Bár sokan nem ajánlják a kínai motorokat (ilyen a fuxtec, mtd, hecht, güde, riwall, stb márkák gépein van főleg), de nyilván használhatóak. A másik a gép egyéb részeinek összeszerelési minősége. Egy márkásabb gép általában jobb anyagokból van összerakva, de ez sem törvényszerű. A kínai motorokhoz is minden bizonnyal van alkatrész, én abból indultam ki, hogy B&S motor elég népszerű, ezért könnyű hozzá alkatrészt találni. Habár nem ipari kategória, de 500-1000 nm-re megfelelőek ezek a 450-es motorok.
Én fuxit pl azért nem vettem, mert most nincs raktáron, kínai motor van rajta, bár fuxi úr árul alkatrészt is, és bőven egy tízessel drágább volt, mint amennyit szántam volna rá. A műanyag kasznis gépet meg nem akartam megvenni.
Ha hosszú távon akarod használni a gépet, akkor a lényeg az, hogy normálisan karbantartsd. Az olajat az első 5 óra használat után le kell cserélni, utána én évenként szoktam, de ez használattól függ. A légszűrőt is érdemes legalább évente cserélni, ez általában nem drága. Az olajszintet érdemes ellenőrizni gyakran, ennek általában maxon kell lennie, illetve a légszűrőt is érdemes pár használat után megtisztítani, cserélni ezt is évente szoktam. A szivacs légszűrőt ki kell mosni mosogatószerrel és utána motorolajjal kissé beolajozni, a papírszűrőt pedig én ki szoktam csapkodni, esetleg ha van kompresszor, azzal kifújni belőle a koszt. A gyertyát is érdemes néha ellenőrizni, ha szükséges megtisztítani vagy cserélni.
A kasznit is érdemes megtisztítani minden használat után, és korábban leírtam már, miért nem ajánlom a spaklival való kapargatást. Így hamarabb rozsdásodik és rohad, mivel könnyen megsértheted a fényezést. Én azt ajánlom, hogy rögtön fűnyírás után, amikor még friss a rátapadt fűréteg, akkor bakra, vagy valami emelvényre fel kell rakni a gépet és kefével, ronggyal leszedni ezt a réteget az oldaláról. Ha hagyjuk megkeményedni, utána csak a spakli marad. A legjobb módszer magasnyomásúval vagy sima slaggal leveretni róla.
Ha így használod, akkor szerintem egy kínai motor is bírja 10 évig kiskerti viszonylatban, ha pedig megadja magát, de a kaszni jó állapotban van, akkor 60-70 körül lehet rá venni egy Honda motort, ami pedig ilyen mértékű használat mellett ezer évig bírja.
Nekem pont ez volt most a nagy szívfájdalmam, hogy volt egy Honda motoros fűnyíróm, de ezt 10 évig nem én használtam, hanem egy cégnél volt, ahol sokan használták karbantartás nélkül. A motor is megadta most magát, mert én hiába vigyáztam rá az elmúlt öt évben, előtte annyira tönkretették, hogy nem tudtam vele mit kezdeni. De a kasznira meg nem vigyáztam, hagytam mindig rászáradni a füvet, és amikor a penge már belevert az oldalába, akkor spaklival, vésővel kellett róla levakarni. És az utolsó ilyen tisztításnál a kaszni egy nagyobb terelőlemeze is leesett, mert szép lassan szétrohadt. Ha vigyáztam volna rá, akkor most 65ért vettem volna egy 5,5 lóerős Honda GCV160-as motort, amit csak én használnék, és így szerintem úgy életem végéig jó is lenne. Bár remélem addig még sok idő van
. A B&S motorokról azt mondják, hogy igénytelen, de közel sem bírja olyan sokáig, mint a Honda.