a járat, ez a kép azon készült! Kb. Pestlőrinc magassága.

50-es villamos Mukival.jpg
------------------------
Megtekintve 464 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.23. 00:53  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18704) hsz.-re     Olvasás  
  •   18705   


 
Szervusz Ragadozó!

A két képed igen ötletesen jellemzi az ember napjait időnként! Jót mosolyogtam, bár valószínű a te mosolyod kissé fanyar lehetett este!

Wogi most a lakóhelyétől távolabb dolgozik, az én kb. 10 nappal ezelőtti információim szerint jól van, és hát ha befejezi akkor újra lesz a topikon. Az a helyzet, hogy feléjük a távolságok mások, mint minálunk, és hát 1000-nél is több kilométerről, ahova a mostani melója köti, nem áll módjában esténként hazamenni. Így amíg ez a melója tart - tán még két hét, nem tudom pontosan - addig nincs internet elérési lehetősége.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.22. 12:26  Hozzászólás
  •   18704   
Avatar

 
Ha már technika, és közlekedés, akkor egy furcsa hasonlat ... :)

A bal oldali kép, ahogy tegnap reggel elterveztem a napom! :)
A jobb oldali kép, ahova már délbe eljutottam ... :(

mainapom.jpg
------------------------
Megtekintve 501 alkalommal.




Amúgy hol van wogboy?
Lassan egy hónapja, hogy nem írt semmit ...
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.22. 00:09  Hozzászólás
  •   18703   


 
Természetesen tudom, hogy a technika és a technikával szemben támasztott követelmények teljesen mások, mint 50 éve, a forgalom is, és egyáltalán, minden más, de én nem tehetek róla, hogy nekem ezek a régi villamosok a VILLAMOSOK!

31-es a Közvágóhídon NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 514 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.20. 23:57  Hozzászólás
  •   18702   


 
Most egy nagyobbat ugrunk vissza. 150 évet. Ez a kép 1868 ban készült, és a Déli pályaudvar látható rajta, a mai Márvány utcai felüljáró felől!

Déli pu 1868 kicsit jobb.jpg
------------------------
Megtekintve 532 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.20. 00:16  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18700) hsz.-re     Olvasás  
  •   18701   


 
Ez való igaz, ezt több forrás megerősíti, így volt!
Rövid, de kalandos léte során legendássá vált!
Köszönjünk el tőle egy képpel, ami a Kőbánya hizlalónál készült, a 70-es évek végén...

13 - as villamos Kőbányán.jpg
------------------------
Megtekintve 564 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.19. 08:59  Hozzászólás  Válasz Spoli (18699) hsz.-re     Olvasás  
  •   18700   
Avatar

 
Még egy kis pletyka a 13-as villamosról:
Valahol azt hallottam, hogy eredetileg a "beszkárt" sehol nem indított járatott 13-as számmal babonából, és a babonás szerencsétlenségtől tartva.
Úgy gondolták, hogy a 13-as jelzésű járatra majd az emberek sem fognak felszállni babonából.
A II. világháború után viszont megváltozhatott a vezetőség összetétele kevésbé babonásokra.
Mert a régebben azon az útvonalon járó 86/A jelzésű autóbusz az újra indításkor már megkapta a 13-as számot.
Aztán, amikor 1955 környékén az útvonalat villamosították, a buszt kiváltó villamos is megkapta a 13-as jelzést, mivel az eredetileg még mindig szabad volt. :)
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.19. 00:59  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás  
  •   18699   


 
13 - ból én most hirtelen egy kicsit későbbit találtam, ez már a 70-es éveből lehet! Az Örs vezér tér már szerintem metrósnak tűnik rajta. Hátul a Füredi úti lakótelep, bár Sugár nem látszik, Ikeának naná, hogy se híre, se hamva. Naná.

13 as villamos Örs v tér 1985 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 592 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.18. 01:30  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás  
  •   18698   


 
Valóban, legendás járat volt a 13-as!

A megszüntetésének az égvilágon semmi értelme nem volt. Most a 3 jelzésű villamos megy a Határ úttól a vonalon.
Képet holnap keresek egyet az Éles sarokról, az is legendás helye volt a 13-asnak!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.17. 07:42  Hozzászólás  Válasz Spoli (18696) hsz.-re     Olvasás  
  •   18697   
Avatar

 
Ilyen busszal már én sem utaztam, nem is láttam forgalomban. :)
Az a fajta busz volt a legrégebbi emlékem, amelyikről a csuklós változat képét is felraktam.
Kisgyerekként imádtam a csuklós elejébe utazni, mert akkor azt hihettem, hogy én vezetem .... :)

Villamosból meg a legrégebbi emlékem a 60'-as években a 13-as villamos az Örs vezér téren.
Az meg ha jól tudom, valamikor 2000 - 2001-ben szűnt meg ... :(

villamos13.jpg
------------------------
Megtekintve 645 alkalommal.



Most így nagy hirtelen nem találtam régebbi képet, de emlékszem még, hogy azokon is volt olyan rács a két villamoskocsi között, mint a csuklós buszon, amit pár napja beraktam.
De a képen látható újságost biztos, hogy soha sem fogom elfelejteni.
Hosszú éveken keresztül mindig ott vettem meg a havonta megjelenő Rádiótechnika újságokat. :)
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.17. 00:24  Hozzászólás
  •   18696   


 
Ha már belekezdtünk az időutazásba - igaz, össze-vissza ugrálva - megint egy elég régi busz, a harcsabusz! (MÁVAG N26/38).
Ragadozó, ezen a fajta buszon már nem nagyon utazhattunk, mert bár a háború után még járt belőlük pár - még sínautóbuszként is, mert nem volt gumiabroncs - de aztán kivonták őket a forgalomból.

Harcsa busz.jpg
------------------------
Megtekintve 655 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.16. 00:18  Hozzászólás
  •   18695   


 
Ha valaki ismeri Békásmegyert, akkor azért azt hiszem - ha nem elég öreg, vagy akkor nem arra lakott - meglepődik e kép láttán. Ez a kép 1966 - ban készült. Aki nem ismerős erre, az a google map segítségével konstatálhatja miért írtam a fentieket!

Békásmegyer 1966.jpg
------------------------
Megtekintve 675 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.15. 00:41  Hozzászólás
  •   18694   


 
Időutazás:

Ferencz József gyalogsági laktanya, valaha volt épülete (1898). A Népligettel szemben, ahol most a buszpályaudvar van, a mellett, a volt Zalka Máté Katonai Műszaki Főiskola, korábban Egyesített Tiszti Iskola épülete. Nagy sietve felrobbantották, no nem háborús időben, hanem olyan ingatlan biznisz időben. Besülhetett az üzlet, mert ma gazzal benőve rohad az egész terület. Ez van.

Ferenc József gyalogsági laktanya.jpg
------------------------
Megtekintve 701 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.14. 00:17  Hozzászólás
  •   18693   


 
És menjünk vissza a Hűvösvölgybe, az 56-os villamossal. Ez már csak a második nagy háború után járt arra, előtte a számozása 81-es volt.

56-os villamos Hűvösvölgy.jpg
------------------------
Megtekintve 718 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.13. 00:14  Hozzászólás
  •   18692   


 
A klasszikus 20-as autóbusz

20-as autóbuszok 1958 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 744 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.11. 23:00  Hozzászólás  Válasz Spoli (18687) hsz.-re     Olvasás  
  •   18691   


 
Kettes villamos alagút, hatvanas évek árvize..

Árvíz kettes alagút 6a-as évek.jpg
------------------------
Megtekintve 767 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.11. 22:58  Hozzászólás  Válasz hozzaszolo (18689) hsz.-re     Olvasás  
  •   18690   


 
A malackák.. :lol: :lol: :lol:
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég