Fák, bokrok, virágok, és ami közöttük van! Terra Lotto Jackpot:
1600 terra    
  2015.08.23. 22:39  Hozzászólás  Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás  
  •   1028   
Avatar

---
 
Hálás vagyok ezekért az infokért és köszönetképpen ugyan ez a templom, 2014-ből mikor erre jártam.
.


DSCF0812.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0809.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0804.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0802.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0799.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0798.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0796.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0795.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

DSCF0794.JPG
------------------------
Megtekintve 14530 alkalommal.

 


  2015.08.23. 22:26  Hozzászólás  Válasz pipi32 (1017) hsz.-re     Olvasás  
  •   1027   
Avatar

---
 
Valóban mesés város. Éltél ott vagy csupán egy utad képei? Milyen emlékeid fűződnek oda? :)
 


  2015.08.23. 22:20  Hozzászólás
  •   1026   


---
 
Tom, és Hungarosiculo, és kedves látogatók, mindenkinek a szokásos jókívánságom. Hátha ma aludni is tudok. Remélem.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 22:18  Hozzászólás  Válasz Spoli (1023) hsz.-re     Olvasás  
  •   1025   


---
 
Nos, ha már a XIX.-ik század. Kevesen ismernének rá a ma is álló Belvárosi Plébániatemplomra, pedig ez a templom az. Mellette, mögötte a régi és igazi belváros, ami 1865-ben a Belváros volt. Eltűnt, lebontották, hogy "helyet csináljanak" az Erzsébet hídnak. Az első Erzsébet hídnak, ami függőhíd volt ugyan, de nem kábelhíd, hanem lánchíd. A templom ma is áll, mellette szemben jobb oldalon az Ersuébet híd van, minden más körülötte eltűnt, csak a bal oldali épület maradt meg. Később - kiegyezés után - a templom előtt volt az Eskü domb, majd Eskü tér, ami ma - többé-kevésbé - a Március 15-e tér. A második képet még mindig nincs Erszébet híd, de már a kiegyezés utáni templom, és környezete látható.

Belvárosi plébániatemplom 1865.jpg
------------------------
Megtekintve 14496 alkalommal.



belvarosi_plebania_templom.jpg
------------------------
Megtekintve 14496 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:33  Hozzászólás  Válasz Spoli (1023) hsz.-re     Olvasás  
  •   1024   


---
 
No, bis abend, ahogy a művelt japán mondja, ha franciához szól... :-D
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:31  Hozzászólás  Válasz Spoli (1022) hsz.-re     Olvasás  
  •   1023   


---
 
Last but not least... Ki ismerne rá a Városligetre??? Mert én nem ismertem rá. Klösz György képen az akkori Aréna nevű színjátszó hely áll, amely kb. a mai Dózsa György út, és az Ajtósi Dűrer sor kereszteződésétől kicsit a liget felé volt. Színházi előadások, és minden más előadás volt benne, néha cirkuszi is.. A kép szintén az 1890-es években készült. Akkor még Dózsa György nem volt akkora Gyuri, a mai Dózsa György út neve Aréna út volt a második nagy háború végéig..

Aréna Klösz György képe Városliget...jpg
------------------------
Megtekintve 14426 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:24  Hozzászólás  Válasz Spoli (1021) hsz.-re     Olvasás  
  •   1022   


---
 
Az már csak furcsaság ma, hogy az urak szigorúan öltönyben, van aki nyakkendővel - és teljes úri öltözetben vállalták a csónakásást.. Ja kérem, vizesnek lenni lehet, de slendriánnak lenni, na azt nem! Kérem: ez 1877
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:22  Hozzászólás  Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás  
  •   1021   


---
 
1877-ban a Fővám ház előtt - a későbbi Marx Károly Közgazdaságtudomyányi egyetem, ma a pesti rakpart eleje, a lehajtó után - még csónakházaké, és a vizisporté volt a terep! Na kérem, akkor azért a Duna közelebb állt a Strauss komponálta "Kék Dunához.."...

1877_Fovam_rakpart_csonakazo_egyesulet.jpg
------------------------
Megtekintve 14384 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:18  Hozzászólás  Válasz Spoli (1019) hsz.-re     Olvasás  
  •   1020   


---
 
Na mopst persze így joggal szólt a nóta, hogy ""havi kétszáz fixxel az ember könnyen viccel..".. 20-25 pengőből kijött hetennte egy teljes éji hacacáré.. ;)
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:15  Hozzászólás  Válasz Spoli (1018) hsz.-re     Olvasás  
  •   1019   


---
 
Ezt a képet kérem szépen nem moderálandónak tekinteni, mert ez a kép történelem. Ez egy 1927-beli nyilvános, publikus dokumentum, afféle szogáltatás, és ártájákoztató:

1927. A kéjelgés ára plusz szobadíj..jpg
------------------------
Megtekintve 14354 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 16:09  Hozzászólás  Válasz Siculo (1003) hsz.-re     Olvasás  
  •   1018   


---
 
Hungarosiculo, ez a Józsefvárosi plébánia templom a Horváth Mihány tére. A kép kb. 1900 körül készülhetet. A Baross utcában - ami akkor már Baross utca volt, előtte kb. 5 évvel még Stáczió utca láthatod a villamos vágányokat. Ez a Főváros első igazi menetrendszerinti villamosa volt, az Egyetem tértől járt az Orczy térig, amit akkor még a temető útja keresztezett. Ne csodálkozz, hogy nincs felsővezeték, az a villamos akkor még alsóvezetékes villamos volt. A templom ma is áll, csupán jó Pázmány ÍPéter szobra költözött eléje a Ferencziek teréről.. (Apponyi térről).. A kép a legendás, és akkor és azóta is talán a legnagyobb, Klösz György felvétele.. Én hozzá foghatót csak Erdélyi Mór személyében és képeiben láttam..

Baross u L védő 1900 Klösz.jpg
------------------------
Megtekintve 14341 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)






  2015.08.23. 08:49  Hozzászólás
  •   1015   


---
 
Kép
Craco az egyik legismertebb elfeledett város. A középkorban még egyetemi központ volt, de aztán pár földrengés, földcsuszamlás és lakosság tömeges elvándorlása miatt a 20. századra teljesen elnéptelenedett.

Kép
Szicíliai Gangi község
 




  2015.08.23. 01:55  Hozzászólás  Válasz Spoli (1012) hsz.-re     Olvasás  
  •   1013   


---
 
A Luca Pagani ne tévesszen meg senkit, ős a fotós. Hát Hungarosiculo, ez csak skicc az autósportból. Lét és életforma. Mint kivénhedt huszárló a Radeczky marsra, úgy kapom fel a feje, és remegve tágulnak az orrcimpáim, amikor meghallom hogy felbőgnek a lovak, és együtt rezeg minden atomom a géppel. Pedig én csak egy vén hülye vagyok, aki épp csak a szélét, és a szelét érezhette meg ennek a világnak. Igaz, viszont jó 30 éve amikor csak lehet, megyek. No, aludj Spoli, talán sikerül!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 01:50  Hozzászólás  Válasz Spoli (1010) hsz.-re     Olvasás  
  •   1012   


---
 
A Scuola Piloti Henry Morrogh iskola korábbi tanítványa és versenyzője volt ez a fiatalember is, aki azóta Indycar világbajnok, Indy 500 nyertes, és Forma1 világbajnok volt, most a z Elektromos autók Forma1-ében versenyez. Mi optt nem talákozhattunk vele, akkor ő már az F1.ben járt, de sok nyomát találtuk neki. A nagy elődök az iskolában: Jacques Villeneuve

MintKisLacus.jpg
------------------------
Megtekintve 14170 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 01:41  Hozzászólás  Válasz Spoli (1010) hsz.-re     Olvasás  
  •   1011   


---
 
Megtapasztaltam én is ezt. Igaz, amatőrként, igaz csak kontrolláltan, de amikor ez volt, akkor már 40-50 között voltam. és nem monoposto autóban, csak bukóteresben. Mert hülye azért nem vagyok. A fiatalok tönkreveztek, kanyaronként 3 tizeddel jobbak a reflexeik, utcahosszal vertek. De én elsősorban magammal versenyeztem, magamnál akartam körről körre jobb lenni. Ez azért összejött. Jó kaland volt. És részben visszahozó kaland. Márciusban zúztam össze a fejem - koponyalapi törés, agyzúzódás, stb.. - életben maradtam, elkezdtem felgyógyulni, munka, munka - mármint sport. Szeptemberben egy orvos barátom, aki versenyezgetett a Hungaroringen a kezembe nyomot egy sisakot, mutatta az autót, amibe beleüljek, és azt mondta: "Indulj, és kész! Én tudom mit beszélek, te meg tudd, mit csinálsz!". Felvettem a sisakot, beültem, beszíjaztak, és annyi mondtak: "go, go...". Aznap 10 körre voltam jó. Haza úgy mentem, hogy meggyógyultam. Mindent teljesen jól csináltam, és a mai napig nem emlékszem miként, és hogyan. A totális koncentráció, a gép, és az út mindig csak a következő pillanatot figyelte, ami megvolt, eldobta.

Astra.jpg
------------------------
Megtekintve 14141 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 01:28  Hozzászólás  Válasz Spoli (1009) hsz.-re     Olvasás  
  •   1010   


---
 
És bizony van, amikor nem sikerül. Magioneban az egyik egyenes kb. 700 méter hosszú. Ha ott nyomják az 1600-as-t, ahogy a csövön kifér - és nyomni kell, mert ha nem nyomod, otthagynak - a végén a sebesség kb. 230 Km/ h. Ott veszel egy mély féktávot egy satufékkel, és le kell jönni 50 km/h-ra, mert abban a kanyarban 55-el már leesel az útról. No, hát ez megtörténik, mint látható a képen, a kocsi elég sáros - hálistennek nem tört - és fejvakarás és az instruktor elmagyarázza, hogy mi is volt a baj. Nem a sebesség, nem. Hanem az, hogy a versenyzőnek az esze a fenekében kell legyen. Meg kell éreznie merre akar kitörni a gép, és az ellenkormányzással korrigálni.. Hát ez most nem ment... (Azért - nem panasz - de egy apa a pálya szélén állandóan be van szarva - sorry a szóhasználatért, nincs jobb - viszont tudnia kell, hogy a versenyzőnek amikor lecsukja a sisak ellenzőjét, már nem létezik más, csak a gép, a sáv, és az ellenfél...

Lackó4.jpg
------------------------
Megtekintve 14138 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 01:18  Hozzászólás  Válasz Spoli (1008) hsz.-re     Olvasás  
  •   1009   


---
 
Érezni a támadó elszántságát és dinamikáját, még a képen keresztül is. Egy elég jó kép elhúzásos technikával a versenyben lévő Jr. I. ről elhúzásos technikával.

Lackó3.jpg
------------------------
Megtekintve 14146 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.23. 01:14  Hozzászólás  Válasz Spoli (1007) hsz.-re     Olvasás  
  •   1008   


---
 
Aludni kéne, de nem megy. Valamiért - nem tudom az okát - nem megy. Ma Hungarosiculo eszembe jutatta az autós világt, a versenyautózást. Nem csak a F1-et, mert a versenyautózás nem csak az F1. Az autóverseny kőkemény test-test elleni küzdelem. Az autó a versenyző testkiterjesztése, és minden porcikájával használnia kell. Még a legifjabbaknak is. Spoli junior 1 éveken keresztül egyetlen Európában is elismert végzettséggel rendelkezett, az olasz formula Ford versenyeire való licenccel. Miután a magyar iskolai végzettségeket sokáig még nem ismerték el Európában.Az alábbi kép Umbriában készült, Magioneban, az Autodromo di Magione nevű versenypályán, Henry Morrogh versenyistállójában. Ez egy versenyen volt, a hátul lévő autóban ül Jr. I. és támad. Támadja az előtte lévőt, mert tudja, hogy gyorsabb, elszántabb, és fejben eldöntötte, hogy "leveszi". Mert szinte minden fejben dől el. Az egyenes végén a Formula Ford 1600 - ez az autó típusa, Van Diemen karosszériával, a végsebessége kb. 240 km/h. Jr. I. ennek az egyenesnek a végén feljött az előtte lévőre, kb. 200 km/h körül vett egy mály féktávot, és víz ide, víz oda, belül tartotta a kocsit az ideális íven, egész pici ellekormányzással. Így a másiknak nem volt esélye a gyorsabb ívre menni, és a kanyar utáni kigyorsításnál megelőzte. A kanyarban kb. 80 Km/h a sebesség, és a két gyerek között kb. 3-5 centiméter hézag volt. Ez test test elleni harc, nem vitás.

előzés.jpg
------------------------
Megtekintve 14100 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 22:15  Hozzászólás  Válasz Siculo (1003) hsz.-re     Olvasás  
  •   1007   


---
 
Most szépen végignézem ennek a városnak a képeit, aztán lépek!
Tomnak eredményes hasznos de pihenős napot kívánok, neki ma vasárnap van már, Hungarosiculo, neked kellemes estét, a látogatóknak jó pihenést!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 22:10  Hozzászólás  Válasz Siculo (1002) hsz.-re     Olvasás  
  •   1006   


---
 
Ezen a három képen a valódi rajt három pillanatát látod. Az első képen még mindenki áll, mert elől fenn a hat lámpából kettő még piros. Az előző kép azért tudható, hogy felvezető kör, mert a lámpák zölden égnek. Az éles rajtnál a piros lámpák sorra kihunynak, és amikor az utolsó is kihunyt, akkor lehet indulni. A második képen ennek a pillanatát láthatod. Látható, hogy az eredetileg harmadik helyről induló kocsi kitűnő rajtot vett, és már betört az első kettő közé. (Ez persze még itt csak részleges siker, sikernek akkor válik teljessé, ha az első kanyar után is tudja tartani a pozícióját, és nem esik le az aszfaltról. A harmadik képen már padlógázzal, jóval 110-150 km/h sebességgel zúdulnak a gépek, ezek az autók 2-3 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/h sebességre. Mindenki igyekszik előzni, jó pozíciót fogni, és olyan helyre kerülni, ahol a célegyenes utáni kanyarban, ami egy 180 fokos visszafordító, a számára tökéletes íven tudjon maradni, ne csússzon ki, ne essen le az útról. A célegyenes végén az első kanyar előtti féktáv kezdeténél legalább 250 km/h már a sebességük, akkor kell satufékkel mély féktávot venni, az úton maradni, befordulni, és a helyet tartani, vagy előzni.

DSCN3975.JPG
------------------------
Megtekintve 14050 alkalommal.



DSCN3976.JPG
------------------------
Megtekintve 14050 alkalommal.



DSCN3977.JPG
------------------------
Megtekintve 14050 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 21:41  Hozzászólás  Válasz Siculo (1002) hsz.-re     Olvasás  
  •   1005   


---
 
Még az előző képhez annyit, hogy a fekete autó az arany betűkkel, az egy Lotus nevű csapat, a zöld autós csapat sajnos azóta megszűnt, a költségeket nem bírták, a neve Caterham volt, a Piros pedig egy Ferrari, akkor még Fernandó Alonsó ült benne. Az alábbi kép ugyan az úgynevezett GP2 mezőny - ezek is nagyon komoly autók, 4 literes 8 hengeres kb 6000 lóerős motorral - a valaha volt Formula 3000 helyébe lépett sorozat. Többnyire innen - ebből a versenysorozatból - kerülnek ki a fiatal F1-es pilóták, úgy nevezik, hogy a Formula 1 előszobája. Nagyon kemény, és jó versenyeik vannak, az idei is az volt. A képen a felvezető körre indulnak el, szépen sorban, a rajtnál mindenki előre, pedal to the metal...

DSCN6251.JPG
------------------------
Megtekintve 13963 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 21:30  Hozzászólás  Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás  
  •   1004   


---
 
Igen Hungarosiculo, ez a verseny, azaz a futam rajtprocedúrájának a kb. végefekl van. A csapatok autói felállnak a rajtrácsra, ki-mindenki abba a pozícióba, ahanyadik lett az időmérő edzésen, a szerelők nyüzsögnek, még sok dolguk van ilyenkor, apró, de fontos dolog, őket látod a körülállókként, felkészítik még az utolsó simításokkal a kocsikat a rajtra. Először elindul a mezőny, a felvezető körre, mennek egy kőrt, és újra beállnak a rajtrácsra, de akkor már senki más, és semmi más nem lehet ott, csak a versenyautók. Aztán kialszik a pirios lámpák sora, és felüvölt a 20000 lóerő, és kizúdul a ménes a karámból.
Keresek egy képet, ahol már felsorakoztak a rajzhoz, és csak a start jelet várják!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 19:09  Hozzászólás
  •   1003   
Avatar

---
 
Modica......

A város UNESCO világörökség


Sicily 4 3 244.jpg
utcarászlet
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 251.jpg
diadalív a 15. századból
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 225.jpg
A Szent Péter székesegyház Modica
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 161.jpg
Utcakép
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 107.jpg
Szent György ereklyetartója
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 088.jpg
A főoltár
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 076.jpg
Cattedrale di San Giorgio (Szent György katedrális)
Megtekintve 13893 alkalommal.

Sicily 4 3 083.jpg
A Szent György katedrális
Megtekintve 13893 alkalommal.

 


  2015.08.22. 18:25  Hozzászólás  Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás  
  •   1002   
Avatar

---
 
Spoli,

Segíts, ezen a három képen mit kell látnom? Ebben a sportban nem vagyok otthon.

Amit ki tudok belőle venni:

3 csapat (zöld, feket, piros).
Mindenhol egy egy kocsi. Emberek állják körül. Csinálnak valamit a kocsival?
 


  2015.08.22. 12:20  Hozzászólás  Válasz Spoli (999) hsz.-re     Olvasás  
  •   1001   


---
 
És ez is ugyanígy lesz, ott is, mint mindenütt, miután lecsap a kockás zászló, és a lelátót vendégül látja a pálya aszfaltja.

DSCN2486.JPG
------------------------
Megtekintve 13875 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 12:15  Hozzászólás  Válasz délkelet (996) hsz.-re     Olvasás  
  •   1000   


---
 
Szervusz Délkelet! Nem hogy nem probléma, hanem kifejezetten örülünk neki!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 12:13  Hozzászólás  Válasz Siculo (997) hsz.-re     Olvasás  
  •   999   


---
 
Hungaroring...
Valamikor alig több, mint 70 éve az Ardennekben brutálisan erős motorok zaja verte fel az erdő csendjét. Most és holnap is ez fog történni, de mennyivel jobb ez a tegnapi-mai-holnapi motordübörgés, mint a több mint 70 évvel ezelőtti... Ezek a Mogyoródi völgy pár évvel ezelőtti képei, de hasonló, és szinte ugyenez lesz látható holnap az Ardennekben is...

DSCN2466.JPG
------------------------
Megtekintve 13788 alkalommal.



DSCN2467.JPG
------------------------
Megtekintve 13788 alkalommal.



DSCN2469.JPG
------------------------
Megtekintve 13788 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 12:04  Hozzászólás  Válasz Siculo (994) hsz.-re     Olvasás  
  •   998   


---
 
Tudod, Hungarosiculo, ez amit írsz, engem is szomorúvá tesz, mert személyesen is érint! Valamikor régen Nagyatád- Somogyszob, majd Somogyszob-Kaposvár átszállással jöttem haza a seregből szabadságra, eltávozásra, és a Barcs - Kaposvári vonattal mentem Somogyszobról Kaposvárra, hogy a pesti gyorsra átszálljak. Szerettem azt a vonatot, vissza mindig, de néha még oda is.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.22. 11:54  Hozzászólás  Válasz délkelet (996) hsz.-re     Olvasás  
  •   997   
Avatar

---
 
"küldök néhány képet is."
.
Ezt nagyon várjuk és bizonyára észrevetted, hogy az egész topik lényege, az otthon, a haza vagy épp az utazás képes megörökítése, saját képekkel és az élmények megosztása a fórumtársakkal kötetlen beszélgetés formájában....

Legyan az akár mezőhegyesi kirándulás, kiskutyák születése, szemét talicskázása a kertben, kerti bográcsgulyás főzése, vasúti hangulat, tavon ringó csónak, virágot látogató légy, Hungaroring... ki hol él, dolgozik, kirándul, utazik.....
 


  2015.08.22. 11:42  Hozzászólás  Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás  
  •   996   
Avatar

---
 
Érdemes a linkeket átböngészni, nem utolsósorban, ha az élet úgy hozza, Mezőhegyesre is ellátogatni! Különleges és szerintem nagyon szép település. Évszázados fák, gyönyörű ligetek és nagyon sok műemlék jellegű épület. Ha nem probléma, alkalomadtán küldök néhány képet is.
http://mamkft.hu/site/hotel-nonius/programajanlo/ 
http://www.menesbirtok.hu/index.php?lang=hu&menu=234&part=2 
 


  2015.08.22. 11:16  Hozzászólás  Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás  
  •   995   
Avatar

---
 
Spoli,

A Vértesben ez nem ritka (Gánton és Tatabányán is tudok magánlovardákat). Főleg külföldi turistákból élnek ezek.
 


  2015.08.22. 11:15  Hozzászólás  Válasz Spoli (988) hsz.-re     Olvasás  
  •   994   
Avatar

---
 
Gyerekkoromban ugyan ezt éreztem.... Barcs és Kaposvár között megszűnt a vasút... kissé más volt a kép. Épp vágány nem volt mellette. Talpfák voltak, nem talpbetonok. Korhadtak voltak, alattuk bogarak vertek tanyát, színesek, fürgék, szépek és változatosak. A köveket elborították a pionír növények. Ezek utat törtek, hogy majd, pár évtized és a természetes vegetáció visszahódítsa a vasutat... lepkék, méhek, korhadó talpfák, virágok, illat, nyári meleg, rozsdásodó sínek, a távoli dombok látványa, izzadság, rekkenő hőség, somogyi nyár próbálom valahogy leírni a képet, mert nem vittem magammal kamerát...
 


  2015.08.22. 09:35  Hozzászólás  Válasz Klenhaser (992) hsz.-re     Olvasás  
  •   993   
Avatar

---
 
"én nem leszek jelen ezen a fórumon."
.
Ez elfogadhatatlan, mert mindenkinek van helye és mindenkit szeretettel látunk!
 


  2015.08.21. 21:49  Hozzászólás
  •   991   


---
 
Szia Tom, és Hungarosiculo, szervusztok kedves látogatók!

Tom, sikeres, jóidős napot, Hungarosicilo, kellemes csavargós időt, a többieknek jó éjt!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 21:47  Hozzászólás  Válasz Spoli (988) hsz.-re     Olvasás  
  •   990   


---
 
Igen, a vasút, az egy csodavilág... A rendezőpályaudvarok világa pedig a legrejtélyesebb.

FSCN0543.JPG
------------------------
Megtekintve 13223 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 21:33  Hozzászólás  Válasz tgwh (987) hsz.-re     Olvasás  
  •   989   


---
 
Szervusz Tgwh!

Mifelénk nem jellemző a sport lótartás - Budapest és környéke - de ezek szerint van, ahol igen, és erről nem nagyon tudtam. Abban mindenképpen egyetértünk, hogy a lovaglás az nem az a sport, amit kevés pénzből meg lehet oldani. Sőt, kevés időből sem. A néhány ismerősöm - kevés - aki lovagol, vagy lovagolt, mind-mind azt mondta, hogy a lóval sokat kell törődnie, maga csutakolta, és akkor is kiment a lóhoz, amikor nem lovagolta. Az iskolai lovagláshoz én nem fűznék véleményt, mert minek?
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 21:29  Hozzászólás
  •   988   


---
 
Szeretem a vasutat, sokat csavargok, és a mozdonyokat fényképezem. Meg a vasúti pályát is, különösen akkor, ha a kép, amit meglátok, hoz egy asszociációt. Mint az alábbi kép. A kép a valaha Budapest-Zimony, ma Budapest - Kelebia vonal mellett készült, a hajdanvolt (1900 körüli) Fradi pálya mögött, amely az első pályája volt a Fradinak, befelé a Soroksári úton. A két vágány ami szalad, az a Ferencvárosi pályaudvar felé megy tovább, át a Közvágóhíd déli hídjánál a HÉV felett. Az a vágány, amely véget ér, az valamikor a Nagyvásártelepre vezetett, amely hihetetlen központja volt Budapest élelmezésének. Innen vitték a Nagycsarnokba, és a különböző piacokra a zöldséget, gyümölcsöt, és a szabadföldi termékeket, szinte mindent, a gabonát kivéve. Valaha villamos is kijárt ide a Kvassay úton, a 22-es. Ma halott rom minden, a vágány hármas pedig allegorikus, ha ránéz az ember szinte érzi az élet megtorpanását, és a tehetetlen megálló létezést!

DSCN0257.JPG
------------------------
Megtekintve 13054 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 21:19  Hozzászólás  Válasz Spoli (986) hsz.-re     Olvasás  
  •   987   
Avatar

terra alapító
 
Nem értek hozzá, de itt nyugaton egy szekeret láttam, és elég sok helyen tartanak lovat. Van ahol hobbiként 20-at, egyszer-kétszer lovagolnak, a többi meg csak legel.
Nagy divat lett manapság, csak azt nem tudom miből, állítólag válság van, és úgy tudom, nem olcsó egy-egy ló. Vagy pont a válság hatására, olyanok vettek lovakat, akik eddig nem tudtak, de ez volt az álmuk.
Meg ugye volt egy olyan terv is, hogy kötelezővé tették volna az iskolákban a lovaglást, legalábbis a lehetőségét... amikor még az úszást sem tudják mindenhol megoldani, tanítani... mondjuk nem tudom hogy képzelték, hogy minimálbéres apuka-anyuka heti egyszer-kétszer mind a három gyerekét elküldi lovagolni, csak mert lovas nemzet vagyunk...
 
,,Nem halott az, mi fekszik örökkön, A halál sem ér át végtelen időkön.'' /Lovecraft - A névtelen város/,,Minden talajban megterem valamiféle virág. Minden napnak van valamilyen öröme. Neveld rá a szemedet, hogy meglássa azt.” /Wass Albert/


  2015.08.21. 21:09  Hozzászólás  Válasz Siculo (983) hsz.-re     Olvasás  
  •   986   


---
 
Hungarosiculo, Magyarországon sport célra nem nagyon tartanak lovat, illetve ahol igen, ott az a fő profil. Pontosabban az, hogy részben magánszemélyek lovait tartják - helyet adnak neki, ellátják, és a gazda lovagolja, amikor kimegy lovagolni - részben a saját lovaik, amelyek a vendéglovasoknak a rendelkezésére állnak. Háznál csak haszonállatként tartanak lovat, elsősorban, sőt kizárólag teherhordásra, illetve szekér, kocsi vontatására. Az általam fényképezett lovak is lényegében fuvaroslovak, nem sportlovak.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 21:06  Hozzászólás  Válasz Siculo (983) hsz.-re     Olvasás  
  •   985   


---
 
Pazar hely! Kaposújlaknál talán. Ha jól láttam, még lovasklubjuk is van!
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)




  2015.08.21. 15:56  Hozzászólás  Válasz Spoli (982) hsz.-re     Olvasás  
  •   983   
Avatar

---
 
A lovak a kedvenc állataim. Itt a Nebrodi hegységben hagyomány a lovaglás és nemzeti sport még a városokban is fel felbukkannak nem is ritkán a lovasok, Magyarországon lovaglás helyett szerény tudomásom szerint a bérlovagoltatás dívik. Ez itt ismeretlen vagy én nem tudok róla.

Ezek a lovak Szarkaváron élnek nem messze a Somssich kastélytól. Szarkavár Kaposvár mellett van és 2014 Húsvét tájékán készültek a képek.

.


DSCF0974.JPG
A Somssich grófok mauzóleuma Szarkaváron
Megtekintve 12829 alkalommal.

DSCF0973.JPG
A Somssich grófok mauzóleuma Szarkaváron
Megtekintve 12829 alkalommal.

DSCF0972.JPG
------------------------
Megtekintve 12829 alkalommal.

DSCF0971.JPG
------------------------
Megtekintve 12829 alkalommal.

 


  2015.08.21. 14:12  Hozzászólás
  •   982   


---
 
Ők is a szomszédságunkban vannak/voltak, de azért őket nem próbáltam etetni.. Elvannak magukban. Az "öreg" még a farkával is a csikóra figyel, pedig nem is gondolnád...

DSCN0458.JPG
------------------------
Megtekintve 12775 alkalommal.

 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 14:09  Hozzászólás  Válasz Siculo (975) hsz.-re     Olvasás  
  •   981   


---
 
Ohh.. jeee... Imádom ezt a feelinget. Tenger és háromárbócos...
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 14:07  Hozzászólás  Válasz Siculo (974) hsz.-re     Olvasás  
  •   980   


---
 
Valóban, nagyon szép kutya volt. Nem tudom mi lett vele, egy jó darabig jött minden nap, ült, várt, elment, jött, ült várt, elment, utána nem jött. Azóta - ez már pár év - nem láttam. Nem fogadott el ennivalót, rá sem nézett, de nem menekült el, amikor közel ment az ember enni adni. Átnézett rajtam. Nem gorombán, csak egyszerűen nem is mozdult. Nem tudom kit, vagy mit várt, és azt sem, mi lett vele.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 14:03  Hozzászólás  Válasz Siculo (972) hsz.-re     Olvasás  
  •   979   


---
 
Vaklóban Hungarosiculo, többször előfordul az ember életében, hogy valami nem tudni honnan, és miből jövő sugallatra cselekszik valamit. Nyilván velem is megtörtént, ha most konkrét esetet nem is tudnék hirtelen felidézni.
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


  2015.08.21. 14:01  Hozzászólás  Válasz Siculo (973) hsz.-re     Olvasás  
  •   978   


---
 
Szia Hungarosiculo.. A Francia. Nem sokkal Saint Tropez után.. Hihetetlen, hogy egyáltalán nem kavicsos. Bár a Földközin azért sok fövenyes rész van, váltakozva. Pld. Nizza és Cannes fövenyes, Antibes köves, kavicsos...
 
'Non est ad astra mollis e terris via". (Seneca)


ElőzőKövetkező

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron