Fák, bokrok, virágok, és ami közöttük van! Terra Lotto Jackpot:
1600 terra    
  2018.11.29. 23:22  Hozzászólás
  •   18717   


---
 
Ez is olyasmi, ami nem lesz már! Kis földalatti a föld felett, az Állatkertnél.

Állatkert fvv megálló.jpg
------------------------
Megtekintve 13301 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.28. 23:34  Hozzászólás
  •   18716   


---
 
Pest ill. Budapest első Nemzeti Színháza. A sarkon lévő épülettől bal kéz felé, az az oszlopokkal díszített épület.
Statikai okokból bontották le, majd költözött innen a Nemzeti Színház a mai Blaha Lujza téren volt épületbe. Ez utóbbi volt a legendás "Hétra ma várom a Nemzetinél, ott ahol a hatos megáll..! helyszíne, a képen lévő az elődje.

A legelső Nemzeti Színház Pesten.jpg
------------------------
Megtekintve 13350 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.28. 23:30  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18714) hsz.-re     Olvasás  
  •   18715   


---
 
Köszönöm szépen Ragadozó!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)




  2018.11.28. 00:27  Hozzászólás
  •   18713   


---
 
Megtelt a fórum csatolmányainak fenntartott terület.

Ma ezt üzente!

Majd lesz később, most csak Sziasztok van!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.27. 00:05  Hozzászólás
  •   18712   


---
 
Ez a kép Klösz György felvétele. A kép a Walser Ferenc gépgyárban készült, ami a Váci úton volt. Az ipartörténet ezt jegyezte fel róla:
-Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt, ezelőtt Walser Ferencz, Budapest Külső Váczi út 45. 1858-ban alakult. 1870-ben a Rottenbiller utca 66 alá költözött. 1893-ban részvénytársasággá alakult Walser Ferencz-féle Első Magyar Gép-, Tűzoltószergyár, Harang-, Ércöntöde Rt. néven. 1894-ben költözött a Külső Váczi útra. 1896-tól használta a Budapesti Szivattyú- és Gépgyár Rt. ezelőtt Walser Ferencz nevet. 1904-től a gyár veszteségesen működött majd 1918 nyarán meg is szűnt.

De 1895 - ben még ilyen ivókút féle csodát gyártottak ott! Ez nagyon igényes kivitelű munka, és ismerve a technológiákat, csak a kalapot lehet emelni!

1900 Walser Ferenc gépgyár Vávci út Klösz.jpg
------------------------
Megtekintve 13457 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.26. 00:12  Hozzászólás
  •   18711   


---
 
Ez a kép 1877-ben készült! A Fővám ház előtt a Duna parton csónakázó egyesület működött. A Szabadság hídtól Buda felől nézve jobb kéz felé. Prsze akkor még a Ferenz József híd - a Szabadság híd elődje - sem volt meg, mert az a híd 1896-ban lett meg!

1877_Fovam_rakpart_csonakazo_egyesulet.jpg
------------------------
Megtekintve 20965 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.26. 00:08  Hozzászólás  Válasz délkelet (18709) hsz.-re     Olvasás  
  •   18710   


---
 
Most magamban magamon vihogok, hogy meglehet, nekem a kétpengős meccs is öt pengőbe kerülne, mert hát ki kéne várni azt az egyet is! :lol: :lol:
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)




  2018.11.24. 23:22  Hozzászólás
  •   18708   


---
 
No, hogy ne csak technológia legyen, de az időutazás megmaradjon, ez alábbi egy 1927 ből való lényeges hatósági kiírás egy garniszállóban! Tényszerű, és szakszerű, a korabeli rendőrkapitány adta ki! :lol:

1927. A kéjelgés ára plusz szobadíj..jpg
------------------------
Megtekintve 21015 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.24. 00:39  Hozzászólás
  •   18707   


---
 
31-es utoljára a Borároson 1973 október 10.jpg
------------------------
Megtekintve 21023 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.22. 23:58  Hozzászólás
  •   18706   


---
 
Ez egy kissé becsapós kép, mert ne lepődjön meg senki, de ez "villamos". A lóvasút már nincs, a villamos vezeték még csak kevés időkből az 50-es vilamps vonalán járt ez a járat, ez a kép azon készült! Kb. Pestlőrinc magassága.

50-es villamos Mukival.jpg
------------------------
Megtekintve 21033 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.22. 23:53  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18704) hsz.-re     Olvasás  
  •   18705   


---
 
Szervusz Ragadozó!

A két képed igen ötletesen jellemzi az ember napjait időnként! Jót mosolyogtam, bár valószínű a te mosolyod kissé fanyar lehetett este!

Wogi most a lakóhelyétől távolabb dolgozik, az én kb. 10 nappal ezelőtti információim szerint jól van, és hát ha befejezi akkor újra lesz a topikon. Az a helyzet, hogy feléjük a távolságok mások, mint minálunk, és hát 1000-nél is több kilométerről, ahova a mostani melója köti, nem áll módjában esténként hazamenni. Így amíg ez a melója tart - tán még két hét, nem tudom pontosan - addig nincs internet elérési lehetősége.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.22. 11:26  Hozzászólás
  •   18704   
Avatar

rendszer admin
 
Ha már technika, és közlekedés, akkor egy furcsa hasonlat ... :)

A bal oldali kép, ahogy tegnap reggel elterveztem a napom! :)
A jobb oldali kép, ahova már délbe eljutottam ... :(

mainapom.jpg
------------------------
Megtekintve 21094 alkalommal.




Amúgy hol van wogboy?
Lassan egy hónapja, hogy nem írt semmit ...
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.21. 23:09  Hozzászólás
  •   18703   


---
 
Természetesen tudom, hogy a technika és a technikával szemben támasztott követelmények teljesen mások, mint 50 éve, a forgalom is, és egyáltalán, minden más, de én nem tehetek róla, hogy nekem ezek a régi villamosok a VILLAMOSOK!

31-es a Közvágóhídon NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21082 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.20. 22:57  Hozzászólás
  •   18702   


---
 
Most egy nagyobbat ugrunk vissza. 150 évet. Ez a kép 1868 ban készült, és a Déli pályaudvar látható rajta, a mai Márvány utcai felüljáró felől!

Déli pu 1868 kicsit jobb.jpg
------------------------
Megtekintve 21103 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.19. 23:16  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18700) hsz.-re     Olvasás  
  •   18701   


---
 
Ez való igaz, ezt több forrás megerősíti, így volt!
Rövid, de kalandos léte során legendássá vált!
Köszönjünk el tőle egy képpel, ami a Kőbánya hizlalónál készült, a 70-es évek végén...

13 - as villamos Kőbányán.jpg
------------------------
Megtekintve 21125 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.19. 07:59  Hozzászólás  Válasz Spoli (18699) hsz.-re     Olvasás  
  •   18700   
Avatar

rendszer admin
 
Még egy kis pletyka a 13-as villamosról:
Valahol azt hallottam, hogy eredetileg a "beszkárt" sehol nem indított járatott 13-as számmal babonából, és a babonás szerencsétlenségtől tartva.
Úgy gondolták, hogy a 13-as jelzésű járatra majd az emberek sem fognak felszállni babonából.
A II. világháború után viszont megváltozhatott a vezetőség összetétele kevésbé babonásokra.
Mert a régebben azon az útvonalon járó 86/A jelzésű autóbusz az újra indításkor már megkapta a 13-as számot.
Aztán, amikor 1955 környékén az útvonalat villamosították, a buszt kiváltó villamos is megkapta a 13-as jelzést, mivel az eredetileg még mindig szabad volt. :)
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.18. 23:59  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás  
  •   18699   


---
 
13 - ból én most hirtelen egy kicsit későbbit találtam, ez már a 70-es éveből lehet! Az Örs vezér tér már szerintem metrósnak tűnik rajta. Hátul a Füredi úti lakótelep, bár Sugár nem látszik, Ikeának naná, hogy se híre, se hamva. Naná.

13 as villamos Örs v tér 1985 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21137 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.18. 00:30  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18697) hsz.-re     Olvasás  
  •   18698   


---
 
Valóban, legendás járat volt a 13-as!

A megszüntetésének az égvilágon semmi értelme nem volt. Most a 3 jelzésű villamos megy a Határ úttól a vonalon.
Képet holnap keresek egyet az Éles sarokról, az is legendás helye volt a 13-asnak!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.17. 06:42  Hozzászólás  Válasz Spoli (18696) hsz.-re     Olvasás  
  •   18697   
Avatar

rendszer admin
 
Ilyen busszal már én sem utaztam, nem is láttam forgalomban. :)
Az a fajta busz volt a legrégebbi emlékem, amelyikről a csuklós változat képét is felraktam.
Kisgyerekként imádtam a csuklós elejébe utazni, mert akkor azt hihettem, hogy én vezetem .... :)

Villamosból meg a legrégebbi emlékem a 60'-as években a 13-as villamos az Örs vezér téren.
Az meg ha jól tudom, valamikor 2000 - 2001-ben szűnt meg ... :(

villamos13.jpg
------------------------
Megtekintve 21174 alkalommal.



Most így nagy hirtelen nem találtam régebbi képet, de emlékszem még, hogy azokon is volt olyan rács a két villamoskocsi között, mint a csuklós buszon, amit pár napja beraktam.
De a képen látható újságost biztos, hogy soha sem fogom elfelejteni.
Hosszú éveken keresztül mindig ott vettem meg a havonta megjelenő Rádiótechnika újságokat. :)
 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.16. 23:24  Hozzászólás
  •   18696   


---
 
Ha már belekezdtünk az időutazásba - igaz, össze-vissza ugrálva - megint egy elég régi busz, a harcsabusz! (MÁVAG N26/38).
Ragadozó, ezen a fajta buszon már nem nagyon utazhattunk, mert bár a háború után még járt belőlük pár - még sínautóbuszként is, mert nem volt gumiabroncs - de aztán kivonták őket a forgalomból.

Harcsa busz.jpg
------------------------
Megtekintve 21190 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.15. 23:18  Hozzászólás
  •   18695   


---
 
Ha valaki ismeri Békásmegyert, akkor azért azt hiszem - ha nem elég öreg, vagy akkor nem arra lakott - meglepődik e kép láttán. Ez a kép 1966 - ban készült. Aki nem ismerős erre, az a google map segítségével konstatálhatja miért írtam a fentieket!

Békásmegyer 1966.jpg
------------------------
Megtekintve 21207 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.14. 23:41  Hozzászólás
  •   18694   


---
 
Időutazás:

Ferencz József gyalogsági laktanya, valaha volt épülete (1898). A Népligettel szemben, ahol most a buszpályaudvar van, a mellett, a volt Zalka Máté Katonai Műszaki Főiskola, korábban Egyesített Tiszti Iskola épülete. Nagy sietve felrobbantották, no nem háborús időben, hanem olyan ingatlan biznisz időben. Besülhetett az üzlet, mert ma gazzal benőve rohad az egész terület. Ez van.

Ferenc József gyalogsági laktanya.jpg
------------------------
Megtekintve 21171 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.13. 23:17  Hozzászólás
  •   18693   


---
 
És menjünk vissza a Hűvösvölgybe, az 56-os villamossal. Ez már csak a második nagy háború után járt arra, előtte a számozása 81-es volt.

56-os villamos Hűvösvölgy.jpg
------------------------
Megtekintve 21172 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.12. 23:14  Hozzászólás
  •   18692   


---
 
A klasszikus 20-as autóbusz

20-as autóbuszok 1958 NZSL.jpg
------------------------
Megtekintve 21177 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.11. 22:00  Hozzászólás  Válasz Spoli (18687) hsz.-re     Olvasás  
  •   18691   


---
 
Kettes villamos alagút, hatvanas évek árvize..

Árvíz kettes alagút 6a-as évek.jpg
------------------------
Megtekintve 21214 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)






  2018.11.10. 22:47  Hozzászólás
  •   18687   


---
 
Volt már Hűvösvölgy 1900-ból! Most nézzük meg 1970-ből. A helyek állandóak, csak az idő múlik. Ha ránézel a két képre, a különbségként nem az jut az ember eszébe, hogy a két kép közben volt 2 világ és két polgárháború..

Hűvösvölgy 1970.jpg
------------------------
Megtekintve 21142 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.09. 23:13  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18685) hsz.-re     Olvasás  
  •   18686   


---
 
Bizony jogos! Valamikor 1955-ben állították forgalomba őket, és talán - főképp a MÁVAUT-nál - a 60-as évek végéig még forgalomban is voltak. Az első csuklós buszok talán 1960-ban jelentek meg. Egy pótkocsiról, ami a MÁVAUTNÁL volt, még képem is van! :)

Pótkocsi 406_mavaut.jpg
------------------------
Megtekintve 21149 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.08. 23:07  Hozzászólás
  •   18685   
Avatar

rendszer admin
 
Én még gyerek koromban utaztam ilyen busszal is! :)

oldcsuklos.jpg
------------------------
Megtekintve 21227 alkalommal.

 
- A mai nap az a holnap, amin tegnap annyit aggódtál! -


  2018.11.08. 23:01  Hozzászólás
  •   18684   


---
 
Maradjunk még az időutazásnál kicsit.. Ez is Hűvösvölgy. A buszvégállomás, és a régen híres nevezetes Balázs vendéglő.. (elherdálva, ma már poros nyoma sincs... :angry-banghead: )

Hűvösvölgy buszvégállo,ás és Balázs vendéglő 1959.jpg
------------------------
Megtekintve 21216 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.07. 23:23  Hozzászólás
  •   18683   


---
 
De ma még csak az időben utazunk.. Ismét "belebotlottam", a villamos végállomás Hűvösvölgyben, 1899-ben...

Hűvösvölgyi végállomás 1899.jpg
------------------------
Megtekintve 21211 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.06. 23:34  Hozzászólás
  •   18682   


---
 
Budapest Pesterzsébet vasútállomás 1910 (Holnap elutazunk valahova, vagy mégse? Meglátom.)

Erzsébet vasútállomás 1910.jpg
------------------------
Megtekintve 21257 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.06. 01:36  Hozzászólás
  •   18681   


---
 
Van ebben a cikkben egy video! Érdemes meghallgatni! Komolyan!

A cikkben a videot meghallgatni!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.04. 23:03  Hozzászólás
  •   18680   


---
 
Ez kétszer ment volna, ezt kivettem.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.04. 23:03  Hozzászólás
  •   18679   


---
 
No, szóval a nagyon dolgos embereknek pár jótanács.. :lol:

Duma angol de jó Lukács Laci.jpg
------------------------
Megtekintve 21234 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.04. 00:50  Hozzászólás
  •   18678   


---
 
Ez ugyanő, csak másfelé kószált a hotel előtt..

Gólya a Hotelnál 2016 aug 24.jpg
------------------------
Megtekintve 21192 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.02. 23:18  Hozzászólás
  •   18677   


---
 
Ez a madár viszont elég ritka egy budapesti szálloda lépcsőjén. Bár nagy utazó, de megszállni nem szokott, legfeljebb elszállni, azaz elrepülni. Aztán ő is elrepült, Szerencsére nem volt beteg, vagy nem tűnt annak, csupán eltévedt talán.

Gólya Hotel Hélia 2016 augusztus 24.jpg
------------------------
Megtekintve 21180 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.01. 22:33  Hozzászólás
  •   18676   


---
 
Ebből a jószágból viszont elég sok van a városban. Pedig ebből a kevesebb jobb lenne...


Dolmányos varjú.jpg
------------------------
Megtekintve 21125 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.01. 22:29  Hozzászólás  Válasz hozzaszolo (18673) hsz.-re     Olvasás  
  •   18675   


---
 
És valóban, ahogy a lovak élettere beszűkül, beszűkül a kuvaszoké is, és a verebeké is. Kiszorulnak a városokból, majd lassan a falvakból is. Ez nagy kár, de mit tudok ellene tenni.. :(
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.01. 22:27  Hozzászólás  Válasz hozzaszolo (18673) hsz.-re     Olvasás  
  •   18674   


---
 
Ennek az embernek - aki Tüzépes, és fuvarozó - az apja is az volt, és ő továbbvitte az apja üzletét, és az apja eszközeit. Lovaskocsival megy, általában két lóval, de megesik, hogy a harmadik ló a kocsi mögé kötve ballag utánuk. Itt a környéken a neve legenda, az apját szinte mindenki ismerte, ő volt az egyetlen szén és egyéb tüzelőszállító, és építőanyag forgalmazó. A fia - tiszteletem érte - vitte tovább a hagyományt. 40 éve még én is az apjától húztam haza a kiskocsin az oltott meszet.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.11.01. 20:29  Hozzászólás  Válasz Spoli (18672) hsz.-re     Olvasás  
  •   18673   


---
 
Miskolcon Görömbölyön lakom, ami úgy 60-70 éve még önálló falu volt, amelyet időközben lenyelt a város. Állítólag nem is olyan régen itt volt a legtöbb ló Miskolcon. Mára még mutatóba is ritkán látni lovas kocsit. Lovas iskola három is van a környéken, de ott nem ezek a hidegvérű, nehéz testű lovak vannak. A lovak hiányának van egy olyan következménye is, hogy már veréb is alig van.
 


  2018.10.31. 23:01  Hozzászólás
  •   18672   


---
 
Ilyen is van a mi utcánkban ám..

Lópaci Kelep str.JPG
------------------------
Megtekintve 20985 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.10.31. 22:58  Hozzászólás  Válasz hozzaszolo (18670) hsz.-re     Olvasás  
  •   18671   


---
 
Hát bennem is, és még azt sem tudom, hogy a csodába lehetett ezt ott felépíteni.
Egy dolog tény, létezik. A második képen a kép felső részén mintha egy helikopter rotorjának egy lapátját látnám. De amúgy halvány fogalmam sincs arról, hogy ezt a tornyot miként lehet megközelíteni!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.10.31. 10:26  Hozzászólás  Válasz Spoli (18669) hsz.-re     Olvasás  
  •   18670   


---
 
DE hogy a búbánatba mennek fel oda akik üzemeltetik? Meg úgy általában felmerül egy rakás kérdés az ott tartózkodással kapcsolatban.
 


  2018.10.30. 23:16  Hozzászólás
  •   18669   


---
 
Ugyanez a világító torony egy másik nézetből:

Bringrangviti 2.jpg
------------------------
Megtekintve 20823 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.10.29. 23:21  Hozzászólás
  •   18668   


---
 
Izland, Brigrangiti világítótorony. (Erre nem jártam, nem saját, vagy családi kép, egy képes oldalról van, szerzője nem közölt)

Izland Bridrangiti lighthouse was built 1934.jpg
------------------------
Megtekintve 20811 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2018.10.29. 23:17  Hozzászólás  Válasz Ragadozo (18666) hsz.-re     Olvasás  
  •   18667   


---
 
Igen, így van. És ez nem jó, nagyon nem jó. A Ráckeve - Soroksár Dunaágba már tán több hónapja szivattyúval kell a vizet beemelni, mert a nagy Duna szintje jóval alacsonyabb.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


ElőzőKövetkező

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég